Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

te dure herstelling?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • te dure herstelling?

    Pff... 24-70 laten vallen, en zoomring werkte nog maar AF niet meer (motor wel, maar systeem volgde niet).
    Binnen gedaan en 75 € achtergelaten. Nu offerte van - hou u vast - 895 € voor nazicht en herstel AF, calibreren hier, zoomring daar,...

    Keuzes: laten herstellen, laten terugkeren (75 € kwijt) of achterlaten en 75 € terug krijgen.
    Nu ben ik van de 24-70 nooit echt wild geweest... is ook een beetje de minste onder de L lenzen met zijn "field curvature" en andere imperfecties . En dan een herstelling van bijna de nieuwprijs (1042 € bij Foka in Rotterdam). Enige optie is terug laten keren en zelf een hersteller zoeken... maar wie, en wat gaat dat dan kosten? Denk eraan om afscheid te nemen van mijn wide zoom.

    Suggesties?
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

  • #2
    Re: te dure herstelling?

    Ik denk dat je het zelf al aangeeft.. Bijna de nieuwprijs betalen voor een herstelling zou ik persoonlijk niet doen.
    En aangezien je zelf aangeeft niet echt wild te zijn van deze lens is zou ik ze vervangen door een ander model (als je ze al wenst te vervangen).

    Comment


    • #3
      Re: te dure herstelling?

      @ yourt

      is wel echt veel voor een herstelling,

      heb deze lens ook al een tijdje, en tijdens reportagewerk of bruiloft ben ik er ook niet wild van (op lcd-schermpje van de 5dII),
      maar nadien op de computer vallen de foto's meestal 100% mee...plus er is ook niet echt een lichtsterk alternatief bij canon of je zou naar de primes moeten overgaan.

      ik zou zoveel geld persoonlijk niet over hebben voor een herstelling,

      succes met je keuze

      Marc
      1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
      www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

      Comment


      • #4
        Re: te dure herstelling?

        Dat is wel veel geld. Toen ik mijn nikon lens een paar jaar geleden zwemles had gegeven kostte dat 250 euro. De lens is toen schoon gemaakt, diafragma en electronica zijn toen ook vervangen. Ik vond 250 euro voor alles toen wel mee vallen. Onderzoekskosten waren toen 25 euro dacht ik en vervielen bij het uitvoeren van de reparatie.
        nikon D90 & ikelite D70 housing

        Comment


        • #5
          Re: te dure herstelling?

          Ja... heb zo ook al eens een "revisieke" gehad dat best meeviel van prijs...maar dit???
          Vervangen.... tja... een 16-35 misschien? Ik heb ook een 35mm 1.4 trouwens. Vervangen is lastig hé... een 24-105 is niet zo slecht, heeft IS en gaat wat ruimer, maar da's dan weer F4. Een 16-35 is ook een ferme lens (en 2.8 vast) maar ik heb een 35mm prime, en ik heb ook nog een Tokina 12-24mm 4.0. Een tamron 28-75 2.8 misschien dan? Die heeft weinig vervorming en goede CA.

          EDIT: of mss. op 3 januari aankondiging van de 24-70 2.8 II, die dan mss. wel voldoet aan de verwachtingen. Tussen haakjes: de zoomring van de 24-70 loopt langs de wide kant ook niet altijd vlot genoeg om over echte L-kwaliteit te spreken. Wat niet afdoet aan het feit dat de lens snellere AF heeft, minder vervorming, hogere resolutie dan verschillende andere lenzen in het segment, maar toch...
          Last edited by Yourt; 28 december 2011, 22:49.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • #6
            Re: te dure herstelling?

            Persoonlijk zou ik nog even wachten

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: te dure herstelling?

              900 euro voor een herstelling is wel BELACHELIJK DUUR e
              Er kunnen daar nooit zoveel kosten aan zijn.

              Comment


              • #8
                Re: te dure herstelling?

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                900 euro voor een herstelling is wel BELACHELIJK DUUR e
                Er kunnen daar nooit zoveel kosten aan zijn.
                Het is duur, maar waarom zou het niet kunnen. Wat is een uurloon(met de kosten van de apparatuur) van een technicus?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: te dure herstelling?

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  900 euro voor een herstelling is wel BELACHELIJK DUUR e
                  Er kunnen daar nooit zoveel kosten aan zijn.
                  Natuurlijk wel, onderdelen kosten al véél geld. En werkuren ook.

                  Waarom denk je dat men van een "perre total" spreekt?

                  Comment


                  • #10
                    Re: te dure herstelling?

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    900 euro voor een herstelling is wel BELACHELIJK DUUR e
                    Er kunnen daar nooit zoveel kosten aan zijn.
                    Mijn nikon 24-70 is ook de grond opgegaan waardoor de vatting en de kontakten afgescheurd waren. Reparatiekosten 894€
                    Was gebeurd tijdens een vriendenbezoek waardoor één van de kinderen aan de oorzaak lag.Alles opgelost via de familiale verzekering van mijn vriend

                    Comment


                    • #11
                      Re: te dure herstelling?

                      Ik heb ervaring met lenzen herstellen Yourt, nu wel nog nooit een L en als de stukken niet vrij te verkrijgen zijn geraak je ook niet ver.
                      Misschien wil ik ze wel overnemen of proberen herstellen, maar dan moet er eerst wat research gebeuren.

                      Comment


                      • #12
                        Re: te dure herstelling?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Natuurlijk wel, onderdelen kosten al véél geld. En werkuren ook.

                        Waarom denk je dat men van een "perre total" spreekt?
                        laten we van 'perte totale' spreken als tweetalige natie .

                        als het om zoveel geld gaat zou ik ze zelf openvijzen. Altijd interessant om eens te doen.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: te dure herstelling?

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          laten we van 'perte totale' spreken als tweetalige natie .
                          Yep, gelijk heb je.

                          Comment


                          • #14
                            Re: te dure herstelling?

                            Ja... zelf openvijzen... ook algedacht. maar het ging in het bestek over vervangen (onderdelen dus), herstellen (uren) en calibreren etc... (toestellen, kennis, uurloon). Dus met een hele waslijst van afgebroken contacten, kapotte mechanismes en te calibreren zaken... kan ik mij voorstellen dat de kosten oplopen (maar wel niet zo hoog, lijkt wel een beetje express onder nieuw gezet te zijn om toch herstelling te laten uitvoeren).
                            Denk da'k die 75 € terug ga ontvangen en in het spaarpotteke stoppen.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: te dure herstelling?

                              Heb je je materiaal niet verzekerd eigenlijk?
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X