Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuw lens, maar welke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop nieuw lens, maar welke?

    hey iedereen,

    ik ben op zoek naar een nieuwe lens voor men eos 1100D camera van canon.
    graag had ik een lens gehad waarbij ik me meer kan toeleggen op sport fotografie,
    kan me iemand meer uiltleg geven welke lens ik mss zou kopen voor een optimale zoom, en fotoresultaat?

    bij sport benader ik het meest voetbal en wielrennen, daarnaast ga ik graag foto's nemen in de natuur en kan die lens mss ook vantoepasing zijn.

    alvast bedankt!

    grtjs jasper

  • #2
    Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

    Als je overdag werkt is de 70-200L f:4 (zonder IS) de meest betaalbare oplossing.
    Scherp, mooie kleuren en contrast en vooral snelle AF.
    Met een 1.4 extender (mag ook een Kenko Pro DG zijn, ong 100 EUR) heb je een nog steeds scherpe 280mm 5.6 om met natuurfotos te beginnen.

    Nieuw rond de 500, tweedehands wordt er doorgaans 400 voor gevraagd (wat eigenlijk teveel is).

    Comment


    • #3
      Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

      Ik weet niet wat het budget is...
      Maar voor sportfotografie staat er bij mij altijd de 100 - 400 van Canon op (niet voor indoor natuurlijk )
      En ik lees regelmatig dat die ook door natuur fotografen veel gebruikt word.

      Comment


      • #4
        Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

        De 100/400 is bijna vastgeroest op mijn 7D.

        Comment


        • #5
          Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

          .........ik vraag me wel af of de AF van je camera snel genoeg is voor sportfotografie.............
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

            Hij zal met de 100/400 dan toch een goede lens hebben, als de camera aan zijn limiet zit kan hij later altijd upgraden en zijn lens behouden .

            Comment


            • #7
              Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

              Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
              Hij zal met de 100/400 dan toch een goede lens hebben, als de camera aan zijn limiet zit kan hij later altijd upgraden en zijn lens behouden .
              Op m'n 400D focuste de 100-400 inderdaad niet zo goed, op de 40D en zeker de 7D gaat dat beter.
              Het is geen lens die gekend is voor zijn snelle AF.

              Comment


              • #8
                Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Het is geen lens die gekend is voor zijn snelle AF.
                Ik gebruik de 100 - 400 op een 7D voor oa rally en de AF zit er maar zelden naast hoor
                Maar de combinatie 7D + 100 - 400 is gewoon super (maak er maar eens portret foto's mee op 400mm)

                En zoals al gezegd nu een goede lens en dan kan je later nog de body upgraden indien nodig.

                Kijk ook HIER eens voor een test.

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

                  Moest het budget een stuk lager liggen, is de 55-250 IS prijs/kwaliteit ook een aanrader om ervaring mee op te doen. Heb deze nu meer dan een jaar en toch al veel gebruikt. Eén van de komende jaren wordt deze wel vervangen door de 70-200 (ben er nog niet uit welke van de 4, hangt natuurlijk ook af van het budget), al dan niet van Canon.
                  Misschien kan je ook eens kijken bij Sigma of Tamron voor een 70-200 2.8, moest je deze 2.8 nodig hebben, en de Canon niet willen/kunnen kopen.

                  Hopelijk heb ik je kunnen helpen!
                  Jannes Bollen
                  Website / Facebookpagina

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

                    Heb je de canon 55 - 250 mm ook gebruikt voor rallyfotografie?
                    en werkt dit goed of of zou bv een sigma of tamron 70-300 mm beter zijn?

                    thx

                    groetjes


                    Oorspronkelijk geplaatst door Jannes Canon Eos Bekijk bericht
                    Moest het budget een stuk lager liggen, is de 55-250 IS prijs/kwaliteit ook een aanrader om ervaring mee op te doen. Heb deze nu meer dan een jaar en toch al veel gebruikt. Eén van de komende jaren wordt deze wel vervangen door de 70-200 (ben er nog niet uit welke van de 4, hangt natuurlijk ook af van het budget), al dan niet van Canon.
                    Misschien kan je ook eens kijken bij Sigma of Tamron voor een 70-200 2.8, moest je deze 2.8 nodig hebben, en de Canon niet willen/kunnen kopen.

                    Hopelijk heb ik je kunnen helpen!
                    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jazz Bekijk bericht
                      hey iedereen,

                      ik ben op zoek naar een nieuwe lens voor men eos 1100D camera van canon.
                      graag had ik een lens gehad waarbij ik me meer kan toeleggen op sport fotografie,
                      kan me iemand meer uiltleg geven welke lens ik mss zou kopen voor een optimale zoom, en fotoresultaat?

                      bij sport benader ik het meest voetbal en wielrennen, daarnaast ga ik graag foto's nemen in de natuur en kan die lens mss ook vantoepasing zijn.

                      alvast bedankt!

                      grtjs jasper
                      Advies geef ook een budget, waar je aan zit te denken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jazz Bekijk bericht
                        hey iedereen,

                        ik ben op zoek naar een nieuwe lens voor men eos 1100D camera van canon.
                        graag had ik een lens gehad waarbij ik me meer kan toeleggen op sport fotografie,
                        kan me iemand meer uiltleg geven welke lens ik mss zou kopen voor een optimale zoom, en fotoresultaat?

                        bij sport benader ik het meest voetbal en wielrennen, daarnaast ga ik graag foto's nemen in de natuur en kan die lens mss ook vantoepasing zijn.

                        alvast bedankt!

                        grtjs jasper
                        de 70-200 f4 L USM of de 100-400 L IS USM ik heb deze 2 lenzen en kan u zeggen dat deze 2 hun werk doen op veel gebieden zoals scherpte et...

                        de 70-200 f4 USM is een van de goedkopere maar daarom niet minder .
                        ik streef naar goeie fotokes
                        Canon 7D en Canon glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

                          Uit mijn eigen ervaring met de Sigma 70-200 2.8 OS blijkt dat die Sigma erg scherp tekent. Verschil met de Canon 70-200 2.8 II is, optisch gezien, niet zo heel groot.
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: aankoop nieuw lens, maar welke?

                            Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                            Heb je de canon 55 - 250 mm ook gebruikt voor rallyfotografie?
                            en werkt dit goed of of zou bv een sigma of tamron 70-300 mm beter zijn?

                            thx

                            groetjes
                            Rally heb ik nog niet geprobeerd, maar ben met de fotoclub al naar het kartingcircuit in Genk geweest, en dat viel daar heel goed mee. Ook op de 24H van Francorchamps heb ik deze gebruikt en dat viel ook heel goed mee. Ik gebruik hem wel op een 1000D, dus het is wel alles eruit halen om de beste kwaliteit te verkrijgen, maar laat dat nou zijn wat ik zo leuk vind aan fotografie

                            Deze lens zal ik (hopelijk) binnen een jaar vervangen door een 70-200, F/4 non-IS waarschijnlijk, aangezien ik nog student ben, en alles betaal met de zakcentjes

                            Maar als je wil kennismaken met de tele-toestanden, dan kan je heel goed proberen met de 55-250, hier zal je heel veel plezier aan beleven en sluit mooi aan op je kitlens, of op bv. bij mij, mijn 17-50 van Tamron. (die 5 mm ga je niet missen, als je die nodig hebt, zet je enkele stappen vooruit, of wissel je gewoon naar de tele als je ziet dat de volgende foto's ook zo zullen worden.)

                            En later kan je nog altijd upgraden naar een (tweedehands) betere tele, maar om te experimenteren, zou ik eerst de 55- 250 dus aanraden. (deze behoudt ook vrij goed zijn waarde)

                            Hopelijk geraak je eruit!
                            Jannes Bollen
                            Website / Facebookpagina

                            Comment

                            Working...
                            X