Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits 580 EX -> netvoeding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flits 580 EX -> netvoeding

    Hi,

    Ik vind er online niks over terug dus mogelijk bestaat het niet.
    Het leek mij echter handig mocht mijn flits kunnen werken rechtstreeks via netspanning.
    Batterijen zijn rapper leeg dan dat ik ze kan opladen.

    Quid?

  • #2
    Re: Flits 580 EX -> netvoeding

    bestaat niet... maar een batterij pak wel! werkt heel goed... verdubbelt de flits snelheid, ik doe er makkelijk 700 flitsen mee...
    alleen oppassen voor het smelten van je fresnel lens, ik heb er al twee vervangen.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Flits 580 EX -> netvoeding

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      bestaat niet... maar een batterij pak wel! werkt heel goed... verdubbelt de flits snelheid, ik doe er makkelijk 700 flitsen mee...
      alleen oppassen voor het smelten van je fresnel lens, ik heb er al twee vervangen.
      U reageert sneller dan de kortste sluitertijd die ik met deze flits haal (), waarvoor dank.
      Misschien toch een gat in de markt, voor gebruik binnenshuis...

      Comment


      • #4
        Re: Flits 580 EX -> netvoeding

        Oorspronkelijk geplaatst door De Ware Bekijk bericht
        voor gebruik binnenshuis...
        daar zijn studio flitsen voor! die gebruiken netspanning en hebben daarenboven een piloot licht.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Flits 580 EX -> netvoeding

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          bestaat niet... maar een batterij pak wel! werkt heel goed... verdubbelt de flits snelheid, ik doe er makkelijk 700 flitsen mee...
          alleen oppassen voor het smelten van je fresnel lens, ik heb er al twee vervangen.
          Correctie, bestaat wel!


          klik voor meer info

          Geen ervaring mee. Kan Benel een keer vragen of ik het mag testen.

          Comment


          • #6
            Re: Flits 580 EX -> netvoeding

            Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
            Correctie, bestaat wel!


            klik voor meer info

            Geen ervaring mee. Kan Benel een keer vragen of ik het mag testen.
            Bij de laatste reactie van d_oracle had ik zo iets van: én een gewone flits én studioflitsen, dat is niet goed voor de portemonee, een adapterke om mijnen flits op netspanning aan te sluiten zou wel een stuk goedkoper zijn...

            Niet dus...
            150 EUR voor wat snoer en een transfootje.
            Wat zit hier meer in dan in bvb een oplader van een gsm?

            Desalniettemin bedankt voor de inbreng, misschien iets voor later.
            Nadat ik alle lenzen heb die ik wil, alle boeken heb die ik wil, alle workshops heb gevolgd die ik wil,.....

            Comment


            • #7
              Re: Flits 580 EX -> netvoeding

              Oorspronkelijk geplaatst door De Ware Bekijk bericht
              Hi,

              Ik vind er online niks over terug dus mogelijk bestaat het niet.
              Het leek mij echter handig mocht mijn flits kunnen werken rechtstreeks via netspanning.
              Batterijen zijn rapper leeg dan dat ik ze kan opladen.

              Quid?

              Gebruik je goede herlaadbare Eneloops ? en dit in combinatie met een extra batterypack maakt een stroomvoorziening van uit het lichtnet overbodig .

              Je kan voor het batterypack ook goedkoper alternatieven vinden voor de 580 EX
              zoals bij voorbeeld dit Pack van onze Chinese vrienden.



              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Flits 580 EX -> netvoeding

                Ik heb deze op mijn 580EXII :



                en die doet het ook goed. Wel niet zo extreem zware bouwkwaliteit, maar er zit een draagtasje bij dat goed te gebruiken is en degelijke bescherming biedt...
                (Een 7D met grip, dan dat ding er nog op... zo groot zijn mijn handen niet (in portretstand dan toch )

                Off camera geen probleem natuurlijk... ( jaja ik weet het, dit is het strobist forum )
                Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

                Comment

                Working...
                X