Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raad nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • raad nodig

    hey iedereen,

    ik ben op zoek naar een nieuwe lens voor men eos 550D camera van canon.
    graag had ik een lens gehad waarbij ik me meer kan toeleggen op portret en model fotografie
    ben nu in bezit van een kittenlens 24-55 is lens en een 75-300 lens


    Alvast bedankt
    grtz gerrit

  • #2
    Re: raad nodig

    De 75-300 mm zou voor dit type fotografie toch geschikt moeten zijn op basis van het brandpunts bereik.
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: raad nodig

      Kittenlens?

      Kit=een aanbieding van body+lens en misschien nog een paar dingen voor een prijsje met korting...

      Terzake, een lichtsterke korte tele of standaardlens kan dat voor je gaan doen, zoals EF 24-70L of EF 24-105L
      Goekoper en ook goed is de Tamron 28-75 SP

      Comment


      • #4
        Re: raad nodig

        ben wel tevreden over die 75-300 lens canon 1:4-5.6 III usm
        maar ik mis toch iets vind ik
        maar voor het geheel van het lichaam vind ik wel de lens te kort op model

        Comment


        • #5
          Re: raad nodig

          voor portrets heb je op een cropcamera een 50mm nodig
          bij canon is dan te kiezen uit de F1,8 en de F1,4 waarbij de 1,4 mijn voorkeur geniet.(kost wel een stuk meer)

          Comment


          • #6
            Re: raad nodig

            Wanneer je een formaatvullend portret maakt met een 50 mm op een crop camera dan zal je bemerklen dat er een vorm van vertekening ontstaat. De neus wordt te groot t.o.v. de oren weergegeven. Dat komt door te kleine afstand tot het model.

            Om die vertekening te vermijden zal je meer afstand moeten nemen. Je werkt dan niet meer formaatvullend en het is jammer in de bewerkingsfase pixeltjes te moeten weggooien.

            De oplossing is om te kiezen voor een wat langere brandpuntsafstand bij portretfotografie. Bij een cropcamera 70 of 85 mm. Het hangt overigens ook af van vorm van gezicht.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: raad nodig

              Als je met portret bedoeld: beeldvullende foto van het gezicht/schouders dan zou ik voor crop denk ik gaan voor een 85mm 1.8 lens...wil je iemand meer in zijn natuurlijke omgeving fotograferen en/of niet zo veel geld uitgeven dan kun je de 50 mm 1.8 overwegen. Qua brandpuntsafstand kom je met je eigen lens al een heel eind...maar als je een nieuwe lens erbij zoekt en wil experimenteren met een grote diafragma-opening dan zijn bovenstaande opties perfect en goed betaalbaar.
              Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
              Canon powershot s120

              Comment


              • #8
                Re: raad nodig

                Er zijn zo veel lenzen
                zou deze niets voor mij zijn zou voor buiten als binnen moeten dienen
                Tamron 28-75mm F 2.8 XR DI Canon

                Comment


                • #9
                  Re: raad nodig

                  Dat is zeker geen slechte lens voor jouw doeleinden, en bovendien lichtsterk, en scherp vanaf f2.8. Mooie allround lens als je het mij vraagt.


                  Oorspronkelijk geplaatst door kawaz750 Bekijk bericht
                  Er zijn zo veel lenzen
                  zou deze niets voor mij zijn zou voor buiten als binnen moeten dienen
                  Tamron 28-75mm F 2.8 XR DI Canon
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: raad nodig

                    Zou ik aan deze lens voldoening hebben

                    Comment


                    • #11
                      Re: raad nodig

                      Geen idee. Deze lens heeft een goeie prijs/kwaliteitverhouding, maar ze kan niet tippen aan pakweg de 24-70 2.8 van Canon.
                      De tamron kost ongeveer 400€, de canon 1100.
                      Aan de Canon heb je zeker voldoening. Nu is het de vraag wat voor jou de verhouding tussen kwaliteit en voldoening is, en die vraag kan jij alleen beantwoorden.

                      Specifieker kunnen we niet worden, tenzij ik met jouw geld een lens mag gaan uitzoeken.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: raad nodig

                        Oorspronkelijk geplaatst door kawaz750 Bekijk bericht
                        Zou ik aan deze lens voldoening hebben
                        glazenbol modus: iemand zal een brede lach krijgen.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: raad nodig

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          glazenbol modus: iemand zal een brede lach krijgen.
                          Inside joke? Wie is die "iemand" dan?

                          Zonder zever: die Tamron is een goeie lens, maar onder andere ik ben L-lenzen gewoon ondertussen, en dan voldoet die Tamron niet meer voor mij. Vroeger zou hij echt wel voldaan hebben. Net als met de 50mm 1.8. Dat is een uitstekende lens, maar hij blijft toch maar mooi in mijn fototas zitten.
                          Dus voldoet die Tamron: ja, als de kwaliteit daarvan goed genoeg is voor TS en de betere kwaliteit van vergelijkbare L-lenzen hem niet drie keer de prijs waard is.
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: raad nodig

                            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            Inside joke? Wie is die "iemand" dan?
                            TS, de verkoper, beide, wie weet? Het is nu eenmaal de gewoonte dat orakels niet eenduidig geïnterpreteerd kunnen worden.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: raad nodig

                              Zen nu aan het twijfelen tussen:
                              50mm 1.8 lens
                              85mm1.8 lens
                              tamron 28-75mm F 2.8 XR DI Canon

                              maar de 50mm komt zeker in huis

                              Comment

                              Working...
                              X