Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede starters lens voor canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goede starters lens voor canon

    Hey iedereen ik ben nieuw hier en ben van plan na nieuwjaar een DSLR te kopen heb momenteel een bridge maar dit vind ik toch te beperkt.

    Had gedacht aan de Canon 550D of 600D, maar nu heb ik nog geen flauw idee welke lens ik er het best zou bij kopen om mee te beginnen een all-round met een beetje zoom.

    Als er nog geld overblijft zou ik ook nog een macrolens willen kopen, deze dient voornamelijk voor foto's te maken van reptielen en bloemen en dergelijke.

    Graag jullie mening.
    Als er iemand een gepaste lens voor mij in de aanbieding heeft, laat dat dan ook gerust weten.

    Mvg Tom
    drugstore-onlinecatalog.com

  • #2
    Re: Goede starters lens voor canon

    Concrete vragen aan TS:
    -welk budget heb je voor ogen?
    -macro: planten, insecten (libellen, vlinders, ...) ==> voor planten volstaat bijvoorbeeld een 60mm maar voor insecten moet je meer naar de 100-150-180mm gaan (omwille van de werkafstand) en dan gaat je prijs rap de hoogte in (zelfs 2de hands +/- 300€ -correct me if wrong-)
    -wil je tele of niet
    -zal je veel in donkere situaties terecht komen?


    Een algemene aanrader
    -koop die 550d (De 550D is een goede body, maar het objectief is belangrijker) in combinatie met een Tamron 17-50 F2.8

    -als dit te duur is, wel koop dan de 550D in kit met een 18-55 of zo en koop er u een 50mm F1.8 bij (lichtsterk voor maar 100€)


    Voor een beter advies:
    beantwoord de vragen
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: Goede starters lens voor canon

      TS,
      Het is handig behalve je budget ook je verwachtingen t.a.v. scherpte weer te geven. En dat heeft weer te maken met het doel van je fotobestanden. Wordt het een printje van 10 x 15 cm of een A2 aan de wand? Voor dat laatste heb je simpel gezegd een beter objectief nodig.

      Pas dan kan er een zinnig advies gegeven worden.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Goede starters lens voor canon

        Oorspronkelijk geplaatst door topo Bekijk bericht
        Had gedacht aan de Canon 550D of 600D, maar nu heb ik nog geen flauw idee welke lens ik er het best zou bij kopen om mee te beginnen een all-round met een beetje zoom.
        Je bedoelt een standaardlens met wat tele....

        Canon EFs 18-135 of 18-200

        Comment


        • #5
          Re: Goede starters lens voor canon

          De Canon 18-135 mm en 18-200 mm zijn uitstekende lenzen mits je verwachtingen niet hoog gespannen zijn!
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Goede starters lens voor canon

            Persoonlijk zou ik starten met een kitlens 18-55IS met eventueel de 55-250IS dan heb je al een behoorlijke set.

            Comment


            • #7
              Re: Goede starters lens voor canon

              @superdaantje: sluit ik me volledig bij aan.

              als er nog geld over is: 50mm f1.8 (omwille van het feit dat de kitlens niet super is binnen wegens te donker en dan kan je daar perfect die 50mm opzetten)

              Wat betreft die macrolens: laat dat eventjes zijn. probeer eerst wat verschillende takken van fotografie uit (macro, portret, landschappen, ...)
              en breid dan uit met een lens die erbij past
              met de kit die daan je aanraadt kan je toch al een eindje weg (voldoende mm voor portret, lichte tele, groothoek voor landschappen, je kan je eens wagen aan close-up, ....)

              mvg
              Jeroen
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

              Comment


              • #8
                Re: Goede starters lens voor canon

                50mm leuk objectief, maar ook deze is niet zalig makend. Je moet deze al snel afstoppen tot f/2.8. Vooral als je net start lijkt het mij verstandig lekker met een basis kit te starten of dit nu Canon of Nikon is. Op moment dat je de basis onder de knie hebt kun je gaan kijken wat je nu echt mist.

                Ik miste bijvoorbeeld na twee maanden meer tele. Heb toen dan ook de 55-250IS gekocht. En nooit spijt van gehad. Dit tot tegenstelling tot de 50mm "moet je doen joh" nou ding lag alleen in de kast. Ik had meer dan genoeg plezier aan de kitlens.

                Comment


                • #9
                  Re: Goede starters lens voor canon

                  kijk, elk zijn mening. Voor mij is dit echt een goed objectief dat ik in de toekomst ook wel veel zal gebruiken. Vooral omdat ik het beu was om binnen met flits te moeten werken
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goede starters lens voor canon

                    Zoals je al aangeeft ieder zijn mening. En als startende binnen fotografie is het heel erg lastig een keuze te maken en als je die gemaakt hebt ook nog eens leren omgaan met de spullen die je gekocht hebt.

                    Vandaar mijn advies hou het simpel en ga later op ervaring je keuze maken voor een eventuele extra objectief. ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goede starters lens voor canon

                      Volledig mee eens: starterskit, beetje mee spelen en ondertussen zoeken waar je interesses écht liggen, nadien op zoek (en sparen) voor een specifieke lens, gepast voor jouw doelfoto's.
                      Zo bespaar je meest en koop/verkoop je niet teveel objectieven.

                      Wat een vorige poster vertelde: 550D met kitlens 18-55 en 55-250 is een prima startcombinatie voor relatief weinig geld. Kun je een beetje alle kanten mee uit, ondertussen ervaring mee opdoen en aftasten wat je graag (en goed) doet.

                      Succes!
                      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goede starters lens voor canon

                        hey iedereen, allemaal bedankt voor de reacties.

                        Heb me maandag de 600D gekocht met de 18-55 mm IS II en de 50mm 1.8
                        Gisteren heb ik nog een 70-300 IS USM op de kop kunnen tikken met zonnekap en uv filter.
                        En gisteren bij Art & Craft ook de 100 mm f/2.8 Macro besteld.

                        Ik kan dus weer ff verder.
                        drugstore-onlinecatalog.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goede starters lens voor canon

                          Ineens 4 lenzen gekocht vooraleer je je toestel echt kent ?

                          Ik heb maanden enkel mijn 18-55 gebruikt.
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goede starters lens voor canon

                            Geld te veel soms ?
                            ik heb maanden moeten zagen achter mijn eerste lens.. En dan jaren vooraleer ik nog eens een nieuwtje kreeg.. Mijn 400d verkopen ze ondertussen al niet meer Maar ik ga nog wachten voor een andere body

                            Maar in ieder geval veel geluk ermee! geniet er van!

                            groeten
                            http://ianvanlanduyt.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goede starters lens voor canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Ineens 4 lenzen gekocht vooraleer je je toestel echt kent ?

                              Ik heb maanden enkel mijn 18-55 gebruikt.
                              vant zelfde hier ook hoor. Met kerstmis mijn 50 gekregen
                              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                              hier vind je mijn foto's en hier ook

                              Comment

                              Working...
                              X