Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graag enkele tips aub

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • graag enkele tips aub

    ik zou graag een foto willen maken van 1 of meerdere brandende kaarsen of kandelaar die weerspiegelen in de pupil van een oog. Ik heb al een paar keer geprobeerd maar dit lijkt toch zo makkelijk nog niet. Ik wil ook geen gebruik maken van Photoshop ofzo mischien juist wat bijsnijden (ben nog niet zo lang bezig ) ik heb verschillende lenzen zoals nikon 18-105mm,nikon 50mm f/1.4, nikon 60mm f/2.8, en een nikon 55-300mm f/4.5. Alvast bedankt voor de reacties
    Grtz Alex
    NIKON D90: AF-S 18-105mm/ NIKKOR AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR

  • #2
    Re: graag enkele tips aub

    ik neem aan dat dat een echt oog van een levende persoon moet zijn. Een kop stelen op Körperwelten zou t gemakkelijker maken. Met een levend model zou ik t zo aanpakken.

    1 maak alles donker
    2 doe de lichten weer aan om lucifers te zoeken
    3 maak alles donker
    4 doe de lichten weer aan om camera, statieven, model en kaarsen op te stellen.
    5 Zet je model klaar en draag het op niet te bewegen, met de nadruk op NIET.
    6 herhaal het belang van niet bewegen, ook geen ooggeknipper, geen bewegingen van het oog in de oogkassen noch pupildillataties of -constricties. Hoe het model dat laatste moet tegengaan is zijn/haar zaak, van een model mag men enige vaardigheden verwachten.
    7 steek je kaarsen aan.
    8 camera op statief klaarzetten.
    9 door de zoeker kijken of de kaarzen op de juisten punten in het oog reflecteren.
    10 statief en kaarsen eventueel verplaatsen
    11 focus, instellingen
    12 licht weer aan doen en afstandbediening voor camera zoeken.
    13 vloeken en tegen iets stampen om dat je ding niet vindt
    14 het uiteindelijke vinden van de afstandbediening, waarna het zoeken stopt
    15 alle lichten uitdoen
    16 lichten weer aansteken om in de handleiding te kijken hoe die afstandbediening nu weer werkt.
    17 herhaal stappen 12-14 maar dan ivm handleiding
    18 in de handleiding kijken hoe de afstandbediening nu weer werkt
    19 alle lichten doven.
    20 enorm blij zijn dat u toch de 105 macro kocht ipv een of ander stuk brol. U kan daarmee immers een oog beeldvullend krijgen vanop een werkbare afstand en enorm detail in de pupil houden.
    22 de kaarsen wat scheef houden enzo zodat er wat kaarsvet langs de rand druipt om een ietwat gothisch effect te creëren.
    23 foto nemen
    24 op scherm kijken en vast stellen dat het model bewoog.
    25 stappen 5&6 herhalen en nogmaals foto nemen
    26 Op scherm kijken en vaststellen dat het model toch haar ogen bewoog.
    27 Een voorwerp dat het model enorm fascineert een meter voor zijn/haar neus zetten met de opdracht zich daarop te concentreren en nogmaals foto nemen
    28 foto bewerken
    29 trots zijn op je eigen werk en het tonen aan anderen.

    ik ben er zeker van dat het in minder stappen kan.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: graag enkele tips aub

      photoshop bespaart je toch een hoop frustratie hoor!
      1. foto van het oog maken met macro lens
      2. foto van de kaars maken
      3. foto van de vlam maken
      4. de drie foto's "mergen" in photoshop.
      Last edited by d_oracle; 30 december 2011, 08:53.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: graag enkele tips aub

        @ putor: bedankt voor de uiiiiiitgebreide uitiiiiiileg :-)
        andere tips nog steeds welkom @ d oracle liefst zo weinig mogelijk Photoshop of zo toch bedankt
        Grtz lexy
        NIKON D90: AF-S 18-105mm/ NIKKOR AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR

        Comment


        • #5
          Re: graag enkele tips aub

          laat misschien eens een voorbeeld zien van wat je precies wilt...

          dit bijvoorbeeld is pure photoshop: click
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: graag enkele tips aub

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            l
            dit bijvoorbeeld is pure photoshop: click
            hola kitsch alarm
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment

            Working...
            X