Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D Mark II kopen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1D Mark II kopen...

    Verkoper beweert dat ze ong 65000 klikjes heeft, ziet er cosmetisch fantastisch uit, dus waarschijnlijk vooral in de studio gebruikt. Vraagprijs is +/- € 500. Is de prijs realistisch ? Snelheid ed heb ik niet echt nodig maar omdat ik een liefhebber ben van groothoek, spreekt de 1.3 cropfactor mij wel aan(ipv 1.6). Verder vraag ik me ook af of dit toestel qua bediening en instellingen ed even gebruiksvriendelijk en simpel is als bv. de 30D waarmee ik momenteel werk.

    Alle feedback welkom..
    Last edited by MobyDick; 22 december 2011, 19:33.

  • #2
    Re: Canon 1D Mark II kopen...

    Ik heb er mij ongeveer één jaar geleden ook één gekocht.

    Toen had ik (en heb ik nog) een 40D. Tot nu toe heb ik mij de aankoop en overstap niet beklaagd. Ik zeg hier overstap omdat ik de 40D bijna niet meer gebruik. Soms nog eens als tweede toestel om niet teveel van lens te moeten wisselen maar die komt eigenlijk mijn kast niet meer uit.

    De 1DMII is in vele opzichten stukken beter. Voor mij ging het vooral over sportfotografie en met de 1D krijg ik veel meer en veel betere foto's.

    Als dat toestel technisch en optisch in orde is, ga je je die 500€ echt niet beklagen.

    Nog beter zou natuurlijk een Mark III zijn maar die zijn natuurlijk ook nog veel duurder.


    Mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1D Mark II kopen...

      Oorspronkelijk geplaatst door MobyDick Bekijk bericht
      Verkoper beweert dat ze ong 65000 klikjes heeft, ziet er cosmetisch fantastisch uit, dus waarschijnlijk vooral in de studio gebruikt. Vraagprijs is +/- € 500. Is de prijs realistisch ? Snelheid ed heb ik niet echt nodig maar omdat ik een liefhebber ben van groothoek, spreekt de 1.3 cropfactor mij wel aan(ipv 1.6). Verder vraag ik me ook af of dit toestel qua bediening en instellingen ed even gebruiksvriendelijk en simpel is als bv. de 30D waarmee ik momenteel werk.

      Alle feedback welkom..
      Het probleem is dat je EF-lenzen op deze camera moet zetten. De groothoek van Canon daarin is 15mm maal de cropfactor komt op ongeveer 20mm en dat terwijl Canon een 10-22mm lens voor op croptoestellen (EF-s). 10mm maal de cropfactor van EF-s toestellen komt op 16 mm! Dus enkel op FF kan je nog een millimetertje winst doen.
      Wat Tokina en andere merken betreft, hier heb ik me ook al zot naar gezocht, maar nog geen duidelijk antwoord gevonden of ze nu wel passen of niet al dan niet met vignettering.

      P.S. ik zou niet gaan voor een 1D2, eerder een 1D2n dewelke zijn batterij een stuk beter is.
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1D Mark II kopen...

        Sigma 12-24 is de oplossing.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1D Mark II kopen...

          Ik denk dat het een goede zaak is.

          Ik heb de 2n. Qua beeldkwaliteit is dat hetzelfde. Grootste verschil is het display die bij de 2n een pak groter is. Van de mindere levensduur van de batterijen wist ik niets.
          Wat het aantal kliks betreft zou ik mij geen zorgen maken. Canon garandeert een goede werking tot 200.000 maar er zijn Mk2's die nog perfect werken met 400.000 kliks en originele sluiter.
          Het toestel is trouwens ook gebouwd als een tank. Het gewicht moet je er dan wel bijnemen.

          Ik doe voornamelijk sport met mijn Mk2n. De foto's kan je hier bekijken:
          Explore Danny ZELCK’s 64,994 photos on Flickr!
          Een Canon en een paar bokaalglazen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1D Mark II kopen...

            is zeker een goed toestel en prijs is zowat marktwaarde
            ik heb een tweedehandse 1DIII gekocht als vervanger voor mijn canon 10D
            ik heb mij de keuze nog niet beklaagd maar moet er wel bijvermelden dat het in het begin toch een grote aanpassing was , zowel qua instelmogelijkheden (die oneindig veel meer zijn ) als gebruik , maar eens je die verandering gewoon bent , supertoestel

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1D Mark II kopen...

              Ik zou mijn 1D MkII niét verkopen voor 500€, het is nog steeds een toptoestel op alle vlak (en ik heb o.a. ook een 5D MkII). Maw... doen!

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1D Mark II kopen...

                SPAM

                Gelieve het bericht van de spammer NIET te quoten anders heeft het geen zin dat we spam verwijderen.

                RF
                Mod
                Last edited by Red Falcon; 23 december 2011, 10:25.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1D Mark II kopen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  SPAM
                  inderdied, een spammer.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1D Mark II kopen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                    P.S. ik zou niet gaan voor een 1D2, eerder een 1D2n dewelke zijn batterij een stuk beter is.
                    Vreemd, ze gebruiken beide dezelfde batterij.
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 1D Mark II kopen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                      Vreemd, ze gebruiken beide dezelfde batterij.
                      Ik haal meer dan 1000 shots uit een batterij, dus zie geen probleem hier.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 1D Mark II kopen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                        Vreemd, ze gebruiken beide dezelfde batterij.
                        dacht ik ook.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 1D Mark II kopen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                          dacht ik ook.
                          Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat ooit eens hier ergens gelezen te hebben bij mijn zoektocht naar een 1d.
                          Hjanssen, bedankt voor de Sigma-tip.
                          Fotografie is leren kijken.
                          http://johanluyckx.weebly.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 1D Mark II kopen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                            Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat ooit eens hier ergens gelezen te hebben bij mijn zoektocht naar een 1d.
                            Maar die oude 1D (4 MP) en 1Ds (11MP) verbruiken veel meer stroom, die doen dus minder lang met dezelfde batterij, dat klopt wel.
                            Last edited by dleemans; 23 december 2011, 13:46.
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 1D Mark II kopen...

                              Als je echt groothoek wilt hebben ga dan naar een FF.Een 15 mm is 15 mm.Op een 1DMK
                              is de cropfactor 1.3.Beter dan een crop,maar geen FF.Je zou dan een 10 mm breedhoek moeten gebruiken om hetzelfde te bekomen,wel 13 mm dan.Ik denk niet dat er een objectief 10 mm bestaat voor een 1D,zonder vignetering etc.Dus extreme groothoek 5D.
                              Ik heb een 1D MKIIN en een 5D.Voor actie enz.is een 1D een beest van een body.Wel zwaar en met wat tele,toch een kleine 3 kg,maar snelle AF etc.Een 5D is beschaafder,minder luidruchtig etc.Allebei hebben ze hun voordelen en nadelen,maar ik ben verliefd op mijn 1DMKIIN.Nadeel;de foto's zijn in de camera wel minder bijgewerkt dan in de 40D etc. zodat je eerste opnames wel wat teleurstellend zijn.Persoonlijke instellingen bijregelen,en dan nog PS achter de hand hebben.Voor extreme groothoek bestaat er inderdaad een Sigma 12-24.
                              Is ie in goede staat,voor die prijs,zul je geen spijt hebben van een 1D.Een prachtig machien,maar je moet wel wat fotografiekennis in huis hebben,om dit beest te temmen.Het is immers een prof-toestel.
                              Indien je hem koopt,veel succes ermee.

                              Comment

                              Working...
                              X