Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 - Ingebouwde flits flitst altijd mee??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D80 - Ingebouwde flits flitst altijd mee??

    Beste

    Bij het uittesten van het CLS systeem van Nikon stel ik vast dat wanneer ik in de commanderstand de ingebouwde flits afzet (twee -- bij ingebouwde flits) deze dan toch altijd samen met mij SB 900 meeflitst.

    Wat doe ik verkeerd? Moet ik nog ergens anders mijn flits afzetten?

    Alvast bedankt voor jullie antwoord.

    mvg

    David

  • #2
    Re: D80 - Ingebouwde flits flitst altijd mee??

    Dat zijn voorflitsen die zijn er altijd Bij I-DDL instelling, niet als de SB is ingesteld als hoofdflits, hier leest de SB 900 zijn werking door. Zie handleiding B3 I-DLL paragraaf en D 51 en D 52 en D55 - 4de ( bolleke) als dit soms kan helpen.mvg
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: D80 - Ingebouwde flits flitst altijd mee??

      Dank voor uw reactie!

      Van dit voorflitsen had ik idd al gelezen, als ik dus wil vermijden dat er überhaupt een flits van vooraan komt zal ik dus mijn opklapflitser moeten vervangen door bijv een SB 900.

      Mijn vraag is er vooral gekomen doordat ze in de avondlessen fotografie beweerden dat dit wel kon...ofwel heb ik het mega verkeerd begrepen...

      Mvg
      David

      Comment


      • #4
        Re: D80 - Ingebouwde flits flitst altijd mee??

        Oorspronkelijk geplaatst door ELDD Bekijk bericht
        Dank voor uw reactie!

        Van dit voorflitsen had ik idd al gelezen, als ik dus wil vermijden dat er überhaupt een flits van vooraan komt zal ik dus mijn opklapflitser moeten vervangen door bijv een SB 900.

        Mijn vraag is er vooral gekomen doordat ze in de avondlessen fotografie beweerden dat dit wel kon...ofwel heb ik het mega verkeerd begrepen...

        Mvg
        David
        neen, als je het wil voorkomen dan moet je met een radio trigger werken... met een optische trigger heb je altijd flitsen nodig, want die sturen de andere flashes
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: D80 - Ingebouwde flits flitst altijd mee??

          Daar had ik idd zelf nog niet aan gedacht

          Thx voor de tip! Sowieso heb ik hier nog veel leeswerk in dit forumonderdeel dunkt me...mijn eerste ervaring met strobisme dateert ook al weer van een workshop tijdens Belgium Digital Life van vorig jaar

          Comment


          • #6
            Re: D80 - Ingebouwde flits flitst altijd mee??

            Oorspronkelijk geplaatst door ELDD Bekijk bericht
            Daar had ik idd zelf nog niet aan gedacht

            Thx voor de tip! Sowieso heb ik hier nog veel leeswerk in dit forumonderdeel dunkt me...mijn eerste ervaring met strobisme dateert ook al weer van een workshop tijdens Belgium Digital Life van vorig jaar
            dat zat je misschien wel in mijn workshop...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: D80 - Ingebouwde flits flitst altijd mee??

              Een SG 3IR kopen en die blokkeert het zichtbare licht van de pop-up en laat alleen de IR door voor de besturing. Geen enkele opzetflitser zal dit probleem oplossen, alleen een SU800 stuurt alleen met IR.

              Wat je op je foto ziet zijn niet de pre-flashes, die gebeuren met dichte sluiter, maar de sync. flash die aangeeft wanneer de andere flitsen af moeten gaan.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X