Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn laatste hoop...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn laatste hoop...

    Ik heb een oude, maar zeer goede en krachtige Philips flitser, de P536G Thyristor Computer LS. Ik gebruik die momenteel op mijn camera met een bracket, met zeer grote tevredenheid.
    Echter, ik zou die eigenlijk in mijn studio setup willen gebruiken om mijn achtergrond te kleuren. Er zitten namelijk een paar kleurenfilters bij.

    Mijn probleem nummer 1: ik kan met geen mogelijkheid de user manual vinden.
    Probleem 2: ik verbind de flitser met een kort PC-draadje aan mijn camera. Het probleem is dat de aansluiting aan de flitser een soort klein printplaatje is, dus volgens mij niet iets universeels. Aan de andere kant van de flitser zit een aansluiting met drie pinnen, en die vind ik bijvoorbeeld ook terug op de 580EX, maar dat is voor een externe power source denk ik.
    Zou er een manier zijn om die PC-kabel de verlengen, zodat die Philips flash de andere flitsers triggert? Want dat werkt wel, dat heb ik al getest. Ik heb dus enkel of een langere kabel nodig, of een draadloze manier om de Philips flitser te triggeren.
    Iemand een idee?
    ______
    www.vue.photo

  • #2
    Re: Mijn laatste hoop...

    probleem 1: click

    probleem 2: gebruik een PC verlengdraad (ebay) en eventueel een splitter... of gewoon RF602 triggers gebruiken...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Mijn laatste hoop...

      Bedankt voor 't antwoord. Deze handleiding had ik ook gevonden, maar dat is niet die van mijn flitser. De mijne is de P536GTCLS, en die heeft om te beginnen al geen hotshoe adapter. Je kan die alleen met het PC-kabeltje op de camera aansluiten, en dat doe ik dan met een simpel blokske op de hotshoe van mijn camera.
      Ik vermoed dat dan de enige oplossing een verlengkabel zal zijn zeker? Of hebben de RF602 triggers ook een PC-aansluiting?
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: Mijn laatste hoop...

        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Of hebben de RF602 triggers ook een PC-aansluiting?
        dat kan... maar vermits jij een PC male sync hebt... en de RF602 ook met een PC male sync uitkomt moet je er dan ofwel een PC female to PC female tussen zetten of wel een splitter
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Mijn laatste hoop...

          En een andere mogelijkheid zou dus kunnen zijn dat ik er een verlengkabel aan hang? Bestaat dat, een kabel waarbij ik die male uitgang aansluit op een soort kabel met female aan de ene kant om op de male kant van de kabel van de flitser aan te sluiten, en een male aan de andere kant die op het blokje op de hotshoe van mijn camera past? Want ik heb al een draadloos systeempje van Jinbei zelf, en daarmee lukt dat niet. Die werkt aan de receiver kant met een 2.5mm jack die in de flitser gaat, en geen bijkomende aansluitingen heeft. Dan nog eens een andere flashtrigger bij kopen lijkt mij ook niet optimaal.
          Toch alweer eens bedankt voor je antwoorden, ik steek er wel wat van op!
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Mijn laatste hoop...

            kijk hier eens: click
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Mijn laatste hoop...

              Enorm bedankt! En dus om effe helemaal zeker te zijn, heb ik deze nodig, klopt?



              Ga ik dan meteen bestellen!

              O ja, om nog even te laten zien om welke flash het gaat bij mij:



              Daar zie je ook het korte PC-sync draadje.

              Nog eens bedankt d-oracle, ik denk dat dit een prima oplossing is voor mijn probleempje!
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Mijn laatste hoop...

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Enorm bedankt! En dus om effe helemaal zeker te zijn, heb ik deze nodig, klopt?



                Ga ik dan meteen bestellen!

                O ja, om nog even te laten zien om welke flash het gaat bij mij:



                Daar zie je ook het korte PC-sync draadje.

                Nog eens bedankt d-oracle, ik denk dat dit een prima oplossing is voor mijn probleempje!
                ja, dat is een gewone verlengkabel...

                maar je kan natuurlijk ook een goedkope flash kopen

                YN 460 II, (34€ verzending inbegrepen) die een slave functie heeft, die dus gewoon met je andere studio flitsers automatisch kan meeflitsen (zonder kabel) en hij is even krachtig... heeft een normale flash shoe mount...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn laatste hoop...

                  Ook een mooie oplossing. Bedankt voor alle goede raad!
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn laatste hoop...

                    Ik heb bij flashzebra.com deze kabel besteld en moet wel even zeggen dat die mannen een eersteklas service leveren.

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    kijk hier eens: click
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn laatste hoop...

                      Hallo,

                      Jouw bericht is van lang geleden, maar: Met het opruimen vind ik de fotolamp waarover je praat inclusief de gebruiksaanwijzing.
                      Het is de Philips P536G Thyristor Computer LS.
                      Laat me weten of je geinteresseerd bent. Ik ben al dit soort dingen aan het verkopen.

                      Groet,
                      Anke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn laatste hoop...

                        voor de zekerheid zou ik toch eens de strobe spanning meten.
                        De oude flitsers hebben soms 250V en meer , daar kunnen moderne camera's niet tegen.
                        Wil je zeker spelen:
                        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                        Comment

                        Working...
                        X