Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon d 3100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon d 3100

    Hallo,
    Ik ben nieuw hier op het forum,deze heb ik dan ook ondekt met een nieuw foto toestel te kopen ,namelijk de nikon D3100. En daar heb ik een vraagje over;
    Ik ben zelf met honden bezig, namelijk agility ( zoals jumping bij de paarden)Nu ben ik wat foto's gaan trekken in een manege maar de beelden zijn soms wazig ! Ik ken zelf nog niks van fotografie dus zal ik wel wat raad kunnen gebruiken. Heel belangrijk is dat ik wel lopende honden wil fotograferen. Buiten zijn de beelden wel beter maar nog niet zoals ik het zal willen. Wie weet raad ?
    Heb ook de extra lens 55-200mm 1:4-5.6G en de normale is 18-55mm 1:3-5.6G ( zoals gezegd voor mij allemaal chinees )

    Groeten patrick

  • #2
    Re: nikon d 3100

    Geld weet raad, maar je zal ook eerst beter moeten begrijpen hoe het werkt.
    Een D3s en een 1.4 85mm gaan je probleem al een heel stuk oplossen voor minder dan de kosten van 3 jaar de honden uitlaat service + de aan te rekenen tax voor de veroorzaakte co2 uitstoot, de rest moet van jou komen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: nikon d 3100

      Lopende honden fotografeer je met een korte sluitertijd.

      Een korte sluitertijd verkrijg je door:
      -veel licht te hebben (buiten in de zomer)
      -iso-waarde op te schroeven
      -groot diafragma te gebruiken
      -een combinatie van bovenvernoemde mogelijkheden

      Comment


      • #4
        Re: nikon d 3100

        Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
        Lopende honden fotografeer je met een korte sluitertijd.

        Een korte sluitertijd verkrijg je door:
        -veel licht te hebben (buiten in de zomer)
        -iso-waarde op te schroeven
        -groot diafragma te gebruiken
        -een combinatie van bovenvernoemde mogelijkheden

        Alvast bedankt voor de info , eens opzoeken en zeker proberen. Hoe zit het dan voor in de manege? Die is niet zo goed belicht en deze foto's trekken op niks , kunnen we dat oplossen of is dat een probleem ?

        Mvg patrick

        Comment


        • #5
          Re: nikon d 3100

          mischien ook proberen om je onderwerp mooi mee te volgen met de camera (panning)
          voor zover ik er zelf iets van ken natuurlijk
          Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

          Comment


          • #6
            Re: nikon d 3100

            Oorspronkelijk geplaatst door patrick_dlr Bekijk bericht
            Hoe zit het dan voor in de manege? Die is niet zo goed belicht en deze foto's trekken op niks , kunnen we dat oplossen of is dat een probleem ?
            Daar moet je de iso-waarde opchroeven, waarschijnlijk zo hoog dat je ruis krijgt. Vermoedelijk loop je hier tegen de beperkingen van je materiaal aan.

            Of zoals Spanjaart het al poogde te verwoorden:
            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Geld weet raad, maar je zal ook eerst beter moeten begrijpen hoe het werkt.
            Een D3s en een 1.4 85mm gaan je probleem al een heel stuk oplossen voor minder dan de kosten van 3 jaar de honden uitlaat service + de aan te rekenen tax voor de veroorzaakte co2 uitstoot, de rest moet van jou komen.

            Comment


            • #7
              Re: nikon d 3100

              Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
              Daar moet je de iso-waarde opchroeven, waarschijnlijk zo hoog dat je ruis krijgt. Vermoedelijk loop je hier tegen de beperkingen van je materiaal aan.

              Of zoals Spanjaart het al poogde te verwoorden:
              Mercie'kes allemaal

              Comment

              Working...
              X