Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervangen van men EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervangen van men EOS 400D

    IK gebruik sinds 2007 een canon 400d die ik graag zou willen vervangen door een sneller toestel met een hogere ISO waarden met een licht gevoelige objectief 17-50 2.8.
    Men objectieven canon's ef-s 50 1.8 en een ef-s 55-250 met externe flitser 480 van canon.
    Men intresses waren en zijn nog vooral Natuur en Landschappen.
    Bijkomende intresses Stad en Gebouwen.
    Als ook vakantie en familie zoals kleinkinderen foto's.
    FF is aan mij niet besteed veel te prijzig moet ook aan men pesioentje denken binnen kort.
    Daarom deze Vervangende toestellen:
    1. Canon 60D of 7D.
    2. Nikon D300s of D7000.
    Reeds veel gelezen en veel bekeken en vast genomen.
    Maar telkens een andere uitleg gekregen.
    Zodanig dat we de spreekwoordelijke bomen niet maar door camera's zien.
    Kan er hier iemand een degelijke raad geven.

    Bedankt,

  • #2
    Re: Vervangen van men EOS 400D

    waarom overweeg je een nikon toestel als je reeds verscheidene canon lenzen hebt alsook een compatibele flitser?

    je kan ook m.i. mss een occassie 50d overwegen en anders zou ik gaan in jouw geval voor de 60d, de 7d is overkill voor jouw doeleinden lijkt me, de snelheid en iets betere AF geschikt voor sport is niet echt aan de orde. dus zie ik hier geen reden om meer te betalen hiervoor als je het niet benut, in gebouwen zie ik dan het kantelbaar scherm van de 60d als een voordeel. sensor is gelijk bij 60d & 7d
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Vervangen van men EOS 400D

      Je zou ook aan de 600D kunnen denken.
      De bediening is iets minder handig dan van de 60D. De sensor is dezelfde.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Vervangen van men EOS 400D

        Zomaar een gedacht: als jouw interesses natuur, landschappen, stad en gebouwen zijn, dan zie ik niet meteen waar je een snellere camera voor nodig hebt. Ik heb nog steeds mijn oude 350D, en daarmee fotografeer ik zelfs de voetbalwedstrijden van mijn zoon, weliswaar met een snelle 70-200. Dus voor foto's van je kleinkinderen mag dat ook geen probleem zijn.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Vervangen van men EOS 400D

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          waarom overweeg je een nikon toestel als je reeds verscheidene canon lenzen hebt alsook een compatibele flitser?

          je kan ook m.i. mss een occassie 50d overwegen en anders zou ik gaan in jouw geval voor de 60d, de 7d is overkill voor jouw doeleinden lijkt me, de snelheid en iets betere AF geschikt voor sport is niet echt aan de orde. dus zie ik hier geen reden om meer te betalen hiervoor als je het niet benut, in gebouwen zie ik dan het kantelbaar scherm van de 60d als een voordeel. sensor is gelijk bij 60d & 7d
          De overstap naar Nikon zou ik enkel doen voor minder ruis in de weergave van de foto's.
          Zoals hier en daar beschreven word laten de canon toestelen nogal redelijk wat ruis zien.

          Comment


          • #6
            Re: Vervangen van men EOS 400D

            Vergaap je niet teveel op de "hogere ISO".
            Een 400D toont (onbewerkt) een beetje ruis op ISO 400, een 50D of 7D is al slechter op 640. Met wat nabewerken - wat je met 15 en 18mps sensors veel meer moet doen - ga je het verschil niet zien.
            Je hebt wel meer resolutie, dwz je kan meer croppen zonder detailverlies.
            Voor de rest zijn betere cameras sneller en handiger te bedienen, vraag is of je dat voor je fotografie nodig hebt.
            Je hebt een set eenvoudige lenzen met een goede beeldkwaliteit, maar eigenlijk niet het soort om op een 7D te zetten.

            En welk merk beter is, dat verandert regelmatig.

            Comment


            • #7
              Re: Vervangen van men EOS 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Vergaap je niet teveel op de "hogere ISO".
              Een 400D toont (onbewerkt) een beetje ruis op ISO 400, een 50D of 7D is al slechter op 640. Met wat nabewerken - wat je met 15 en 18mps sensors veel meer moet doen - ga je het verschil niet zien.
              Je hebt wel meer resolutie, dwz je kan meer croppen zonder detailverlies.
              Voor de rest zijn betere cameras sneller en handiger te bedienen, vraag is of je dat voor je fotografie nodig hebt.
              Je hebt een set eenvoudige lenzen met een goede beeldkwaliteit, maar eigenlijk niet het soort om op een 7D te zetten.

              En welk merk beter is, dat verandert regelmatig.
              Ik snap dat niet goed. Mijn oude 350D zou qua ruis véél slechter moeten presteren dan al die nieuwe toestellen die soms tot ISO 56000 kunnen om het in het extreme te trekken, en nu lees ik dat zelfs een beest als de 7D niet veel beter doet dan mijn bakske van 7 jaar oud? Ik kan dat bijna niet geloven!
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Vervangen van men EOS 400D

                Oorspronkelijk geplaatst door The Old Whan 54 Bekijk bericht
                ...... een canon 400d die ik graag zou willen vervangen door een sneller toestel met een hogere ISO waarden met een licht gevoelige objectief 17-50 2.8.

                Men intresses waren en zijn nog vooral Natuur en Landschappen.
                Bijkomende intresses Stad en Gebouwen.
                waarom...?
                hogere ISO waarden bij landschap.
                lichtgevoelig objectief bij Landschap/Stad/Gebouwen..
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Vervangen van men EOS 400D

                  Dacht ik ook !

                  Waarom iets vervangen dat nog goed is !

                  Ik vind mijn 500D zeker niet te min voor macro, hoewel ik ook een 5D MII heb.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervangen van men EOS 400D

                    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                    Ik snap dat niet goed. Mijn oude 350D zou qua ruis véél slechter moeten presteren dan al die nieuwe toestellen die soms tot ISO 56000 kunnen om het in het extreme te trekken, en nu lees ik dat zelfs een beest als de 7D niet veel beter doet dan mijn bakske van 7 jaar oud? Ik kan dat bijna niet geloven!
                    Ruis is niet alleen de camera die je gebruikt, maar ook hoe je belicht.

                    7D vind ik persoonlijk behoorlijk presteren kwa ruis.
                    ISO 5000


                    ISO 3200


                    Persoonlijk zou ik starten met upgraden van de objectieven. En als laatste de camera. 7D en 60D zijn erg mooie toestellen, maar komen meer tot hun recht met goed glaswerk.

                    Vergeet niet de 550D en 600D beide ook erg goede toestelen. ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervangen van men EOS 400D

                      Tweedehands 50D vind ik een goede aanbeveling. Qua bediening en zo ga je er enorm op
                      vooruit, ook kan je een pak meer croppen, fijnafstelling van je lenzen, betere grip, enz.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervangen van men EOS 400D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                        Ruis is niet alleen de camera die je gebruikt, maar ook hoe je belicht.

                        7D vind ik persoonlijk behoorlijk presteren kwa ruis.
                        ISO 5000


                        ISO 3200


                        Persoonlijk zou ik starten met upgraden van de objectieven. En als laatste de camera. 7D en 60D zijn erg mooie toestellen, maar komen meer tot hun recht met goed glaswerk.

                        Vergeet niet de 550D en 600D beide ook erg goede toestelen. ;-)
                        Mooie voorbeelden. Nu ben ik gerustgesteld :-)
                        ______
                        www.vue.photo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vervangen van men EOS 400D

                          Met een 70/200 f2,8 zal je versteld staan van de beelden die je maakt.Lenzen zijn zoveel belangrijker dan lenzen .Heb dit ondervonden met het L glas op de 350D .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vervangen van men EOS 400D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            Ik snap dat niet goed. Mijn oude 350D zou qua ruis véél slechter moeten presteren dan al die nieuwe toestellen die soms tot ISO 56000 kunnen om het in het extreme te trekken, en nu lees ik dat zelfs een beest als de 7D niet veel beter doet dan mijn bakske van 7 jaar oud? Ik kan dat bijna niet geloven!
                            Recentere cameras kunnen hoger in de ISO gaan zonder extreem te ruisen, maar dat wil niet zeggen dat de ruis bij lage ISO beter wordt, integendeel.
                            De ruis is wel veel minder gestegen dan het aantal pixels, zodat je per saldo meer resolutie hebt, zeker met de nodige nabewerking.

                            Zie even hier



                            Ik ben nog steeds enorm tevreden van de 7D, ook van de ruis, maar daar heb ik hem niet voor gekocht.

                            Om je nog meer te doen wanhopen, zelfs een 5DII is maar een goede stop beter in ruis dan een 7D.

                            Lig daar dus niet van wakker en maak fotos .

                            Comment

                            Working...
                            X