Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe 50mm van Canon ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe 50mm van Canon ?

    Ik heb zowat mijn zinnen gezet op de 50m van Canon, de f1.4, voor op mijn 550D.
    Deze komt naast mijn 18-55 en 55-250.

    Maar het ontwerp van deze lens schijnt zeer oud te zijn en er zou een nieuwe variant op komst zijn. Weten jullie meer over de vervanging van deze lens ?

  • #2
    Re: Nieuwe 50mm van Canon ?

    Van een nieuwe heb ik geen weet, maar ik ben alvast heel blij met de "oude" versie.

    Is (in mijn ogen) toch een stuk steviger als de 1.8, welke zoveel mensen als een superlens benoemen voor zijn prijs (welke natuurlijk een stuk lager ligt)
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe 50mm van Canon ?

      Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
      Maar het ontwerp van deze lens schijnt zeer oud te zijn en er zou een nieuwe variant op komst zijn. Weten jullie meer over de vervanging van deze lens ?
      dat ontwerp is gebaseerd op het Planar ontwerp uit 1896 en de nieuwe zal dat ook zijn.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe 50mm van Canon ?

        Het gerucht is gebaseerd op een patentaanvraag door Canon voor 6 objectieven waaronder een 50 mm, pakweg een jaar geleden.....................
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe 50mm van Canon ?



          nuja, tis dan ook canonrumors. Kzou wel serieus vloeken moesten ze in 2012 deze lenzen updaten. De huidige versies doen het toch heel goed tot uitstekend.

          Trouwens als je een recentere bouw wilt, neem dan de sigma 50mm? Ik gebruik die zelf ook, en hoewel die duurder is werkt die wel goed hoor. Je moet gewoon enkel opletten met de filtermaat die plots 77mm is.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe 50mm van Canon ?

            Gewoon een Sigma 50/1.4 nemen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe 50mm van Canon ?

              Die Sigma is iets duurder is ie daarom ook beter ?
              Ik twijfel ook nog tussen de 30m en de 50mm. Ik heb begrepen dat een 30mm voor portretten minder geschikt is maar voor all-round beter.
              Toch de 50mm nemen ?

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe 50mm van Canon ?

                Top objectief die Sigma, voor vb foto's verwijs ik je graag door naar m'n Flickr. Bijna alle foto's zijn met die lens genomen.
                ::: Flickr :::

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe 50mm van Canon ?

                  Op de lens waarvan sprake geeft Canon (zie vorige post) 40euro korting.
                  Dit doen ze toch niet zomaar?

                  Inderdaad mooie foto's Andries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe 50mm van Canon ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door vince! Bekijk bericht
                    Op de lens waarvan sprake geeft Canon (zie vorige post) 40euro korting.
                    Dit doen ze toch niet zomaar?

                    Inderdaad mooie foto's Andries
                    Dank je.

                    Ze geven ook korting op lenzen die vrij recent zijn dus daar zou ik mij niet 100% op baseren. Ik denk dat ze eerder korting geven op lenzen die door menig mensen gekocht worden. De duurdere en specialere lenzen krijgen geen korting.
                    ::: Flickr :::

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe 50mm van Canon ?

                      Ik heb er daarnet eentje te koop gezien in de 2de hands sectie.
                      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                      website: http://www.hung.be
                      facebook - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe 50mm van Canon ?

                        Nikon heeft net zijn 50mm vernieuwd, mss dat je die info met elkaar verward.
                        Ik heb alvast de 50 1.4 en werk er nog het meeste van al mee. Echt een goede lens, wel traag voor zijn AF in low light. Ideaal voor portrets op een crop camera.
                        De 1.8 is niet zo slecht (kost wel 4 keer minder) maar voelt wel zeer plastiekachtig aan, is trager ook.

                        De 1.4 werkt het best vanaf F2, heb je de mooiste fotos van dan.
                        Op 1.4 moet je al goed weten waar je mee bezig bent om nog scherpe fotos te maken op korte afstand (gezien de zeer kleine DOF) maar dat hebben alle 1.4 types natuurlijk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe 50mm van Canon ?

                          juist de F1.8 gekregen
                          indd zeer traag qua autofocus maar wel schoon materiaal voor zijn geld
                          scherptediepte is hier ook al zeer beperkt op f1.8
                          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                          hier vind je mijn foto's en hier ook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe 50mm van Canon ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                            Ik heb er daarnet eentje te koop gezien in de 2de hands sectie.
                            Waar vind ik de link naar die sectie ?

                            Comment

                            Working...
                            X