Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onscherpe foto's - D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onscherpe foto's - D300

    hallo, met handen in het haar.

    Foto's zijn kwasi altijd onscherp.
    Kan iemand advies geven?

    zie


    gegevens
    f 3.2
    ISO 3200
    1/40
    0,33 ev
    42 mm

    reactie geweldig geapprecieerd.
    1,5 jaar foto's getrokken en nu ah selecteren voor een kalender en blijkbaar al 1,5 jaar geknoeid van je welste ... en geen foto's vd kalender.

    gr
    chris

  • #2
    Re: onscherpe foto's - D300

    Zoek even op google naar Back of frontfocus.
    Ik vermoed dat je met dat probleem zit, zelf eens testen volgens de voorbeelden die je tegen komt, op deze forum is er ook uitvoerig gereageerd
    succes
    Vriendelijke groet
    Duroc

    Comment


    • #3
      Re: onscherpe foto's - D300

      Dat zit er niet zo'n beetje naast. En is het probleem nu ontstaan of maak je al 1,5 jaar foto's die echt niet acceptabel zijn en kijk je nu voor de 1e keer??????
      Ik heb nog even je foto's op flickr bekeken en ik vraag me af of je wel de moeite neemt om iets na te bewerken; ik denk dat een nabewerking vanuit NEF nog wel iets meer op moet leveren dan wat we hier zien, al is het maar op pc resolutie van 10 jaar geleden. Als ik je mislukte foto bekijk vraag ik me eigenlijk af of je autofocus niet per ongeluk uit stond.
      Al met al lijkt het me dat je zelf eerst wat meer moeite moet doen dus.
      Last edited by Spanjaart; 29 december 2011, 23:50.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: onscherpe foto's - D300

        Ik moet Rob bijtreden. Dit lijkt sterk op verkleinen zonder naverscherpen.

        Ik snap ook niet hoe je DIT klaarspeelt.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: onscherpe foto's - D300

          Oorspronkelijk geplaatst door chrisvda Bekijk bericht
          .........

          Foto's zijn kwasi altijd onscherp.

          gegevens
          f 3.2
          ISO 3200
          1/40
          0,33 ev
          42 mm
          das vragen om problemen.
          Te lage snelheid.
          Te Hoge ISO.
          Te klein diafragma.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: onscherpe foto's - D300

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            das vragen om problemen.
            Te lage snelheid.
            Te Hoge ISO.
            Te klein diafragma.
            grt,bouk.
            er is idd bewegingsonscherpte zowel van de camera als van jouw vrouw en kinderen (daar ga ik gemakkelijkheidshalve van uit).
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: onscherpe foto's - D300

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Ik snap ook niet hoe je DIT klaarspeelt.
              Dat lijkt mij toch ook een raadsel.

              Ik zou het toestel eens volledig resetten.

              Comment


              • #8
                Re: onscherpe foto's - D300

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                er is idd bewegingsonscherpte zowel van de camera als van jouw vrouw en kinderen (daar ga ik gemakkelijkheidshalve van uit).
                absoluut... en ik vermoed dat je er ook nog een antiruis bewerking op losgelaten hebt (ISO3200), wat de scherpte natuurlijk nog meer onderuit haalt...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: onscherpe foto's - D300

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  das vragen om problemen.
                  Te lage snelheid.
                  Te Hoge ISO.
                  Te klein diafragma.
                  grt,bouk.
                  Vind ik ook.
                  1/40 op 42mm??? kan niet scherp zijn, en je komt nog uit de kroeg ook.
                  Heeft niets met back of frontfocus te maken.
                  Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: onscherpe foto's - D300

                    Als ik de data instellingen zo bekijk moet het wel heel donker buiten zijn.
                    Een statief in zulke omstandigheden is onmisbaar.
                    Als alles mooi stilstaat, kan je perfect kadreren en je 4 hoeken uitlijnen.
                    En zo kunnen je geliefden ook met hun voetjes op de foto

                    Zo ken ik pro's die enkel in de P-stand fotograferen.... scherp en met de juiste compo...

                    Een wens voor jou in het fijne 2012 !
                    Last edited by luckkris; 30 december 2011, 13:24.

                    Comment


                    • #11
                      Re: onscherpe foto's - D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Ik moet Rob bijtreden. Dit lijkt sterk op verkleinen zonder naverscherpen.

                      Ik snap ook niet hoe je DIT klaarspeelt.
                      Hier staat bij dat deze foto gemaakt is met een Canon Ixus, niet met D300.
                      Ik zal m'n D300 niet snel gebruiken op een ISO boven de 800. En om personen te fotograferen ook niet snel onder 1/6O en dan moeten ze zich al stil houden.
                      Spanjaart heeft ook gelijk dat er meer uit jouw beelden te halen valt mits een beetje bewerking in Photoshop o.i.d.
                      De D300 is een prachtig toestel maar je moet wel even de tijd nemen om het te leren kennen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: onscherpe foto's - D300

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk bericht
                        Vind ik ook.
                        1/40 op 42mm??? kan niet scherp zijn,
                        Flauwekul.
                        Dat kan, ook zonder statief heel best gestoken scherp zijn.
                        Ik zie geen bewegingsonscherpte, maar wel F3,2 en ISO 3200.....en mogelijk een focusprobleem, want de jongen rechts is veel beter in focus dan de jongen links.

                        Tevens een aardig voorbeeld van wat flink ruisonderdrukken doet.
                        Last edited by Keeskanon; 30 december 2011, 20:12.

                        Comment


                        • #13
                          Re: onscherpe foto's - D300

                          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                          ..........
                          Dat kan, ook zonder statief heel best gestoken scherp zijn.
                          mee eens, heeft hier niet veel met de milimeters te maken hoor.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: onscherpe foto's - D300

                            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                            Ik zie geen bewegingsonscherpte, maar wel F3,2 en ISO 3200.....en mogelijk een focusprobleem, want de jongen rechts is veel beter in focus dan de jongen links.
                            jongen rechts is idd beter in focus en de achtergrond is beter in focus. Volgens geen enkele theorie kan een lens twee focusvlakken hebben. Met f/3.2 en 42mm op een cropcamera en een geschatte opname-afstand van een meter of 3-4 zou er toch meer dan een meter scherptediepte moeten zijn. => bewegingsonscherpte.

                            Al is het idd perfect mogelijk om met een beetje oefening en concentratie vanuit de hand op 1/40 perfect scherpe foto's te maken.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: onscherpe foto's - D300

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Ik moet Rob bijtreden. Dit lijkt sterk op verkleinen zonder naverscherpen.

                              Ik snap ook niet hoe je DIT klaarspeelt.
                              Jos wijst dit niet op een fout in de camera?
                              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                              (BD1383NL)

                              Comment

                              Working...
                              X