Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

luxe probleem welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • luxe probleem welke lens

    heb het laatste jaar systematisch mijn materiaal vernieuwd door mijn oudere ef-s ef lenzen en 5D te vervangen door onderstaand materiaal op de 28-135mm IS na

    5DmkII
    16-35MM L 2.8 (geweldige lens maar veel distortie bij UW)
    50 MM II 1.8
    100MM L 2.8 IS (macro - waanzinnige lens zelfs for portretten)
    70-200MM L f4 (lekker licht en SCHERP maar opschepperig voor stedelijk gebied)
    28-135MM IS (staat te koop - gereserveerd )

    ik twijfel er nu aan om de 24-105 MM L aan te kopen of de 200 MM L 2.8 IS
    ik twijfel voor een allround lens daar ik de 28-135 dump of toch liever de snelle tele 200 MM l die door veel prime shooters bejubeld word en oa gebruikt word voor "anonieme" shots vanop veilige afstand in de stad - de versie II is sinds 2003 in omloop.
    ik moet toegeven dat mijn favoriete combo momenteel voor de stad de 16-35 + 50 is en dus niet direct nood zie aan de 24-105 maar ik twijfel toch héél sterk.
    ik zou alleen ooit graag de 50mm II verkopen voor de ef 50 mm 1.4 maar dat is nu niet aan de orde.

  • #2
    Re: luxe probleem welke lens

    Wat is de vraag?

    Comment


    • #3
      Re: luxe probleem welke lens

      de aankoop van de 24-105 mm of de 200MM L 2.8 en het feit links laten liggen dat ik geen zoomlens meer heb in het 28-100-135 mm bereik .

      Comment


      • #4
        Re: luxe probleem welke lens

        Wat ik nog niet echt kan opmaken uit je verhaal is wat je nu echt mist. Je hebt aantal goede objectieven , maar waar twijfel je nu echt over ?

        Ik heb zelf ook gedacht aan de 200L, maar ik heb zelf uit eindelijk besloten om toch te gaan voor de 70-200 II.

        24-104 gebruik ik zelden, maar dit komt, omdat ik op een crop body toch de 17-55 prefereer. Op FF is het zeker een leuk objectief, maar ga je de f/2.8 niet missen ?



        Vond het nog wel mee vallen met de 70-200 f/4 IS als ik in de stad liep

        Comment


        • #5
          Re: luxe probleem welke lens

          voor het ganse lage en medium bereik heb ik reeds allemaal (vrij) lichtsterke lenzen

          Full frame format

          16-35 MM 2.8
          50 MM II 1.8
          100MM L IS 2.8 macro

          de 70-200 MM f4 L wil ik persé houden, ze is idd niet IS maar ik gebruik ze enkel in redelijke lichtomstandigheden en met behulp van hogere iso waarden gaat het prima .

          deze zou ik willen aanvullen met een LICHTSTERKE variant zonder 2000 euro op te hoesten
          en de fel bejubelde en "relatief" goedkope prime 200MM 2.8 leek mij daar een prima aanvulling op .
          ik vraag mij enkel af of ik de 25-135 mm IS niet ga missen ? en evt toch beter de 24-105 aanschaf .
          t is een beetje de tweestrijd die steeds terugkomt op het forum van prime vs zoom

          Comment


          • #6
            Re: luxe probleem welke lens

            TS,
            je stelt ons een vraag die jij alleen zelf kan beantwoorden.

            Ga gewoon je bestanden analysren. Met welke diafragma / brandputnsafstand heb je ze genomen. Met IS of niet? Had je de foto's beter met andere combinatie gemaakt? Zo ja, welke combinaite diafragma / brandpunstafstand?

            Volgende stap is turven en vertalen naar wat je nodig denkt te hebben om betere foto's te gaan maken.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: luxe probleem welke lens

              Hoe kunt ge nu twijfelen tussen de 24-105mm vs de 200mm? Het zijn twee totaal verschillende lenzen.

              Wat ik nog wel kan begrijpen is dat je nu budget hebt voor 1 lens. En je weet nog niet goed welke kiezen. Deze twee zijn een mooie combinatie.

              Eigenlijk hebt ge geen van beide nodig. Ge hebt al een 200mm en ge hebt al een breedhoek.
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: luxe probleem welke lens

                Koop gewoon de 70-200 2.8L non IS erbij, superscherp, zoommogelijheid en niet duur.
                De 24-105 f4 heb ik niet lang gehouden wegens bokeh minder + niet lichtsterk.
                De 200 2.8L beste prijs/kwaliteit maar beperkt inzetbaar en beland dus in de kast...

                Comment

                Working...
                X