Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste DSLR (twijfel)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste DSLR (twijfel)

    Hallo!

    Ik wil een nieuwe camera aanschaffen, het wordt mijn eerste spiegelreflexcamera.
    Nu heb ik lopen zoeken op het internet en kwam ik een aantal mooie modellen tegen
    namelijk:

    - Nikon D3100 + AF-S DX 18-55mm G VR (zo rond de 500 euro)
    - aanbieding van Canon EOS 500D incl 18-55mm objectief en 75-300mm objectief (voor 500 euro)

    Eerst was ik er vrij zeker dat ik de Nikon D31000 wilde kopen, heb namelijk gelezen dat het een perfect instapmodel is. Nu begin ik toch weer te twijfelen door de mooie aanbieding van de Canon EOS 500D met twee lenzen (aangezien ik dan gelijk meer bereik heb).

    De camera die ik aanschaf moet wel een aantal jaren mee kunnen. Ik gebruik de camera vooral voor vakantie (vooral landschap) en privézaken, maar wil er zo nu en dan ook mee kunnen filmen.

    Wie kan me helpen? Mijn budget is 500-550 euro.

  • #2
    Re: Eerste DSLR (twijfel)

    Oorspronkelijk geplaatst door darsjon Bekijk bericht
    Hallo!

    IKNIP Nu begin ik toch weer te twijfelen door de mooie aanbieding van de Canon EOS 500D met twee lenzen (aangezien ik dan gelijk meer bereik heb).
    Helaas zijn dat 2 echte winkeldochters uit het Canon assortiment...
    Kennelijk is er nog voorraad voor jaren en vele nieuwe body's....

    Niet kopen.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste DSLR (twijfel)

      De Canon aanbieding ziet er goed uit maar de objectieven deugen niet (assemblage kwaliteit is belabberd)
      Dus de Nikon. minder bereik maar een veel degelijker objectief.

      Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: Eerste DSLR (twijfel)

        De Canon 75-300 heb ik zelf ooit nog gebruikt, en die is iderdaad niet aan te raden (soft tussen 200 en 300mm, veel last van paarse randjes en een heel trage autofocus).

        Als er bij de 500D een EF-S 18-55 IS en een EF-S 55-250 IS zouden zitten, dan heb je al een veel beter setje met een aanvaardbare beeldkwaliteit.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Eerste DSLR (twijfel)

          De 500D is er blijkbaar al bijna uit, want reeds opgevolgd door de 550D en zelfs de 600D. Goedkoopste combi van de 550D met de EF-s 18-55 II IS is €599, met een 18-135 IS €729 en met de combi zoals Black B@ndit omschrijft (naast de I8-55 tevens de 55-250) zelfs €819. Prijzen van Fotokonijnenberg Turnhout.
          Boven je budget dus.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Eerste DSLR (twijfel)

            bedankt voor alle reacties

            Na nog even gezocht te hebben, ben ik nu een aanbieding tegen gekomen van de 550D met de EF-s 18-55 II IS voor 500 euro. Als ik het goed begrijp is dit dus een betere aankoop dan de 500D met twee objectieven?

            Als ik dan de D3100 van Nikon vergelijk met de 550D van Canon, waar zal mijn keuze dan naar toe moeten gaan?

            Comment


            • #7
              Re: Eerste DSLR (twijfel)

              Ja, dat is een beter alternatief.
              Je kan ervaring opbouwen met deze combinatie die al een behoorlijk goede kwaliteit geeft en een telezoom er bij kopen als je weer wat te makken hebt....

              Comment


              • #8
                Re: Eerste DSLR (twijfel)

                Heb je Sony ookal overwogen?
                Met de nieuwere ALPHA het zijn wel slr toestellen maar voor te filmen!
                En de foto's zijn natuurlijk ook van goede kwaliteit.
                Greetz Twan

                http://500px.com/TwanGroenen

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste DSLR (twijfel)

                  Als je moet gaan kiezen tussen de Nikon of de Canon, beiden met gestabiliseerde kitlens, moet je vooral op je gevoel afgaan denk ik. Er zal tussen beide kits weinig verschil zijn.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste DSLR (twijfel)

                    of gaan voor tweedehands. Kan je voor hetzelfde budget naar een iets betere body/lenzen gaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste DSLR (twijfel)

                      Ik zou beide camera's eest maar eens in je handen houden. De ene ligt namelijk anders in je handen dan de andere. Is persoonlijk.

                      Tevens hebben Canon en Nikon een ander menustructuur. Van Nikon is die diep en smal, van Canon breed en ondiep. Hierdoor heb je wat meer overzicht en is scrollen niet nodig. Maar, ook dat is persoonlijk.

                      Aan de foto is, behoudens zeer speciale gevallen, niet af te lezen of het een Nikon of een Canon foto is.
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste DSLR (twijfel)

                        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                        Ik zou beide camera's eest maar eens in je handen houden. De ene ligt namelijk anders in je handen dan de andere. Is persoonlijk.
                        +1: Ongeacht merk is niks in eerste instantie zo belangrijk als hoe een toestel in de hand aanvoelt. Zelf heb ik in het verleden ook staan dubben tussen Nikon en Canon, maar uiteindelijk voelde de Canon toestellen persoonlijk niet lekker in de hand...daardoor is de keus op Nikon gevallen.
                        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste DSLR (twijfel)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                          Heb je Sony ookal overwogen?
                          Met de nieuwere ALPHA het zijn wel slr toestellen maar voor te filmen!
                          En de foto's zijn natuurlijk ook van goede kwaliteit.
                          Heeft sony niet onlangs de (d)slr strijd opgegeven?

                          Ik zou voor een D3100 met 18-105mm vr gaan ...
                          Top combo
                          Je kan dan later sparen voor een 70-300mm of 55-200mm VR toplenzen voor hun prijs!
                          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste DSLR (twijfel)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                            Heeft sony niet onlangs de (d)slr strijd opgegeven?

                            Ja natuurlijk. Sony heeft de oude dslr-technologie opgegeven.
                            a33-35-55-77 zijn SLT's.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste DSLR (twijfel)

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht

                              Ja natuurlijk. Sony heeft de oude dslr-technologie opgegeven.
                              a33-35-55-77 zijn SLT's.
                              Laten we de A65 niet vergeten

                              Comment

                              Working...
                              X