Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Takumar 35/3.5 en 135/3.5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Takumar 35/3.5 en 135/3.5

    Ik heb deze twee lenzen in mijn handen geduwd gekregen. Het is een mount met een relatief kleine diameter, ik vermoed M42. Beiden lenzen uit de sixties.

    Heeft iemand deze lenzen, en kan die mij vertellen of het de moeite loont er een M42/EOS adapter voor te kopen (die zijn echt wel goedkoop), of zou ik ze beter van de hand doen? Als ik er goeie portretfoto's mee kan krijgen, dan denk ik ze te houden.
    Moet ze wel opkuisen, want ze hebben al lang geen actie meer gezien en zijn behoorlijk stoffig, alhoewel ze nog in hun originele kokers zitten.

    Alvast bedankt voor de hopelijk vele en goeie gebruikerservaringen!
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Takumar 35/3.5 en 135/3.5



    De SUPER Takumars en SMC Takumars zijn de betere wegens de betere coating , maar er kunnen mooie plaatjes mee gemaakt worden....

    Een goeie adapter kost nog geen 20€ en het is altijd de moeite waard, maar je moet wel iets hebben met oud spul.

    Comment


    • #3
      Re: Takumar 35/3.5 en 135/3.5

      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
      http://www.flickr.com/groups/takumar...7603568913771/

      De SUPER Takumars en SMC Takumars zijn de betere wegens de betere coating , maar er kunnen mooie plaatjes mee gemaakt worden....

      Een goeie adapter kost nog geen 20€ en het is altijd de moeite waard, maar je moet wel iets hebben met oud spul.
      Ik heb wel iets met oud spul
      Ik heb en gebruik verschillende analoge Canon/Nikon modellen, dus ik ken wel wat van beide merken, maar deze Takumars ken ik niet. Toch maar een adapter kopen dan, ik ben benieuwd. Die lenzen zijn echte tanks, helemaal van metaal, en vooral met de 135mm kan je een boer van zijn paard slaan.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: Takumar 35/3.5 en 135/3.5

        Ik zou daar zeker een adapter voor kopen, met die lenzen kan je niet fout gaan.

        Mijn eerste aankoop ooit op BD was van Canonian, indertijd nauw betrokken bij de stichters van BD trouwens. Het was een 135mm MC sonnar czj M42 f3.5.
        Ik gebruik hem nog altijd.

        Maken deel uit van de "big 4" in MF 135mm: de CZJ, de Nikkor, de pentax en natuurlijk de contax.

        Ik heb nooit de Oly 135mm gehad, maar ik vermoed dat die ook zeer goed is.

        Dpaul.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: Takumar 35/3.5 en 135/3.5

          Bedankt voor de reacties allemaal. Mijn laatste vraag: waar bestel ik die adapters best? En bestaan er waarbij ik een biepje krijg als de lens scherp staat op mijn onderwerp? Ik vermoed van niet, maar je weet maar nooit! Ik wil daar ook meteen een adapter bij bestellen waarbij ik Nikon lenzen op mijn EOS body kan gebruiken. Ik gebruik wel nog analoge Nikon bodies, maar zou graag ook die lenzen op mijn digitale EOS gebruiken. Als alternatief denk ik eraan om ook eens rond te kijken naar een digitale Nikon.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Takumar 35/3.5 en 135/3.5

            Voor Nikon is dit de goedkoopste die goed functioneert.

            http://www.ebay.nl/itm/Nikon-lens-to...#ht_2758wt_999

            AF confirm schijnt nogal vaak tot fout focussing te leiden, dus beter laten voor wat het is.

            Voor M42 hebben ze deze, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee:
            Met AF confirm:
            http://www.ebay.nl/itm/Adjustable-Co...#ht_2671wt_999

            Zonder AF confirm:
            http://www.ebay.nl/itm/M42-Carl-Zeis...#ht_2154wt_999
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Takumar 35/3.5 en 135/3.5

              Deze aanbieder heeft veel en een inmiddels goede reputatie.

              Alle advertenties van marktradius op Marktplaats. Bekijk het aanbod van marktradius en vind producten en diensten tegen aantrekkelijke prijzen!


              Prijzen zijn ook redelijk...

              Nog een goede:

              Comment


              • #8
                Re: Takumar 35/3.5 en 135/3.5

                Bedankt, gauw bestellen maar!

                O, en ter info, omdat Keeskanon hier melding maakte van de goeie en minder goeie modellen: het zijn beiden SUPER Takumars. Ik heb ze ondertussen volledig gereinigd, en het zijn echt pareltjes! Kan niet wachten om ermee te gaan werken!
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Takumar 35/3.5 en 135/3.5

                  Hi,

                  Ik kocht de mijne rechtstreeks in Frankrijk bij Marc Trawinski:


                  Met die nikkor adapters: opletten. Die met dat losse lipje wil je niet hebben, veel te delicaat (zoals die Roxsen op ebay)

                  Heb trouwens nog een extra Nikkor-Canon liggen. Voor 20 euro mag je hem proberen/ & kopen.

                  Regio Antwerpen.

                  Dpaul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Takumar 35/3.5 en 135/3.5

                    Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
                    Hi,

                    Ik kocht de mijne rechtstreeks in Frankrijk bij Marc Trawinski:


                    Met die nikkor adapters: opletten. Die met dat losse lipje wil je niet hebben, veel te delicaat (zoals die Roxsen op ebay)

                    Heb trouwens nog een extra Nikkor-Canon liggen. Voor 20 euro mag je hem proberen/ & kopen.

                    Regio Antwerpen.

                    Dpaul
                    Bedankt, heb die adapter daar meteen besteld. Ik wil jouw adapter ook wel kopen, maar ik kom nooit in de buurt van Antwerpen. Is er een kans dat je in de buurt van Brussel komt, of kan je hem aan iemand meegeven?
                    Ik hoef hem niet te proberen, ik vertrouw je op je woord, da's één van de voordelen van BD: ik ken de meeste leden en hun reputatie wel. Ik heb letterlijk al mijn lenzen en ander materiaal via BD gekocht en altijd tevreden geweest.

                    Laat maar even weten of we het zo kunnen regelen, dan ben je hem zeker aan mij kwijt.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Takumar 35/3.5 en 135/3.5

                      En hoe zijn inmiddels je ervaringen met deze Takumars? Ik bezit er ook 2, tot mjn grote tevredenheid. Scherpstellen kan wel een probleem zijn, niet? Gelukkig heeft mijn Sony Nex focus peaking en dat maakt scherpstellen tot kinderspel.

                      Comment

                      Working...
                      X