Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm X100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm X100

    Hallo iedereen,


    Ik heb een grote interesse voor de Fujifilm X100 .
    Zijn er al iemand mensen die deze camera in de studio hebben gebruikt voor portret of fashion werk. Zou het mogelijk zijn om enkele voorbeeld foto's te posten?

    Ik ben benieuwd.

    Alvast bedankt,

    Gr Stef

  • #2
    Re: Fujifilm X100

    Is dat is geen vaste 23mm lens? Lijkt me straf als iemand dat voor portretten of mode gaat gebruiken. Het zou natuurlijk kunnen.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm X100

      Waarom niet ? Je kan daar perfecte fashion beelden met schieten. Het is maar een kwestie van stijl, het kan met een fisheye tot een 800mm.
      Ik zelf gebruik daar wel vaker een 35 of 24 voor dusja.. Praktisch al mijn portretten zijn met 24, 35 of 50mm. Lange lenzen gebruik ik zelden aangezien die vaak, voor mij, saaie beelden geven zonder omgeving er in.
      Maar zoals ik al zei, hangt gewoon van je stijl af.

      Nu moet ik wel zeggen dat het niet mijn eerste keuze zou zijn om als studiocamera te gebruiken, het is wel een perfecte camera voor street fashion.
      mijn website

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm X100

        Waarom wacht je niet een paar maanden tot de nieuwe Fuji x -pro 1 op de markt komt.
        Dat toestel is zoals de x 100, maar met drie verwisselbare lenzen en een verbeterde sensor.
        Groeten.

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm X100

          Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
          Praktisch al mijn portretten zijn met 24, 35 of 50mm. Lange lenzen gebruik ik zelden aangezien die vaak, voor mij, saaie beelden geven zonder omgeving er in.
          ben even naar je portretten gaan zien (op je portfolio) en jij maakt inderdaad gebruik van wijde lenzen... Maar als je modellen en fashion gaat fotograferen, denk ik niet dat iedereen daar zo gelukkig mee zal zijn, met zo'n dikke neus... je portretten zijn best leuk hoor, en zeker niet saai! Maar dan liefst bij de heren...
          full body is't natuurlijk geen probleem, dan sta je niet zo dicht.

          ik denk dat je met een X100 toch wel erg beperkt, voor 't zelfde geld heb je een mooie Nikon D90 met een 85mm prime... lijkt me veel beter voor fashion en portretten...
          Last edited by d_oracle; 11 januari 2012, 20:54.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm X100

            De X100 gebruiken voor fashion en portret lijkt mij nu niet echt de meest optimale en rationele beslissing. Tenzij je uiterlijk van een toestel zo belangrijk vindt en deze zooo mooi vindt, dat je het per se wil gebruiken daarvoor.

            Want de specificaties zijn niet echt toegespitst op fashion & portret en er zijn veel betere, flexibelere alternatieven.

            Comment

            Working...
            X