Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filmen met 5DMII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filmen met 5DMII

    Sedert enkele dagen ben ik trotse bezitter van een Canon 5DMII.
    Hoewel ik deze gekocht heb om fotokes te maken is dit machien ook gemaakt om te filmen. Dus dat ook eens proberen,
    En daar komt mijn vraag: Hij stelt tijdens het filmen niet automatisch scherp. Met de knop achteraan AF-ON kan ik wel scherp stellen maar niet continu.
    In de handleiding vind ik hierover alleen dat de 5D niet automatisch scherp stelt bij het filme.
    Hoe doen die dat dan als je de talrijke filmkes met de 5D op Youtube bekijkt
    groetjes,
    Ray
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

  • #2
    Re: filmen met 5DMII

    Manueel scherpstellen op het voor jou belangrijkste punt en diafragma op f9 of f11 zodat je gebruik maakt van de scherptediepte. En telelenzen helpen ook niet echt denk ik, eerder genre 17-55 gebruiken.
    7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

    Comment


    • #3
      Re: filmen met 5DMII

      Meestal is het inderdaad Manueel focussen. Nu de meeste filmpjes die je terug zal vinden van filmen met een dslr is meestal al met de nodige extra add-ons om het filmen te vergemakkelijken. Je moet de blog van Philip Bloom anders maar eens bekijken, hij is filmmaker en geeft ontzettend nuttige tips etc. En als je wil weten hoe de productie dslr filmers focussen moet je eens naar 'follow focus' zoeken.
      1DX

      Comment


      • #4
        Re: filmen met 5DMII

        A quick test of the beta version of Magic Lantern Unified. This ports all the latest Magic Lantern features including HDR Video, easy to use menus and AF based follow…

        Comment


        • #5
          Re: filmen met 5DMII

          Alles manueel focussen. Follow Focus is zeker een optie maar natuurlijk een stukje duurder.. Goedkopere oplossingen zijn diafragma f9 of hoger, meedraaien met je focus ring en Magic Lantern is zeker handig
          Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

          Comment


          • #6
            Re: filmen met 5DMII

            Is die Magic Lantern extra software die je kan inladen?

            Comment


            • #7
              Re: filmen met 5DMII

              Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
              Is die Magic Lantern extra software die je kan inladen?
              Ja,maar uiteraard zonder de garantie van Canon.

              gr.ron.
              http://exhi-fotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: filmen met 5DMII

                voor normaal filmen gewoon een camcorder van 2-300 euro kopen en klaar.
                Filmen met deze dslr's is niet bedoeld voor het maken van familiefilmpjes etc. Het is lastig en je moet er veel tijd en ook wel wat geld in stoppen. Niettemin als je maar heel soms stukje wilt filmen kan dat er wel mee.

                Follow focus heb je niet per se nodig wel een hulpmiddel voor je oog om manueel fatsoenlijk te kunnen focusses. Monitor of makkelijker en goedkoper een evf heet zo'n ding dacht ik voor 50$ te verkrijgen. Een gestabiliseerde lens is ook handig

                Als je heel veel eraan werkt en investeert kan je dan zo'n video maken, toch het beste tot nu toe en gesposord door canon maar die jongens zijn echt heel en wel heeel goed he
                Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

                Comment


                • #9
                  Re: filmen met 5DMII

                  Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
                  Ja,maar uiteraard zonder de garantie van Canon.

                  gr.ron.
                  Natuurlijk wil canon niet dat hun cameras beter functioneren dan zij willen. een 2000 euro camera hoort niet op niveau van 4000 euro te gaan werken. Screw canon en hun intimidaties. Je kunt ook een router kopen voor 5-0 euro en daar een firmware opzetten waardoor het als 10 apparaten in een werkt, linksys maakt mensen ook bang dat er dan geen garantie opzit fijn werkt het niet goed meer linksys firmware erop zetten en terugsturen werkt het helemaal niet dan kunnen zij het ook niet weten he

                  Met canon heb ik het niet geprobeerd nog maar dat moet hetzelfde zijn ( magic lantern weghalen als je het naar canon stuurt, toch???)


                  Ik zou zeggen laat je niet intimideren of las je geld als strond hebt c300 kopen voor 20 000 euro/$ met 2 zoomlenzen samen 100 000 $

                  Comment

                  Working...
                  X