Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen met canon speedlight 430 ex ii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen met canon speedlight 430 ex ii

    Waar vind ik een begrijpelijke uitleg over hoe ik mijn Canon Speedlight 430 ex ii moet instellen?

    Ik heb er nu een tijd mee geëxperimenteerd, maar eerlijk gezegd begrijp ik er nog onvoldoende van. Daarom zoek ik een soort 'tuturial' om de basis uit te leggen.

    Ps: Soms lees ik ook over flitsen in het 2e gordijn, kan iemand dat even uitleggen? En hoe stel je dat dan in?

  • #2
    Re: Flitsen met canon speedlight 430 ex ii

    De handleiding lezen is een goed begin, daar staat alles heel duidelijk uitgelegd.
    Je kan oftewel TTL flitsen (through the lens), dat is automatisch.
    Oftewel manueel. Dat is uitgedrukt in breukvorm. 1/1 is op volledige kracht flitsen. 1/2 op de helft etc....
    De meeste mensen gebruiken TTL voor tijdskritische foto's.
    Voor een uitleg van 2de gordijn moet je es googlen, als je er iets niet van snapt, kan je het altijd nog vragen. 2de gordijn flitsen heeft eigenlijk enkel nut bij lange sluitertijden (dus meestal nachtfotografie of fotografie op donkere plaatsen), bij korte sluitertijden zal je het verschil niet merken of zien.
    Deze link legt de werking van ETTL2 van Canon heel goed uit. Je moet dat es lezen.

    Het komt eigenlijk altijd op hetzelfde neer. De flitser stuurt een preflash uit en doet een meting op basis van het weerkaatste licht en bepaalt daarna hoe hard hij zal flitsen.
    Afhankelijk van je onderwerp, zal je over of onder moeten belichten om een juist belichte foto te hebben. Op je flitser kan je dan +1/3 of -1/3 (of meer) kiezen... je kan denk ik tot 2 stops over/onderbelichten (of het kan ook 3 zijn).

    Comment


    • #3
      Re: Flitsen met canon speedlight 430 ex ii

      Oorspronkelijk geplaatst door GewoonStijn Bekijk bericht
      Waar vind ik een begrijpelijke uitleg over hoe ik mijn Canon Speedlight 430 ex ii moet instellen?
      De handleiding al gelezen ? Nu, als je gewoon wil flitsen vanaf je camera, moet je eigenlijk niks instellen op de 430EX: zet de Mode gewoon op ETTL, and that's it. De camera/flits regelt dan alles zelf.

      Ik heb er nu een tijd mee geëxperimenteerd, maar eerlijk gezegd begrijp ik er nog onvoldoende van. Daarom zoek ik een soort 'tuturial' om de basis uit te leggen.

      Ps: Soms lees ik ook over flitsen in het 2e gordijn, kan iemand dat even uitleggen? En hoe stel je dat dan in?
      Begin niet te lopen voor je kan stappen. Nogmaals, begin met de manual te lezen, en probeer gaandeweg uit wat je leest.
      Op de volgende link je vind je véél info over het Canon flash systeem: http://photonotes.org/articles/eos-flash/
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment

      Working...
      X