Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D2Hs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D2Hs

    Hoi,

    Ooit heb ik m'n D2H van de hand gedaan. En nog steeds heb ik daar spijt van. Het gebruiksgemak van die camera was gewoon superb. Om niet te spreken van de prestaties, welke ik ook zeer tevreden mee was.

    Daarom dat ik overweeg om naar de net iets minder oude versie op zoek te gaan. De D2Hs. Maar is deze camera uberhaupt nog te vinden (in goede staat) en hoe verouderd is deze camera tov m'n huidige D90?

    Indien iemand me wat advies kan geven hoor ik het graag.

    Mvg,

    Wouter.
    Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

  • #2
    Re: Nikon D2Hs

    Hallo,

    een 4MP crop-ccd van bijna 10 jaar geleden vergelijken met een vrij recente 12MP cmos ?
    Het enige waar de Dh2(s) de D90 overklast is met zijn snelheid en robuustheid.
    Maar op beeldkwaliteit is het een heel ander verhaal. De ruis alleen al...
    Ga eens kijken op DXO, je kan ze mooi naast mekaar zetten en het verschil is groot hoor.
    Ik weet ook uit ondevinding hoe aangenaam zo'n pro-body aanvoelt maar als je D90 een slechter resultaat neerzet dan is hij stuk.

    Het is een beetje zoals lang geleden met je eerste wagen, die reed slechter dan de huidige maar dat gevoel dat je daar mee had zal nooit meer terugkomen...

    allee, da's mijn gedacht hé

    mvg Jozef
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D2Hs

      Hoi,

      Tja ik denk dat je inderdaad gelijk zal hebben. Nu mankeert er aan m'n D90 (gelukkig maar) niets. Maar hij voelt wel helemaal anders. Tja. Ik denk dat ik zal moeten wachten tot de D3's in occasie wat goedkoper worden eer ik terug het gevoel van een pro body zal kunnen ervaren.

      Alleszins hartelijk bedankt voor de info. Zeer interessante site En daar blijkt dat m'n D90 best wel een goede chip heeft.

      Wouter.
      Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D2Hs

        Mijn D2h is 1 van mijn fijnste camera's geweest om mee te werken. Dacht ik op dat moment.

        Waneer ik een D2h nu ter hand zou nemen dan zou de kleine zoeker en het kleine laag resolutie schermpje me mateloos irriteren!

        En dan heb ik het nog niet eens over de flinke ruis vanaf 400 ISO en het beperkte dynamische bereik.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D2Hs

          zet een grip onder je D90...?
          www.aeri-photography.be

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D2Hs

            Je zou ook kunnen uitkijken naar een D2X. Zelfde body maar wel 12Mpix.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D2Hs

              Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
              Je zou ook kunnen uitkijken naar een D2X. Zelfde body maar wel 12Mpix.
              andere sensor ...
              www.loft6.be

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D2Hs

                Ja ,en die D2x is ook niet beter dan een D90....
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D2Hs

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                  Ja ,en die D2x is ook niet beter dan een D90....
                  voor mij toch de D2Xs graag. Ik hou wel van stevige en robuste camera's. Daar geeft ik die betere ruisprestaties van de D90 graag voor op.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D2Hs

                    D700 met grip
                    dat overklast zowel een D2(h/X) als een D90 met een straat voorsprong

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D2Hs

                      Ik heb een aantal jaren de D2H gebruikt en was er toen zeer tevreden over.
                      Maar heb hem toch ingeruild voor een D2X een enorme verbetering Qa pixels en ook de zelfde degelijkheid wat betreft konstruktie.
                      Op dit moment gebruik ik al zo'n 3 jaar ook een D3 wat betreft de ruis vele malen beter.
                      Maar ik gebruik als er licht genoeg is ook nog steeds met genoegen de D2X.
                      Een D700 kun je wat beterft de beeldkwaliteit wel vergelijken met de D3 dus ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D2Hs

                        Daar geeft ik die betere ruisprestaties van de D90 graag voor op.
                        Volgens de review's van o.a. DXO is de D90 ook op andere gebieden beter, wat een D2x natuurlijk niet slecht maakt.


                        Een D700 kun je wat beterft de beeldkwaliteit wel vergelijken met de D3 dus ?
                        Ja dus, is al erg veel getest en daarom is de D700 ook zo'n succes, de D3s is nog ietsje beter.

                        Ik moet de aanhangers van de pro-body's hier wel bijtreden, zo'n body voelt héél goed aan.
                        D800 en een goed glasservies

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D2Hs

                          Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
                          Een D700 kun je wat betreft de beeldkwaliteit wel vergelijken met de D3 dus ?
                          Yeps die zal zeker niet echt moeten onderdoen ten opzichte van een D3
                          een D3s die is dan weeral een stapje hoger kwestie ruisverhouding hoge isowaarden
                          zet op een D700 en je hebt een bijna het gevoel dat je een D3(s) vast hebt
                          de bediening en de lay-out van de knoppen bij een D300/700 komt voor een groot stuk overeen met die bij een D3(s)

                          Comment

                          Working...
                          X