Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EF 50mm L USM 1.2 of EF 85mm L USM 1.2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon EF 50mm L USM 1.2 of EF 85mm L USM 1.2

    Kan iemand me helpen met de keuze tussen beide bovenvermeldde objectieven.
    Is de 85mm lens een goede portretlens, of is de 50mm net zo goed?
    Of is er bvb een uitstekend van een ander merk en met canon compatibel alternatief.
    Ik hoor het graag!

    Alvast bedankt!

    Mark Mendonck

  • #2
    Re: canon EF 50mm L USM 1.2 of EF 85mm L USM 1.2

    Wat wil je voornamelijk fotograferen?
    Het zijn beide goede lenzen. Verschil is dat de ene korter/langer is dan de andere

    Door de lengte zal uw bokeh ook veranderen.

    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar veel mensen vinden de Sigma 85mm 1.4 heel goed. Is ook veel goedkoper dan de Canon L.
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: canon EF 50mm L USM 1.2 of EF 85mm L USM 1.2

      Oorspronkelijk geplaatst door mendonck Bekijk bericht
      Kan iemand me helpen met de keuze tussen beide bovenvermeldde objectieven.
      Is de 85mm lens een goede portretlens, of is de 50mm net zo goed?
      Of is er bvb een uitstekend van een ander merk en met canon compatibel alternatief.
      Ik hoor het graag!

      Alvast bedankt!

      Mark Mendonck
      vergeet ook de 85F1.8 niet. Fractie van de prijs, veel snellere autofocus
      Op F1.2 is het echt niet gemakkelijk om te fotograferen met de 85 vind ik persoonlijk.

      Comment


      • #4
        Re: canon EF 50mm L USM 1.2 of EF 85mm L USM 1.2

        Het is echt wel de bedoeling deze lens als portretlens te gebruiken en daarbuiten om random te gebruiken. Aangezien ik een canon 5D gebruik leek me de 85mm beter.

        Comment


        • #5
          Re: canon EF 50mm L USM 1.2 of EF 85mm L USM 1.2