Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kit lenzen vs andere

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kit lenzen vs andere

    Hallo

    ik ben aan het overwegen om ook aan slt aan te schaffen maar ik ben er niet uit wat de beste oplossing (het meetste plezier) gaat geven.

    Maar hoe is de beeldkwaliteit tov de volgende lenzen. (Dit is mijn eerste slt en het is hobbydoeleinden. Huis tuin keuken foto's aangevuld met tussendoor eens aan beurs (auto's) en rally's.

    Het gaat over een slt van Sony.
    Nu deze is te koop in de kitvorm 18-55 en 55-200mm lenzen.

    Hoe zijn deze lenzen tov de kitlenzen?
    Dus de 18-55mm vs Tamron 17-50 f2.8 XR DI-II LD
    en 55-200mm vs Tamron SP70-300mm f4-5.6 af di vc usd

  • #2
    Re: Kit lenzen vs andere

    Mogen we ook weten welke camera je gaat kopen ?

    De Tamron 17-50 is de betere lens ivm de kitlens. Maar het verschil is nu ook weer niet echt groot. Als je hem op F5.6 of F8 gebruikt zijn ze beide aan mekaar gewaagd. En zo een lens ga je meestal niet vaak gebruiken op F4 of F2.8, tenzij op 50mm voor portretten bijvoorbeeld.

    Maar voor portretten ben je beter af met de Sony 50/1.8, is scherper dan de Tamron op F2.8 en je hebt een F1.8. En op 50mm/F2.8 heeft de Tamron last van CA waar de Sony totaal geen last van heeft.

    Die 50/1.8 heb je al voor 149€, klik , en er is zelfs een cashback actie van 20€ op die lens.

    Die Tamron 70-300 VC wordt overal goed beoordeeld, dus denk wel dat je goed zit.
    Wil je nog betere beeldkwaliteit, kan je ook voor de Tamron 70-200/2.8 gaan. Ik heb die lens en is prachtig scherp. Autofocus laat het wat afweten bij slechte lichtomstandigheden, maar buiten bij voldoende licht is die snel genoeg.

    Echter, wil je een telelens waar je achteraf geen spijt van gaat krijgen of je komt mm's te kort, dan is de 70-400g een nog betere optie. Die kan je inzetten voor racing/natuur/portret ... noem maar op.
    Mocht je geïnteresseerd zijn, ik heb die lens te koop staan hier op het forum.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Kit lenzen vs andere

      De Tmron 17-50 mm is duidelijk een van de betere standaard zoomlenzen.

      Ben je geinteresseerd in wat krap gekaderd portretwerk dan zou ik zeker voor een lens kiezen met een langere brandpuntsafstand dan 50 mm tenzij je houdt van vertekening.

      Indien je geen Sony maar een Canon koopt dan zou je ok kunnen denken aan de zeer scherp tekenende Canon 70-200 4.0 L IS. Compact, licht van gewicht en ongekend scherp tekenend!
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Kit lenzen vs andere

        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        Ben je geinteresseerd in wat krap gekaderd portretwerk dan zou ik zeker voor een lens kiezen met een langere brandpuntsafstand dan 50 mm tenzij je houdt van vertekening.
        Je kan inderdaad ook kiezen voor de Sony 85/2.8, is ook heel goed.
        Ik vind 50mm op een crop camera voldoende. Vooral als je niet altijd de ruimte hebt kan een 85mm wel eens te lang zijn. Vooruit kan je meestal wel, achteruit gaat niet altijd.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Kit lenzen vs andere

          Al hartelijk bedankt voor de reacties.

          Mogen we ook weten welke camera je gaat kopen ?
          Het gaat momenteel tussen de A35 of A65. A65 zou zijn voor de betere evf, draaibaar display, en ik dacht betere filmfunctie (ook al is dit bijkomend). Ik moet alleen nog eens overwegen of deze de meerprijs waard is.

          Het is ook een beginnende hobby dus ik zoek nog niet meteen een heel groot budget te gebruiken. Maar ik wou weten of het misschien de moeit is om iets langer te sparen en toch direct een betere upgrade te kopen.

          Dus als ik het goed versta dan is de 18-55mm ook een goede beginlens?

          Echter, wil je een telelens waar je achteraf geen spijt van gaat krijgen of je komt mm's te kort, dan is de 70-400g een nog betere optie. Die kan je inzetten voor racing/natuur/portret ... noem maar op.
          Mocht je geïnteresseerd zijn, ik heb die lens te koop staan hier op het forum.
          Hier had ik ook al zeer goede dingen van gelezen, maar is redelijk boven mijn budget. Misschien in een later stadia.

          Comment


          • #6
            Re: Kit lenzen vs andere

            Ik zou toch proberen om voor de A65 te gaan. De A35 en A55 zijn nogal kleine camera's en ik vind de grip niet ideaal. De A65 heeft het formaat wat je verwacht van een dslr.

            En met 24MP heb je een superhoge resolutie waar je beslist voordeel gaat uithalen in de praktijk. Enig nadeel is dat die op ISO3200 en hoger wat minder presteert qua ruis. Tot ISO1600 is er echter geen verschil met bv. een Canon 60D of Nikon D7000.

            De EVF vd A65 is inderdaad beter en voor dit alleen al de upgrade waard.

            De kitlens presteert prima in de meeste omstandigheden, en heb er niet de minste moeite mee om die te gebruiken als ik de mm's nodig heb. Is scherp en geen last van CA.
            Op 50mm is de 50/1.8 prime wel duidelijk scherper, dus voor portretten krijgt de prime de voorkeur.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Kit lenzen vs andere

              Ik had al een vermoeden dat de A65 beter was.

              Na de feestdagen eens kijken of ik beide (A35 en A65) eens kan bekijken en vastnemen en dan de knoop doorhakken. Starten met de kitlenzen en later als we wat meer ervaring hebben uitzoeken welke lenzen we nog kunnen gebruiken.

              Comment


              • #8
                Re: Kit lenzen vs andere

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Tot ISO1600 is er echter geen verschil met bv. een Canon 60D of Nikon D7000.
                Maar dan moet je wel in RAW schieten want de Jpegs NR is niet zo fraai
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Kit lenzen vs andere

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Ik zou toch proberen om voor de A65 te gaan. De A35 en A55 zijn nogal kleine camera's en ik vind de grip niet ideaal. De A65 heeft het formaat wat je verwacht van een dslr.

                  En met 24MP heb je een superhoge resolutie waar je beslist voordeel gaat uithalen in de praktijk. Enig nadeel is dat die op ISO3200 en hoger wat minder presteert qua ruis. Tot ISO1600 is er echter geen verschil met bv. een Canon 60D of Nikon D7000.

                  De EVF vd A65 is inderdaad beter en voor dit alleen al de upgrade waard.

                  De kitlens presteert prima in de meeste omstandigheden, en heb er niet de minste moeite mee om die te gebruiken als ik de mm's nodig heb. Is scherp en geen last van CA.
                  Op 50mm is de 50/1.8 prime wel duidelijk scherper, dus voor portretten krijgt de prime de voorkeur.
                  Zeker niet vergeten dat je van de grote 2 (Nikon en Canon) meer leuker tweedehands spul (lens ed.) kan kopen.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kit lenzen vs andere

                    Niet alleen 2e hands is de keuze bij Canon en Nikon veel groter, ook van nieuw spul.

                    Het objectief is veel bepalender voor het beeld dan de sensor.

                    Waarom dus eerst de body bepalen en dan het objectief?

                    Ik zou dat omdraaien. Welke lenzen denk je nodig te hebben? Welke merken maken die? Welke body past daar op?
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kit lenzen vs andere

                      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                      Niet alleen 2e hands is de keuze bij Canon en Nikon veel groter, ook van nieuw spul.

                      Het objectief is veel bepalender voor het beeld dan de sensor.

                      Waarom dus eerst de body bepalen en dan het objectief?

                      Ik zou dat omdraaien. Welke lenzen denk je nodig te hebben? Welke merken maken die? Welke body past daar op?
                      Is idd een andere insteek en zeker te overwegen.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kit lenzen vs andere

                        EVF is net zoiets als oploskoffie i.p.v. echte. hoe goed Nescafe het ook probeert met de oploskoffie, ze verkopen niet voor niets een Nespresso.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kit lenzen vs andere

                          bedankt voor de reacties

                          Het objectief is veel bepalender voor het beeld dan de sensor.

                          Waarom dus eerst de body bepalen en dan het objectief?

                          Ik zou dat omdraaien. Welke lenzen denk je nodig te hebben? Welke merken maken die? Welke body past daar op?
                          Wat lenzen betreft kan je ook nog altijd bij andere merken terecht dan bij de cameramerken zelf.
                          Maar ik zal deze opmerking zeker meenemen in mijn keuze.

                          Comment

                          Working...
                          X