Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uv of polir

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uv of polir

    Hallo,
    Ik heb al gemerkt dat de vele Canon liefhebbers hier op het forum een Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM hebben. Ik ben er sinds kort ook zéér tevreden over maar vroeg mij af hoe jullie de lens beschermen: via een UV-filter of een bepaalde polarisatiefilter? Welke merken of types raden jullie aan??
    Alvast bedankt voor de tips! :-)
    Groetjes
    Johan

  • #2
    Re: Uv of polir

    TS,
    Ik zou pas een pol. filter erop zetten indien je dat kenmerkende effect wilt op de foto.
    Wil je werken met gepolariseerd licht?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Uv of polir

      Een UV filter heeft voordelen bij (analoog) Explosies, zandstormen,slijpmolens, in een zijspanmotor, en er zijn voor en tegenstanders, ik vind het alleen een verkoopsargument, gebruik je zonnekap als bescherming en als het bedoeld is tegen valschade zal er waarschijnlijk meer aan de hand zijn dan een kras.Volgens mij en andere is ieder stuk glas voor de lens een verzwakking of er moeten voordelen bekomen worden met een fotografisch effect. ( langere sluitertijden,enz) En voor de plr google eens naar de werking hiervan,want die is helemaal niet bedoeld als bescherming.mvg
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Uv of polir

        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
        Een UV filter heeft voordelen bij (analoog) Explosies, zandstormen,slijpmolens, in een zijspanmotor, en er zijn voor en tegenstanders, ik vind het alleen een verkoopsargument, gebruik je zonnekap als bescherming en als het bedoeld is tegen valschade zal er waarschijnlijk meer aan de hand zijn dan een kras.Volgens mij en andere is ieder stuk glas voor de lens een verzwakking of er moeten voordelen bekomen worden met een fotografisch effect. ( langere sluitertijden,enz) En voor de plr google eens naar de werking hiervan,want die is helemaal niet bedoeld als bescherming.mvg
        Woord voor woord mee eens.
        My Website : http://www.ineedair.org
        Music / Painting / Motion Graphics / Image
        Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

        Comment


        • #5
          Re: Uv of polir

          Indien je je lens wilt beschermen gebruik je een UV-filter. Er bestaan ook filters met gewoon helder glas om te beschermen.
          Een polarisatiefilter wordt gebruikt om bepaalde effecten te verkrijgen en houden doorgaans 2 stops licht tegen. Niet echt geschikt als louter bescherming.

          Er zijn eigenlijk 3 meningen over het gebruik van een filter als lensbescherming:
          1. Geen extra glas op de lens want het houdt altijd wel wat licht tegen.
          2. Altijd een beschermingsfilter op de lens. Veiligheid eerst en het maakt eigenlijk niets uit voor de foto.
          3. Een combinatie van 1 en 2. Maak gebruik van een beschermingsfilter in stoffige omstandigheden (bvb. op het strand). In de andere gevallen doe je het zonder filter.

          Aan u de keuze.

          Comment

          Working...
          X