Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d met Nikon lenzen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5d met Nikon lenzen.

    Hallo,
    Ik wou eens weten welke nikon lenzen je allemaal op een 5D kan zetten met zo een adapterring.
    Ik zag dat die adapters vrij goedkoop waren en oude nikon lenzen ook, dus perfect, maar werkt het ook goed?(dan heb ik het niet over autofocus enzo, het is voor video)
    Of iemand opmerkingen of bedenkingen bij deze setup.
    Ik heb ook oude canon FD lenzen, daar heb ik een adapter voor besteld (naar het schijnt niet aan te raden maar beter dan niets natuurlijk). Zijn er evenveel problemen met de adapter voor nikon als voor FD lenzen.
    Reageer maar en schrijf al je bedenkingen op!
    Mvg Frederik

  • #2
    Re: 5d met Nikon lenzen.

    koop een goede adapter en een goedkope. Ze werken beide goed genoeg, geen zorgen. Ikzelf vertrouw de goedkope niet zo maar ze werken goed

    Comment


    • #3
      Re: 5d met Nikon lenzen.

      Met Canon FD lenzen ga je niet op oneindig kunnen focussen zonder correctieglas in de adapter(registerafstand FD is korter dan bij EOS).
      Zie : http://www.graphics.cornell.edu/~wes...-register.html

      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment


      • #4
        Re: 5d met Nikon lenzen.

        Wel, onder andere deze beste man werkt met de beste breedhoeklens op de markt.

        Comment


        • #5
          Re: 5d met Nikon lenzen.

          Oude Nikon Ai en Ais objectieven werken perfect op relatief goedkope ringen.
          Voor Nikon G lenzen heb je ook (wat duurdere) types, maar het exacte diafragma blijft een gok.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: 5d met Nikon lenzen.

            Ja afwachten met de canon (ik heb eente besteld met uithaalbaar glas) en voor Nikon wil ik oudere lenzen gebruiken, normaal gezien goedkoper en manuele diafragma ring ;-)

            Comment

            Working...
            X