Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon D5100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Nikon D5100

    Als nieuweling ben ik op zoek naar een goed toestel. Na opzoekwerk denk ik van me een Nikon D5100 aan te schaffen.Samen met een AF-S DX 35 f1.8G en een AF-S DX 18-105 f 3.5-5.6 G EDVR. Van vroeger heb ik nog een Tamron AF 28-200 f 3.8-5.6 LD. Graag jullie bevindingen.
    Nikon D5100 /Sigma 50-200mm f4-5.6/Nikon 50mm f1.8

  • #2
    Re: Nieuwe Nikon D5100

    Als ik jou was zou ik en nikon D 90 kopen is en goed toestel en valt prijs wel ietsjes duurder uit maar ga je veel langer plezier aan hebben .

    Groeten ,
    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Nikon D5100

      Op de D5100 heb je met de Tamron geen AF.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Nikon D5100

        Twee jaar geleden ben ikzelf begonnen met een D5000 en ik heb er 2 jaar heel veel plezier van gehad, veel geleerd en zeer veel foto's genomen. Zopas heb ik hem verkocht om een D7000 te kopen om nog wat meer mogelijkheden te hebben. Dus ga als starter maar gerust voor de D5100, de kwaliteit van het toestel is hoog en is perfekt om te leren. Neem vanbij het begin je foto's in raw en leer de P of S stand te gebruiken.

        Voor een d90 zou ikzelf niet meer kiezen.
        Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
        http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Nikon D5100

          TS,
          De Nikon D5100 beschikt over een heel mooie beeldsensor. Om eerlijk te zijn, de Nikon 18-105 mm doet daar geen recht aan. Het is een objectief met een heel handig zoombereik maar ik heb gemerkt dat het optisch gezien geen hoogvlieger is. Je zal, voordat je tot aanschaf over gaat, duidelijk moeten zijn welke kwalitatieve eisen jij stelt aan de aan te schaffen lenzen. dat kan teleurstellingen voorkomen.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Nikon D5100

            Ja, Ik zelf fotografeer met een D700 voor mijn dochter en als backup heb ik ook de D5100 met 18-105 die naar het schijnt binnen dit bereik een betere prestatie levert dan de 18-200.
            Ik denk dat je hiermee een mooie set gaat hebben samen met de door jou genoemde AF-S DX 35 f1.8G
            Je hebt aan de Tamron inderdaad dus niks, dat moet je beseffen De D5100 heeft geen scherpstel motor, al de moderne Objectieven met SWM is geen probleem.

            Dit is een mooie doorgroei camera, mocht je dat al doen natuurlijk.
            Een gouden raad kan ik je geven, geef meer geld uit aan een goed objectief dan eerder aan een dure body. het ene is een investering het andere niet.

            2 mooie objectiefjes met een andere weliswaar inslag.

            -Nikkor AF-S 16-85mm f/3-5-5.6G ED VR DX

            -Nikkor AF-S 17-55mm f/2.8 G IF-ED DX



            Succes er mee in ieder geval.
            Last edited by fotografieljakim; 29 december 2011, 14:38.
            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Nikon D5100

              Bedankt voor jullie hulp,maar het is een beetje anders gelopen.
              Heb via een vriend een tweedehands Nikon D7000 op de kop kunnen tikken met een AF-S 50 f1.8 G DX objectief.
              Ik zal nu ook mijn Tamron kunnen gebruiken en later uitkijken waarin ik eventueel nog kan uitbrijden. Eerst efkes uittesten welke resultaten ik krijg met dit alles.
              Nikon D5100 /Sigma 50-200mm f4-5.6/Nikon 50mm f1.8

              Comment

              Working...
              X