Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitbreiding voor 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uitbreiding voor 550D

    Hallo iedereen,

    op dit moment heb ik een 550D met 15-85, 70-200, 50mm. Tot nu toe voldoet dit maar ik wil verder. Qua reizen staat dit jaar London, Las Vegas, Grand Canyon, New York en Venetië op het programma. Voor fotografie heb ik voor volgend jaar zo'n €500 gereserveerd, maar nu de keuze: een 10-14 voor ultra groothoek voor de natuurdingen of een 85mm die scherper is en waar ik meer detailwerk kan doen. Beide doe ik graag maar de Euro kan maar 1 keer in de kassa van fotozaak verdwijnen.
    Ik ben benieuwd naar reacties,
    groet,

    H.

  • #2
    Re: Uitbreiding voor 550D

    misschien is die groothoek wel interessant om eens die steden op een andere manier in beeld te brengen. Die 85 heb je eigenlijk al in je bereik zitten met je 70-200 (F4, f2.8?). Die 10-14 zal natuurlijk ook van pas komen om de grand canyon vast te leggen op de gevoelige plaat.

    Het is maar een idee

    MVG
    Jeroen
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: Uitbreiding voor 550D

      Je zal met een 85 mm 1.8 geen scherpere resultaten bereiken dan met een Canon 70-200 2.8 of 4.0 bij gelijke diafragma's.

      Of je een supergroothoek kan gebruiken hangt van je stijl van fotografie af. Maar voor straatfotografie en landschap is een objectief korter dan 15 mm vaak handig. Wat dat betreft kan ik je een supergroothoekzoom van harte aanbevelen.

      Ik heb altijd veel plezier gehad van de Tokina 12-24 mm. Deze valt in jouw budget.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Uitbreiding voor 550D

        mss valt de sigma 8-16 ook te overwegen als breedhoek voor gebouwen etc, voor de rest zit het belangrijkste in je tas vermoed ik buiten mss een degelijk statief?
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Uitbreiding voor 550D

          Ik weet ligt iets boven je budget, maar de Canon 10-22 is voor dit soort werk een pareltje

          Comment


          • #6
            Re: Uitbreiding voor 550D

            Dank voor de input! Ik ga in ieder geval voor de groothoeklens, het geeft nieuwe mogelijkheden.

            Groet,

            H.

            Comment


            • #7
              Re: Uitbreiding voor 550D

              Het is de Sigma 10-20mm geworden bij Cameraland. Mooi lensje. Opmerkelijk was wel dat Konijnenberg en Foka het duurst waren met dit stukje glas.

              Grz,

              H.

              Comment

              Working...
              X