Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voetbaltornooi in sporthal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voetbaltornooi in sporthal

    De komende dagen moet mijn zoontje indoortornooien spelen
    ik heb al veel foto's genomen buiten maar nog nooit indoor
    Is het gebruik van een flits aan te raden of beter van niet?
    welke instellingen gebruik je best?
    Ik heb een NIKON D90+ 18-105 VR lens en een SB flitser

  • #2
    Re: Voetbaltornooi in sporthal

    Oorspronkelijk geplaatst door melissa Bekijk bericht
    Is het gebruik van een flits aan te raden of beter van niet?
    welke instellingen gebruik je best?
    voorbeeldjes en uitleg: click

    met flits kan je werken als je een paar flitsers rond de zaal opstelt...
    Last edited by d_oracle; 26 december 2011, 19:26.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Voetbaltornooi in sporthal

      instellingen zijn meestal persoonlijk naar mijn mening, ik kan je een paar basis instellingen geven maar veel hangt af van het beschikbare licht in de zaal zelf.

      In de meeste gevallen ga je je iso toch wat hoger moeten zetten om je sluitertijd wat acceptabel te krijgen. Diafragma, tja hangt een beetje af van wat je wil, moet alles scherp zijn of enkel je zoontje. Hoe ver sta je er vanaf af?

      Een flits kan, maar hangter ook weer vanaf hoever je van het onderwerp staat, je moet natuurlijk ook zien of het niet stoort? En als je een enkele flitser wil gebruiken op toch wat afstand dan moet je toch een beamer op je flitser zetten wil je er geraken.

      Veel hangt ook af van het materiaal dat je hebt, een dure lens + camera doet ook veel.

      hoopelijk heb je hier al wat aan?

      Comment


      • #4
        Re: Voetbaltornooi in sporthal

        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
        met flits kan je werken als je een paar flitsers rond de zaal opstelt...
        Als je gaat flitsen wel altijd even informeren voor de wedstrijd... niet alle sporters en scheidsrechters zijn hier zo zot van

        Comment


        • #5
          Re: Voetbaltornooi in sporthal

          Mijn ervaring leert dat flits ('te ver') geen optie is en meestal niet mag. Een goeie lichtsterke lens is dan een optie.

          Hier een voorbeeldje: Voorbeeld basket in zaal
          Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

          Comment

          Working...
          X