Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jan Thiel Baai

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jan Thiel Baai

    Zonsondergang Jan Thiel Baai, Curacao.

    Update:


    Orgineel:


    Grote versie: http://www2.picturepush.com/photo/a/...mg/7256100.jpg

    Last edited by jos82; 31 december 2011, 12:51.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Jan Thiel Baai

    Goh, kweetnie, Jos.
    Het stuk boven de horizon is prachtig

    Maar het stuk eronder vind ik toch niet zo goed. Nogal vlekkerig water (kijk eens naar de strook water onder de horizon), ook de rotsen vind ik niet zo aantrekkelijk, er zitten ook halo's rond...
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Jan Thiel Baai

      Bedankt voor je reactie Danny,
      Blijft lastig voor mij he die Halo`s

      Wat bedoel je met die vlekken in het water onder de horizon. Ik zie deze niet.
      Heb er nog even een link naar grote versie bij gezet.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door jos82
        Bedankt voor je reactie Danny,
        Blijft lastig voor mij he die Halo`s

        Wat bedoel je met die vlekken in het water onder de horizon. Ik zie deze niet.
        Heb er nog even een link naar grote versie bij gezet.
        Bij nader inzicht is mijn opm over die vlekken onder de horizon onterecht :-)
        Dit zijn de reflecties van de lichtvlekken die hoger in de licht komen.

        Op de grote ontbreekt er vrij veel detail. Heb je er een ruisfilter op losgelaten ?
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Jan Thiel Baai

          Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
          Op de grote ontbreekt er vrij veel detail. Heb je er een ruisfilter op losgelaten ?
          Heb even vegeleken met de orginele raw en zie geen verschil in detail. Heb klein beetje ruisonderdrukking ( 20 ) gebruikt in LR3.
          Is het mogelijke dat de oorzaak door een polafilter komt? Polafilter is van Kenko niet zo`n dure. Ik weet dat het tegen de zon in eigenlijk geen zin heeft.
          De foto van Boka Pistol viel me de onscherpte nog iets meer op.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Jan Thiel Baai

            de luchten in je laatste foto's zijn altijd mooi
            maar de voorgronden zijn zo raar van kleur
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: Jan Thiel Baai

              Het water komt heel grijs en grauw over. De lucht daarintegen
              Lijkt me zeker de moeite van nog eens van nul te herbeginnen
              Groeten!

              500px / Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Jan Thiel Baai

                Bedankt voor de reacties en de tips.
                Ben de foto nog eens vanaf 0 begonnen, en het resultaat is in ieder geval een stuk anders. Foto is in zijn geheel wat donkerder, maar vind dat hier wel passen.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Jan Thiel Baai

                  Over de verschillen tussen lucht en voorgrond is het al gezegd.

                  Ik vind de compositie gewoon niet zo lekker.
                  1) Qua voorgrond vormt zich een kijkrichting: rots rechtsonder, dan rots in midden dan rots meer naar links op, en dan zit er opeens een stoorzender rechts in beeld.
                  2) Het oplichten van je rotsen zou ik eerder met de "midtones"-laag doen dan met de "hightlights"laag.
                  3) Je hebt een klein stukje "echte" horizon, die het staaft dat je een rechte horizon hebt, maar de landtong (of wat daarvoor moet doorgaan) geeft een vertekent beeld. Ik zou, ofwel deze helemaal in beeld genomen hebben, of er iets haakser op gestaan hebben (wat direkt ook een voordeel kan geven voor de rotsen op de voorgrond.

                  De lucht is inderdaad een pareltje.
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment

                  Working...
                  X