Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

systeemcam naast dslr ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • systeemcam naast dslr ?

    Allen,
    Ik overweeg me een systeemcamera ala pana gf3,nikon1,nex...etc bij te kopen naast mijn d90.Op zich fotografeer ik niet zoveel,maar zou het doen om bv mee op vakantie te pakken,en zo niet altijd met de dslr te moeten sleuren.Wat denken jullie..doen of niet?


  • #2
    Re: systeemcam naast dslr ?

    Ik heb een Pana G3 naast mijn DSLR en dat bevalt goed, gaat altijd mee en past met lens + tele en flits in een klein tasje.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: systeemcam naast dslr ?

      doen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: systeemcam naast dslr ?

        wanneer 'spelen met scherptediepte' geen stijlmiddel van jouw fotografie is dan is kiezen voor een kleine sensor zeker een goede optie.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: systeemcam naast dslr ?

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          wanneer 'spelen met scherptediepte' geen stijlmiddel van jouw fotografie is dan is kiezen voor een kleine sensor zeker een goede optie.
          Nog altijd een van de nadelen. Ik weet niet in hoeverre de allernieuwste spullen je al toe-
          laten om met de scherptediepte te spelen, lees vooral; weinig scherptediepte, maar ik
          hoop dat dit met de tijd in orde komt. Tot zolang....

          Comment


          • #6
            Re: systeemcam naast dslr ?

            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
            wanneer 'spelen met scherptediepte' geen stijlmiddel van jouw fotografie is dan is kiezen voor een kleine sensor zeker een goede optie.
            Is inderdaad niet zo belangrijk voor mij,nu enkel moeder de vrouw nog overtuigen....

            Comment


            • #7
              Re: systeemcam naast dslr ?

              De nieuwe Olympus 1.8 45mm lens maakt spelen met de scherptediepte ook op de kleinere m4/3 sensor best mogelijk.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: systeemcam naast dslr ?

                Zeker doen Ts, ik heb de nex-5 en dat is een super toestel.
                Groeten Hervé.

                Comment


                • #9
                  Re: systeemcam naast dslr ?

                  Of de leica 25 1.4 lijkt mij ook wel wat voor een dunne dof.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: systeemcam naast dslr ?

                    Ik gebruik naast mijn DSLR bakbeesten sinds enkele maanden een Nikon V1, en dat bevalt prima. Een compact systeem wat samen met een extra objectief en een losse flitser nu eindelijk eens in een compacte schoudertas meegenomen kan worden. Handig op drukke plaatsen en als je eens echt lichtgewicht op pad wil zonder al te veel te willen inboeten aan kwaliteit...
                    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: systeemcam naast dslr ?

                      Ik stond ook voor die keuze, en ik ben uiteindelijk voor de Fujifilm X10 gegaan.
                      Toegegeven, veel spelen met scherptediepte zit er niet in, maar dat is zowat het enige nadeel dat ik kan bedenken.
                      De (niet verwisselbare) lens is super ! 2.0 tot 2.8 , dus heel lichtgevoelig.
                      Alles volledig manueel in te stellen, én een optische zoeker !
                      Fujifilm X-T1 en X-T2

                      Comment


                      • #12
                        Re: systeemcam naast dslr ?

                        Vorig jaar was het misschien nog zinnig jezelf af te vragen welke systeemcam naast mijn DSLR.
                        Vandaag is de situatie geheel anders (als we de FF's buiten beschouwing laten)en kun je je gaan afvragen, welke DSLR als back-up (indien je dit nog nodig acht) voor mijn systeemcam. Ter info: FF systeemcam's worden mogelijk (zelfs zeer waarschijnlijk) dit jaar voorgesteld (watch photokina september 2012).

                        Beeldkwaliteit van een aantal systeemcams is beter tot veel beter dan van eender welke DLSR (APS). Dit zowel op hoge lage en tussen ISO's.

                        De elektronische zoekers welke men terugvindt bij recente modellen zijn van zeer hoge kwaliteit en bieden veel meer dan de klassieke optische zoekers.

                        Nu kun je zeggen voor sport en actie heb ik nog mijn DSLR nodig omdat autofocus van systeem camera's relatief traag is , nee toch niet.
                        Af van sommige toestellen kun je vergelijken met deze van de instap DSLR's.

                        Momenteel zijn er voor een aantal modellen ook adapters beschikbaar met ingebouwde AF-motor en phase detection AF-systeem welke je snelle AF-bieden. Adapter is wel duur rond de 400€ dacht ik.

                        Scherptediepte is hetzelfde als van DLSR (APS), toch voor de samsung NX, olympus en panasonic micro 4/3 en de sony NEX reeksen.

                        DSLR (APS) kan misschien nog van nut zijn voor heel specifieke toepassingen, maar is toch min of meer achterhaald voor normaal gebruik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: systeemcam naast dslr ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                          Allen,
                          Ik overweeg me een systeemcamera ala pana gf3,nikon1,nex...etc bij te kopen naast mijn d90.Op zich fotografeer ik niet zoveel,maar zou het doen om bv mee op vakantie te pakken,en zo niet altijd met de dslr te moeten sleuren.Wat denken jullie..doen of niet?
                          Indien je niet teleurgesteld wil zijn in beeldkwaliteit als je een systeemcamera koopt, kies dan gerust voor een Sony Nex 5.
                          Een gelijkaardige beeldkwaliteit met je D90. (maar hangt natuurlijk ook een beetje af welke objectieven gebruikt voor deze laatste)
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: systeemcam naast dslr ?

                            Zou eerder de NEX5n aanraden, beeldkwaliteit is beter dan van NEX5 en je hebt de mogelijkheid van optioneel een externe elektronische zoeker te gebruiken.
                            Op beide toestellen (alle NEXen, ook de Pany's de Oly's en de Samsung's) kun je via adapter ook de nikon DSLR objectieven gebruiken (+/- 20€ ). Weliswaar zonder AF, maar de NEXen hebben een zeer goed en vrij handig MF systeem waar je vlug kunt mee focussen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: systeemcam naast dslr ?

                              Nex 5N is een beetje te duur denk ik.
                              Ik heb er max. rond de 400€ voor over,anders blijf ik de d90 wel gebruiken...

                              Comment

                              Working...
                              X