Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad nodig!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raad nodig!

    Hallo iedereen,

    Eerst en vooral een prettig kerstfeest,ik zit met een dillema. Ik zou graag één lens verkopen.

    Maar ik weet alleen niet goed welke ik zou nemen....mijn keuze ging uit naar de Tokina 11-16mm 2.8f. Het is echt een toplens maar ik gebruik ze eigenlijk veel en veel te weinig om goed te zijn....mijn tweede keus zou de 16-85VR zijn omdat ik meestal mijn Tamron erop heb staan.

    Natuurlijk zou het beste voor de hand liggend zijn dat ik de 16-85VR verkocht omdat ik dan de Tokina 11-16,Tamron 17-50 en de Nikon 70-300VR heb redelijk op elkaar volgende lenzen....en goede kwaliteit....

    Echter één ding houd me in twijfel...als ik op reis ga doe ik meestal alle lenzen mee...en ik heb zo mijn gedacht,stel dat er iets aan mijn Tamron 17-50 gebeurt. Stuk of defect dan heb ik geen vervanging meer op reis,want met de Tokina en de 70-300VR alleen heb je ook niks op reis. Mijn 35mm 1.8f is reeds verkocht en de 16-85VR is toch meer all-rounder dan de Tokina vind ik plus dat deze ook een mooie groothoek van 16mm heeft...

    Wie geeft mij raad?

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Raad nodig!

    Instinctief zou ik je minst gebruikte lens wegdoen waarvoor je een goed alternatief hebt...dus logischerwijs aan je verhaal te horen zou dat de nikon 16-85 zijn (hoewel het een zeer fijne lens is!)

    "Schrik hebben" voor een defecte lens op reis kan altijd, maar dan kan je net zo goed elke lens "dubbel" gaan kopen dus...daar zou ik niet teveel rekening mee houden! (Het is niet dat je zonder lens valt op reis).

    De Tokina gebruik je misschien het allerminst, maar als je die wegdoet, dan vallen er "potentiële foto's" ook mee weg, wat je niet hebt door de nikon 16-85 weg te doen.

    Maar 't is inderdaad een beetje een dilemma

    Comment


    • #3
      Re: Raad nodig!

      Hoi Templar,

      Je moet natuurlijk altijd voor jezelf bepalen wat je wel en niet wilt verkopen of kopen.
      Qua 2e lens moet ik je deels gelijk geven, maar aan de andere kant, heb je ook een vervanger voor je toestel of je andere lenzen?

      Ik zou zeggen heb je het geld niet nodig voor de aankoop van een andere lens of wat voor reden dan ook, lekker bij houden.
      Wil je toch een lens verkopen doe dat dan met een gerust hart.

      Ik zou ze alletwee bij houden aangezien je met de vr zit die de tamron mist en dat kan nogweleens handig zijn.
      Het is ook een redelijke allround lens met het bereik voor als je eens licht op stap wil.

      De tokina is natuurlijk niet zo'n diverse lens als de 16-85 maar is er wel een waarvan je het effect niet gaat behalen door een stap achteruit te doen met je 16-85.
      het verschil tussen 11 en 16 mm is redelijk veel zoals je wel gemerkt hebt.

      Maar zoals gezegd het is een afweging die je zelf moet maken.

      Greets rich.
      En ook fijne dagen natuurlijk
      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

      Comment


      • #4
        Re: Raad nodig!

        Gewoon houden wat je hebt !

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Raad nodig!

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Gewoon houden wat je hebt !

          MVG, Jeff C.
          ga hier ook voor!

          zou niks wegdoen!
          je weet nu wat je kan met je lenzen, en vroeg of laat mis je diegene die je wegdeed en koop je ze toch opnieuw
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Raad nodig!

            In welk land kun je geen nieuwe lens kopen als er één defect raakt?. nb
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Raad nodig!

              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              ga hier ook voor!

              zou niks wegdoen!
              je weet nu wat je kan met je lenzen, en vroeg of laat mis je diegene die je wegdeed en koop je ze toch opnieuw
              Mee eens.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Raad nodig!

                Ik zou dan weer alles van de hand doen wat ik niet of nauwelijks gebruik. Dat zal ik ook
                niet missen.

                En op reis? Nu ja, je vrouw kan er ook de geest geven. Toch neem je er daar ook geen 2
                van mee, denk ik. Of misschien erger, je kan ook zelf het loodje leggen.

                Comment


                • #9
                  Re: Raad nodig!

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Ik zou dan weer alles van de hand doen wat ik niet of nauwelijks gebruik. Dat zal ik ook
                  niet missen.
                  Tja...als je het geld nodig hebt is het verkopen natuurlijk een oplossing. Maar als het daar niet om gaat, waarom zou je je apparatuur dan verkopen?
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raad nodig!

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    Tja...als je het geld nodig hebt is het verkopen natuurlijk een oplossing. Maar als het daar niet om gaat, waarom zou je je apparatuur dan verkopen?
                    Het zal de aard van het beest zijn. Niet alleen qua fotografie maar alles dat ik niet meer
                    gebruik, of gebruikt heb en nu niet meer, doe ik van de hand. Maar ik moet toegeven: ik
                    heb me dit al vaker beklaagd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raad nodig!

                      Je kan natuurlijk ook besluiten om vanaf nu nog meer met fotografie te gaan doen, waarbij je de lenzen allemaal weer nodig gaat hebben...dan is het probleem ook opgelost, en hoef je niks meer van de hand te doen
                      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Raad nodig!

                        Ik heb er nog een goed over nagedacht en ga alles bijhouden....en nog meer met fotografie bezig zijn is geen optie....spendeer er nu al meer tijd aan dan ik heb.
                        Was gewoon een kwestie van de twee lenzen die ik het minst gebruik....

                        bedankt voor de goede raad iedereen....

                        Grtz

                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment

                        Working...
                        X