Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta 600/F4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta 600/F4

    Deze lens te koop voor 900€ , klik. Wat denken jullie hiervan ?
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Minolta 600/F4

    Moeilijk te geloven natuurlijk, maar als't echt is een super koopje

    edit: site zit vol met dat soort "koopjes"...canon 600mm f4's ook voor 900 euro
    Last edited by Portmixus; 22 december 2011, 19:55.

    Comment


    • #3
      Re: Minolta 600/F4

      Alex, als je geld teveel hebt: doen zou ik zeggen Of je ooit het objectief gaat zien daar twijfel ik toch aan.

      Als het té goedkoop is is het meestal verdacht. Heb al een paar keer gereageerd op dergelijke advertenties met de vraag waar ik het objectief kon bekijken. Elke keer hetzelfde antwoord: "...wegens beroepsactviteiten ben ik in het buitenland, maar ik heb het objectief in bewaring gegeven bij een "opslagfirma"..."

      Dan nog wat blabla over 100% veilig en niet goed-geld terug garantie. Enfin het komt er op neer dat je vooraf moet betalen zonder het objectief in kwestie gezien te hebben.

      Ik doe dit NOOIT bij tweedehandsartikelen en ik raad ook iedereen aan om dit nooit te doen tenzij je de verkoper kent of referenties hebt van andere mensen.
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

      Comment


      • #4
        Re: Minolta 600/F4

        hier kan je dan toch verhaal op halen via de rechter? niet nakomen van beloftes? dan moet je of je geld terugkrijgen of hij moet je het objectief beschikbaar stellen!


        zelfde als deze: http://www.aanbod.be/fotografie/digi...s-1815925.html Dit is ook een koopje!
        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Minolta 600/F4

          Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
          hier kan je dan toch verhaal op halen via de rechter? niet nakomen van beloftes? dan moet je of je geld terugkrijgen of hij moet je het objectief beschikbaar stellen!


          zelfde als deze: http://www.aanbod.be/fotografie/digi...s-1815925.html Dit is ook een koopje!
          Hmmm....misschien zit jullie rechtssysteem in Nederland veel beter in mekaar dan hier in België maar als je je laat oplichten door dergelijke internetpraktijken dan wens ik je héél veel succes met het recupereren van je geld via de rechtbank
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

          Comment


          • #6
            Re: Minolta 600/F4

            Dan zal het weer uitdraaien op een verhaal met kale kippen en veren......en recht hebben is wat anders als het krijgen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Minolta 600/F4

              Ik zou zeggen alleen kopen bij persoonlijk afhalen, dan testen en betalen, geen risiko.
              Dergelijke lens zal een liefhebber ternauwernood opsturen na veel aandringen en dan op eigen risico.
              Groeten Hervé.

              Comment


              • #8
                Re: Minolta 600/F4

                Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                Alex, als je geld teveel hebt: doen zou ik zeggen Of je ooit het objectief gaat zien daar twijfel ik toch aan.

                Als het té goedkoop is is het meestal verdacht. Heb al een paar keer gereageerd op dergelijke advertenties met de vraag waar ik het objectief kon bekijken. Elke keer hetzelfde antwoord: "...wegens beroepsactviteiten ben ik in het buitenland, maar ik heb het objectief in bewaring gegeven bij een "opslagfirma"..."

                Dan nog wat blabla over 100% veilig en niet goed-geld terug garantie. Enfin het komt er op neer dat je vooraf moet betalen zonder het objectief in kwestie gezien te hebben.

                Ik doe dit NOOIT bij tweedehandsartikelen en ik raad ook iedereen aan om dit nooit te doen tenzij je de verkoper kent of referenties hebt van andere mensen.
                Ik heb hetzelfde antwoord gehad, een mail van 2 pagina's in het Engels, en moet zeggen heb niet eens de tijd genomen om het te lezen, zag er heel verdacht uit.

                En dan een zinsconstructie als deze : "alle mechanische functies zijn in uitstekende staat verkeren" of "alle items zijn in grote condition" .

                Ik ben dus zeker niet van plan om hier op in te gaan.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Minolta 600/F4

                  Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                  hier kan je dan toch verhaal op halen via de rechter? niet nakomen van beloftes? dan moet je of je geld terugkrijgen of hij moet je het objectief beschikbaar stellen!


                  zelfde als deze: http://www.aanbod.be/fotografie/digi...s-1815925.html Dit is ook een koopje!
                  Voor die prijs koop ik al die advertentie's

                  Het is al op vele forum's geweest; dit zijn meestal uit het buitenland opererende oplichters die daar dan één of andere praktijk (tandarts oid.) zijn opgestart.
                  Ik reageer geregeld en meld het in zulk geval aan de betreffende site.
                  Dan worden ze verwijderd, meer kunnen we niet doen.
                  Want geld terugvorderen van "fictieve" mensen op "fictieve" adressen is wel moeilijk ,en zelf als het echt is , ik denk niet dat het een prioriteit is van de politie.....

                  Maar uw naiviteit siert U en ik vermoed daardoor dat u een eerlijk mens bent
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment


                  • #10
                    Re: Minolta 600/F4

                    Ik heb voor de grap gereageerd op een gelijkaardige advertentie van een Minolta 300mm 2.8 G HS die zogezegd in Gent te koop staat en ook voor 900 Euro(toevallig toch).

                    Sven
                    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                    Comment


                    • #11
                      Re: Minolta 600/F4

                      Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
                      Ik heb voor de grap gereageerd op een gelijkaardige advertentie van een Minolta 300mm 2.8 G HS
                      Ja, die zag ik ook net...
                      Ik vermoed dat afhalen geen optie zal zijn, en als dat toch zo is, denk dan vooraf maar even aan je eigen veiligheid en die van de centen in je portemonee .
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Minolta 600/F4

                        Deze 300/2.8 HS G lijkt me een betrouwbaardere optie.
                        Goed te combineren met een 2x TC als je 600mm wil.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment

                        Working...
                        X