Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 + 24-70mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 + 24-70mm 2.8

    Hey

    Ik ben aan het overwegen om mijn standaard objectief (18-105mm 3.5 - 5.6)te vervangen door een 24-70mm 2.8 van nikkor. Ik heb echter al mensen horen zeggen dat dit de moeite niet is, waarom zou dit het geval zijn?

    Ik braaf me ook af ofdat deze lens niet te zwaar is voor mijn 'lensbeugel'...

    IK heb ook al gedacht om verder te sparen vor een 70-200mm 2.8 maar ik denk dat ik deze minder ga gebruiken dan een 24-70mm
    D90 /10.5mm 2.8 (nikkor)/ 50mm 1.8 G(nikkor) / 24-70mm 2.8 (nikkor)/18-105mm 3.5-5.6 G (nikkor)

  • #2
    Re: D90 + 24-70mm 2.8

    De 24-70 is een absolute toplens. Steekt meer dan 75% op mijn D700.
    Op een crop gaat je breedhoek wel 36mm zijn ipv nu 27mm. Dus je moet kijken wat je wenst te fotograferen, want ze is niet goedkoop.
    Ik ben er in elk geval zeer tevreden van.
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

    Comment


    • #3
      Re: D90 + 24-70mm 2.8

      Een zeer goede lens, maar niet zo geschikt voor cropcamera's zoals de D90. Je zal breedhoek missen, en om dan telkens van lens te wisselen is nogal omslachtig.

      De tegenhanger van deze lens voor cropcamera's is de 17-55/2.8 die eveneens een toplens is. Die kan je ook makkelijk 2de hands vinden van mensen die naar fullframe zijn overgestapt.

      Je kan ook eens kijken naar de Tamron variant 17-50/2.8.
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #4
        Re: D90 + 24-70mm 2.8

        super lens... maar niet zo geschikt voor een crop camera... neem daar voor een 17-55mm f2.8
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: D90 + 24-70mm 2.8

          Ik heb inderdaad ook al naar de 18-55 gekeken, maar op termijn zou ik naar fullframe overstappen en moet dan lens verkopen, deel verlies...

          Als ik me niet vergis heb ik die cropfactor ook op mijn dx lenzen en al eens gekeken en op 36mm(is ook 24mm op dx toch?) valt het nog mee, je hebd net geen reedhoek maar je hebd wel een verder bereik wat ik wel een voordeel vind.

          Gewicht is geen probleem voor mijn frame?
          D90 /10.5mm 2.8 (nikkor)/ 50mm 1.8 G(nikkor) / 24-70mm 2.8 (nikkor)/18-105mm 3.5-5.6 G (nikkor)

          Comment


          • #6
            Re: D90 + 24-70mm 2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door brichebb Bekijk bericht
            Ik heb inderdaad ook al naar de 18-55 gekeken, maar op termijn zou ik naar fullframe overstappen en moet dan lens verkopen, deel verlies...

            Als ik me niet vergis heb ik die cropfactor ook op mijn dx lenzen en al eens gekeken en op 36mm(is ook 24mm op dx toch?) valt het nog mee, je hebd net geen reedhoek maar je hebd wel een verder bereik wat ik wel een voordeel vind.

            Gewicht is geen probleem voor mijn frame?
            als je de 17-55mm tweedehands koopt doe je geen verlies! Je moet geen lenzen voor de toekomst kopen... koop lenzen voor wat je NU wilt doen. Misschien ga je helemaal niet naar fullframe, omdat er iets anders op je weg komt...

            je moet het zelf uitmaken natuurlijk... maar mijn ervaring leert (vraag eens rond), dat waarschijnlijk alle eigenaars van een 17-55mm, deze lens het meest op hun toestel hebben en die niet zouden willen ruilen voor een 24-70mm...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: D90 + 24-70mm 2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              als je de 17-55mm tweedehands koopt doe je geen verlies! Je moet geen lenzen voor de toekomst kopen... koop lenzen voor wat je NU wilt doen. Misschien ga je helemaal niet naar fullframe, omdat er iets anders op je weg komt...

              je moet het zelf uitmaken natuurlijk... maar mijn ervaring leert (vraag eens rond), dat waarschijnlijk alle eigenaars van een 17-55mm, deze lens het meest op hun toestel hebben en die niet zouden willen ruilen voor een 24-70mm...
              Kan ik beamen. Mijn eerste lichtsterke standaardzoom op dx was ook een 24-70 en dit was het toch net niet door het gemis aan groothoek.
              Ik raad je idd aan om een lens te kopen die je huidge noden vervult. Tweedehands gaat ze voor 750-850 € en moest je dan toch overstappen naar fx kan je ze zonder verlies doorverkopen.

              Comment


              • #8
                Re: D90 + 24-70mm 2.8

                mss ook een tip, tamron 17-50 f2.8 prima lens voor een fijne prijs
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: D90 + 24-70mm 2.8

                  click als je rap bent...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: D90 + 24-70mm 2.8

                    enigste twijfels dat ik bij een 18-55 heb is dat ik lijk net niet genoeg bereik heb... vandaar dat de 24-70 me interessant lijkt is een beetje een compromis, zou da met tijd een sigma 8-16 aanschaffen voor als ik echt breed wil gaan.
                    Maar denk dat ik een naar de winkel ga gaan en de 2 lenszen vergelijken
                    Last edited by brichebb; 25 december 2011, 21:23.
                    D90 /10.5mm 2.8 (nikkor)/ 50mm 1.8 G(nikkor) / 24-70mm 2.8 (nikkor)/18-105mm 3.5-5.6 G (nikkor)

                    Comment


                    • #11
                      Re: D90 + 24-70mm 2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      click als je rap bent...
                      Welke lens is het? (sigma, tamron, nikkor)
                      Als het een nikkor is, is dat een zeer scherpe prijs en overweeg ik het wel, ik antwoord zo want ik kan niet reageren op uw andere post
                      D90 /10.5mm 2.8 (nikkor)/ 50mm 1.8 G(nikkor) / 24-70mm 2.8 (nikkor)/18-105mm 3.5-5.6 G (nikkor)

                      Comment


                      • #12
                        Re: D90 + 24-70mm 2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door brichebb Bekijk bericht
                        Welke lens is het? (sigma, tamron, nikkor)
                        Als het een nikkor is, is dat een zeer scherpe prijs en overweeg ik het wel, ik antwoord zo want ik kan niet reageren op uw andere post
                        't lijkt me duidelijk een nikon lens...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: D90 + 24-70mm 2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          't lijkt me duidelijk een nikon lens...
                          Idd..moest hij een Tamron aan die prijs kwijt geraken, zou hij een echte goudmijn ontdekt hebben

                          Comment

                          Working...
                          X