Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon eos 60d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon eos 60d

    ben een beginneling en heb mijn oog laten vallen op een canon eos 60d nu is mijn vraag welk objectief zou ik er bij kopen zou een moeten zijn voor allround gebruik omdat ik er eigenlijk van alles wil mee fotograferen.kan nadien nog altijd zien wat ik het meetste fotografeer.

  • #2
    Re: canon eos 60d

    Met de EF-S 18-135 geraak je al een eindje. Superscherp is ze niet. Koop een bulk exemplaar (300€) of koop ze samen met de 60D in kit. Ik heb het objectief ook. Contrast en kleuren zijn goed naar mijn mening.
    Is maar een suggestie hè, er zijn er wel betere.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: canon eos 60d

      Ik ben persoonlijk wel tevreden van mijn sigma 17-70 2.8-4 OS HSM. Heel veelzijdige lens.
      Maar als je de body nog niet gekocht heb, dan zou ik misschien inderdaad beter gaan voor een van de kits. Dan heb je meer waar voor je geld denk ik.
      Fujifilm X-T1 en X-T2

      Comment


      • #4
        Re: canon eos 60d

        Veel hangt natuurlijk af van jouw budget en wensen. Wil je één lens die je er altijd op laat staan, of meerdere lenzen.

        Aangezien je nog niet juist weet wat je juist wil doen in de toekomst kan je er best van zorgen dat je toch begint rond de 17-18 mm en toch minstens gaat tot 70-85mm, dan zal je de meeste dingen wel kunnen fotograferen.

        Welke lens je uiteindelijk kiest moet je zelf beslissen, er zijn verschillende mogelijkheden, elk met hune voor- en nadelen.
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

        Comment


        • #5
          Re: canon eos 60d

          ik heb een budget rond de 1500eur denk wel dat het voldoende is om te beginnen.

          Comment


          • #6
            Re: canon eos 60d

            Oorspronkelijk geplaatst door tonyvg Bekijk bericht
            ik heb een budget rond de 1500eur denk wel dat het voldoende is om te beginnen.
            Daar kom je zeker mee toe. Ik heb een 60D + sigma 17-70 OS 2.8/4 als begincamera en dat is een leuke combinatie. Voor jouw budget kan je er nog een externe flitser, 430ex II ofzo bijnemen en dan ga je misschien nog wat over hebben voor een leuke tas.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: canon eos 60d

              Canon EOS 60D + EF-S 17-85mm iS + EF 70-300mm iS
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: canon eos 60d

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                Canon EOS 60D + EF-S 17-85mm iS + EF 70-300mm iS
                grt,bouk.
                Deze zijn wel beide 4/5.6 dus indoor ga je al bijna altijd moeten flitsen maar wel binnen budget.

                Voor mij een sigma 17-70 os en later beter doorsparen voor een sigma 70-200 2.8 OS.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                Comment


                • #9
                  Re: canon eos 60d

                  Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                  Deze zijn wel beide 4/5.6 dus indoor ga je al bijna altijd moeten flitsen........
                  geen probleem, een 60D heeft ook een ingebouwde flits.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon eos 60d

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    geen probleem, een 60D heeft ook een ingebouwde flits.
                    grt,bouk.
                    Dus als je op bv iets om 10m afstand indoor wil flitsen gebruik je de ingebouwde flits? Denk niet dat je ermee gaat komen. Met die 70-300 kan je trouwens een mooie zwarte banaan onderaan je beeld krijgen als je de interne flits gebruikt. Ik zie je al bouncen met je ingebouwde flash
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon eos 60d

                      Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                      .......... Ik zie je al bouncen met je ingebouwde flash

                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon eos 60d

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        Meen je dit? Dit is toch te belachelijk . Wie dit koopt mag direct dat geld op mijn rekening storten want het is weggegooid geld. Als de topicstarter een budget van 1500 euro heeft neem ik aan dat hij het serieus neemt met fotografie en niet met zo iets wil rondlopen. Daarom vind ik het beter starten met een goede lichtgevoelige basislens (+externe flits) en daarna een tele bijkopen of een macro, hangt ervan af wat je wil doen.
                        Last edited by TBiRD; 23 december 2011, 09:30.
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon eos 60d

                          Dit kan ook intersant zijn
                          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon eos 60d

                            Voor dat geld zou ik toch een wat goedkopere body kopen en wat betere lenzen. Dat gaat je qua beeldkwaliteit meer opleveren dan een dure body met goedkope lenzen.
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon eos 60d

                              De al genoemde Sigma 17-70 mm is een van de beste in zijn klasse. Ik zou daar gewoon mee beginnen en na verloop van tjd merk je of je een kleindere of juist grotere beeldhoek nodig hebt. Zelfde geldt voor een lichtsterk objectief of een macrolens.
                              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                              Comment

                              Working...
                              X