Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke cam raad je me aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke cam raad je me aan?

    Ik wil een professionele foto camera aanschaffen, vooral voor familiefoto's gebruik.

    Ik neem graag foto's van dichtbij (van mijn kids) en vroeg me af welke camera het beste voor mij zou passen? De prijs maakt me niet echt uit, als het maar superkwaliteit is. Bedankt.

  • #2
    Re: Welke cam raad je me aan?

    tja het beste toestel maakt helaas niet direct de beste foto's. Een set kopen van € 3000.- en dan foto's op de automatische stand maken geeft niet veel betere resultaten dan een set van € 600.- op de automatische stand.

    Ik zou voor het laatste kiezen en een mooie cursus erbij doen
    Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

    Comment


    • #3
      Re: Welke cam raad je me aan?


      50 MP's



      neen...

      Dit:


      Of

      Dit:



      Als geld geen probleem kan je natuurlijk zoals boven vermeld duizenden euro's uitgeven aan grote body's en top-glas.
      Maar een foto maken (idee, compositie, knopje duwen) kan je bij een gsm-camera, een instap dslr of een top SLR. Het is vooral de man achter het toestel...
      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

      Comment


      • #4
        Re: Welke cam raad je me aan?

        Om niet roekeloos het geld uit je zakken te kloppen zou ik je aanraden een goed instaptoestel te kopen en zien hoe de boot vaart.

        Zo is er bv in kwaliteit geen verschil tussen (ik spreek hier voor canon) de 600D,60D, of 7D want in alle zit de zelfde techniek. Enkel de mogelijkheden tot bediening en snelheid zijn beter op de duurder modellen maar ook stukken complexer (lees: voor gevorderden).

        Wat jij nodig hebt is zowiezo een goed toestel maar eerder eenvoudig in bediening om te leren werken ermee. Daar is de 600D bv een goede keuze.

        Je spreekt bv van kinderen dichtbij te fotograferen, dat is iets wat je al mee moet opletten. Als je dichter dan 1meter komt dan krijg je vervorming (dikke neus, dikke voeten en zo voort) Dan zijn er ook zaken zoals belichting en zo, dingen waar een (extreem) duur toestel je NIET bij kan helpen.

        Conclusie: eerst leren stappen, dan verder zien.
        Start met een kitlens (bijgeleverde lens) en je kan hier op het forum dan lezen wat je eventueel van dure lens kan bijkopen naar gelang wat je presies wil doen.
        Zo kan je bv gaan denken aan een 50mm F1.4 lens om kinderen in huis te fotograferen omdat die kids snel zijn en in huis het meestal wat donkerder is (is maar een idee)

        De beste fotos komen trouwens uit goede (dure lenzen) en een goede fotograaf, het toestel is eerder bijzaak geworden eens je pakweg boven de 700 euro gaat.

        En als laatste advies: blijf bij de topmerken canon of nikon, daar kan je alles voor krijgen zonder problemen.

        Wil je nu echt direct zot gaan doen, koop dan bv een canon 5D met een L lens bij (reken op paar duizend euro) maar niets garandeerd je goede fotos.
        Last edited by xafke; 30 december 2011, 23:27.

        Comment


        • #5
          Re: Welke cam raad je me aan?

          Je vraag is nogal vaag. Als je nog weinig ervaring hebt met fotografie zou ik zeggen een Nikon d3100 met 18-105 lens. Is je budget boven de 4000 euro dan liggen er toestellen op de schap waar je zelfs zonder al te veel ervaring nog iets beters mee kunt schieten, mits je natuurlijk de juiste capaciteiten hebt.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Welke cam raad je me aan?

            Oorspronkelijk geplaatst door lander Bekijk bericht
            tja het beste toestel maakt helaas niet direct de beste foto's. Een set kopen van € 3000.- en dan foto's op de automatische stand maken geeft niet veel betere resultaten dan een set van € 600.- op de automatische stand.

            Ik zou voor het laatste kiezen en een mooie cursus erbij doen
            ik zou zelfs zeggen ... op die dure set heb je zelfs niet de verschillende scene standen die je bij een (semi)amateur toestel wel hebt en je in 't begin kan helpen om die familiefoto's te maken.

            ik blijf het een rare vraag vinden "Ik wil een professionele foto camera aanschaffen, vooral voor familiefoto's gebruik. "

            Als het puur familiefoto's is ...waarom dan de eis van de professionele camera ?

            Comment


            • #7
              Re: Welke cam raad je me aan?

              Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
              Als het puur familiefoto's is ...waarom dan de eis van de
              professionele camera ?
              Waarom met minder genoegen nemen indien het om uw dierbaren gaat? Daar wil ik nu
              net de mooiste, beste foto's van. Dus in dit opzicht begrijp ik TS wel. De vraag hierbij
              is alleen je met duurder ook betere foto's trekt.
              Mijn advies: Canon 600D met een 17-55 2.8 en een 85 1.8.

              Comment


              • #8
                Re: Welke cam raad je me aan?

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Waarom met minder genoegen nemen indien het om uw dierbaren gaat?
                Dus Leica M9 P. TS heeft duidelijk vermeld dat geld geen rol speelt. Neem er dan 2, zodat je niet te vaak lenzen moet wisselen, en een 24 f/1.4, 35 f/1.4 ,50 f/0.95 en 90 f/2.5 en 135 f/3.4.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Welke cam raad je me aan?

                  een professionele camera?
                  een goede fotograaf haalt volgens mij nog een goed resultaat uit een goedkopere mindere camera.

                  niet professioneel maar goede camera sony nex
                  Last edited by Sportsterpeke; 31 december 2011, 08:38.
                  Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke cam raad je me aan?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bumbabeloe Bekijk bericht
                    Ik wil een professionele foto camera aanschaffen, vooral voor familiefoto's gebruik.
                    Vind de beste producten van 2024 aan de hand van tests en reviews. Vergelijk prijzen + voorraad van alle winkels en vind de beste koop voor jou.

                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke cam raad je me aan?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bumbabeloe Bekijk bericht
                      Ik wil een professionele foto camera aanschaffen, vooral voor familiefoto's gebruik.

                      Ik neem graag foto's van dichtbij (van mijn kids) en vroeg me af welke camera het beste voor mij zou passen? De prijs maakt me niet echt uit, als het maar superkwaliteit is. Bedankt.
                      Ik snap niet waarom 1000den euro's uitgeven om mooie familiefoto's en kinderen van dichtbij te trekken....

                      Ik zou gaan voor de D90+17-50mm2.8f en eventueel een goede primelens....

                      templar
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke cam raad je me aan?

                        TS wil een professionele camera. Ik snap niet waarom iedereen hem dat afraadt.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke cam raad je me aan?

                          Als geld geen rol speelt : Canon 7D - Sony A77 - Nikon D7000

                          Eigenlijk kan je geen miskoop doen tegenwoordig, body's zijn allemaal redelijk goed.
                          Qua lenskeuze kan je wel een miskoop doen, dus daar toch wat research doen als ik jouw was.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke cam raad je me aan?

                            Standaardkit: 5DII met 24-105 of 24-70, daar ga je al mooie foto's mee maken. Maar als je die duurdere toestellen niet weet te gebruiken zijn ze evenveel waard als een IXUS,...
                            Het toestel is niet de enige factor die een mooie familiefoto oplevert, je moet ook kennis van zaken hebben (werken met modellen, toestel kunnen instellen,...) en je moet met licht kunnen werken (flits en gewoon licht combineren,...).
                            I don't take pictures, i create photographs (gregory cazillo).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke cam raad je me aan?

                              Oorspronkelijk geplaatst door c@not Bekijk bericht
                              ,...
                              Het toestel is niet de enige factor die een mooie familiefoto oplevert, je moet ook kennis van zaken hebben (werken met modellen, toestel kunnen instellen,...) en je moet met licht kunnen werken (flits en gewoon licht combineren,...).
                              zie: #10.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X