Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D vuil?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 550D vuil?

    Hey,

    Ik zie wat vuil/ruis op mijn foto's en filmpjes. Bij foto's is het niet erg, maar bij filmpjes is het wel een probleem. Ik heb precies 2 dode pixels(2 paarse pixels) op mijn foto's, filpjes.
    Ik heb al van lens verwisselt, maar bij beide lenzen heb ik dit probleem.

    Is dit vuil op de sensor? Of kan het nog wat anders zijn? Hier is een foto.



    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Canon 550D vuil?

    Dit zijn pixels op de sensor die voor het rode en blauwe kanaal (= paars) slechte waarden geven.
    Ik heb geen Canon en heb het volgende dus niet getest maar ik las dat dit helpt:
    Zorg ervoor dat je een volgeladen batterij hebt. Verwijder uw lens en plaats de zwarte besherm body cap op uw body zodat uw lensvatting dicht is. Plak ook uw viewfinder af zodat er daar geen licht invalt of doe dit in een donkere ruimte.
    Volg dan de procedure om uw sensor manueel te kuisen en laat de spiegel ongeveer 60 seconden opengeklapt. Geen gevaar voor vuil want je hebt de bodycap geplaatst.
    Daarna zet je uw camera af en plaats je uw lens terug. Controleer of het iets geholpen heeft.
    Ik weet het, het klinkt vreemd maar er zijn velen waar het geholpen heeft. Je kan er geen kwaad mee doen dus het proberen waard.

    Ik vond o.a. deze link maar ik las het ergens anders:

    Comment


    • #3
      Re: Canon 550D vuil?

      zijn waarschijnlijk deffecte pixels op je sensor. Kan je zelf niets aan doen.
      Binnen doen onder garantie, ze kunnen die deffecte pixels in de software van je toestel wegmoffelen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 550D vuil?

        Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
        Dit zijn pixels op de sensor die voor het rode en blauwe kanaal (= paars) slechte waarden geven.[/url]
        Welke sensor heeft een blauw kanaal? Normaal is RGGB.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 550D vuil?

          Mijn toestel is zeven jaar oud, en ik heb het nooit gecontroleerd, maar ik vermoed dat ik ondertussen wel gekke pixels moet hebben. Echter, ik zie dat niet op een foto. Is dit niet extreem pixelpeepen wat je hier doet?
          Ik vraag maar hé.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Canon 550D vuil?

            Hey, de truck met sensor cleaning heeft niet geholpen

            Ja op foto's zou ik het niet gezien hebben. Maar op een filmpje zie je dus constant 2paarse stippen, en die is vrij opvallend. Zeker als je die vanaf je pc afspeeld.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 550D vuil?

              Ah ja, dat kan ik me voorstellen. Niet aan filmpjes gedacht.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Canon 550D vuil?

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Welke sensor heeft een blauw kanaal? Normaal is RGGB.
                RGB: (R)ed, (G)reen, (B)lue of rood, groen, blauw ...

                In de meeste Bayer filters krijgt het groen dubbel de aandacht in vergelijking met het rood en blauw. De eerste rij RG de volgende GB en zo opnieuw verder. Dit terzijde.

                Comment

                Working...
                X