Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het reparatie topic!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het reparatie topic!

    Ik vond nog niet een goed topic over ervaringen van reparaties!
    hierbij mijn ervaringen:

    Ik hoorde al veel verhalen dat de service van Canon niet goed is, er niks gedaan word, lang duurt etc.

    Hier een heel ander verhaal!

    Mijn D40 heeft in 2010 een kuur gehad van een vastzittende spiegelmotor, hij deed niks meer. Ik heb hem naar mijn fotozaak gebracht, welke hem opstuurde naar ik dacht foka. drie weken heeft het geduurt, tot ik hem terug kreeg. (net voor de vakantie). Alles was onder garantie gedaan, kostte mij alleen 28 euro voor een nieuw motortje. Oke, dat is te overzien. Ik kreeg hem terug, en daar ging het mij om. maar gelijk in de winkel al was de interne flitser kapot! die was dus kapotgegaan bij de reparatie. Camera met spoed terug gestuurd (onder het motto van bevalling) en na twee weken al terug! helemaal in de garantie gerepareerd, kostenloos! voor een 4 jaar oude camera dus voor 28 euro een nieuwe spiegelmotor en flitshuis, incl. helemaal schoonmaken! Prima toch?

    Een dik jaar ging voorbij...nieuwe camera en objectieven en vele foto's verder...

    Vorige week donderdag heeft mijn gymdocente, bij de intentie tot het schoppen van een leerling, mijn geliefde D7000 (gripped) en 18-105 VR lens uit mijn handen geschopt. Deze viel 70cm naar beneden, pats op de betonnen vloer. lens naar de knoppen, en D7000 een flinke klap. Uiteraard vele excuses en de school betaald via de verzekering.
    Vrijdag zelf weggebracht naar Nikon Service in Beverwijk. maandag t/m woensdag daar gelegen, woensdag even gebeld omdat ik hem vrijdag nodig zou hebben ivm een opdracht. Vandaag (donderdag) kreeg ik een mailtje, hij is gerepareerd! In een week tijd alles gerepareerd!! morgen ophalen en ervaringen testen!

    Mijn vorige ervaring (met de D40 reparatie) was dat ze hem ook helemaal schoongemaakt hadden (incl. sensor) en dat hoop ik dat dat nu weer is gebeurt! Alle kapotte componenten zijn vervangen en Alles helemaal doorgelicht/gekeken!

    Ik hoop dat mensen inzien dat ze het beter naar het vertrouwde nikon punt kunnen sturen, ook al is het wat duurder (200€) maar wel een stuk sneller en vertrouwder! tevens gelijk 6 maanden reparatie garantie!

    hierbij dus mijn ervaringen

    groetjes!
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

  • #2
    Re: Het reparatie topic!

    Mijn ervaringen met Nikon reparatie service in Beverwijk (en met Nikon in het algemeen):
    Mijn D3S was nét een week uit toen ik hem zelf via de schouderriem uit mijn hand trok (ik stapte in de schouderriem, stom) en hij met enige snelheid op een betonnen tegel terechtkwam. Gevolg: een flinke scheur in de achterwand, maar de camera fotografeerde gewoon dóór. Ik heb de camera naar Nikon service center in Beverwijk gebracht, hij was na drie dagen gerepareerd én nagekeken kosten waren zéér redelijk (nét 200 euro...). Perfecte en vriendelijke service, enne Nikon is gewoon niet kapot te krijgen!!
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

    Comment

    Working...
    X