Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony nex 5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony nex 5

    Hallo allemaal ik heb een sony nex 5 en sta op het punt om een lens sel 18200 aan te kopen of een lens sel 55210 van sony alleen weet ik er niet voldoende over ben een beginneling kan mij iemand wat ervaring geven

  • #2
    Re: sony nex 5

    De 18-200 is een kwalitatief zeer goede lens, die het volledige bereik van groothoek tot tele afdekt. Zo hoef je ook geen lenswissels te doen. Deze lens is wel redelijk volumineus, zeker in vergelijking met de kleine body.

    De 55-210 is bedoeld als aanvulling voor de 18-55 kitlens, en geeft je dus een groter telebereik. Deze lens is compacter dan de 18-200, maar je moet dus wel van lens wisselen om te switchen tussen groothoek en tele.

    Welke lens gebruik je nu op je Nex? Wat precies wil je met een nieuwe lens bereiken?
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: sony nex 5

      Ik heb voor mijn Sony Nex 5 de 18-55 en 18-200 en deze laatste staat er altijd op omdat het een lens is van heel goede kwaliteit en ik neem er zelfs close-ups mee.
      Groetjes Vicky

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Ik had de 15-55 maar heb toch ook voor de 18-200mm gekozen. Deze lens is immers ook één stop lichtsterker dan de 55-210mm.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: sony nex 5

          Als beginneling een lens sel18200 kopen dat is wel erg duur, ik weet niet of je in het bezit bent van een dsrl, dan zou ik dat geld daaraan spenderen...
          Groeten Hervé.

          Comment


          • #6
            Re: sony nex 5

            Oorspronkelijk geplaatst door Baziel Bekijk bericht
            Als beginneling een lens sel18200 kopen dat is wel erg duur, ik weet niet of je in het bezit bent van een dsrl, dan zou ik dat geld daaraan spenderen...
            Ik snap niet dat men iemand die info vraagt over een lens een dslr probeert te verkopen... Da's net de omgekeerde wereld. Goed glas kopen is vrijwel altijd interessanter dan geld in andere of meer camera's stoppen.
            En tegen het moment dat je dan bij die dslr wat kwalitatief glas hebt, ben je goedkoper af dan met een 18-200 ? Ik geloof het niet.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: sony nex 5

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,

              Ik had de 15-55 maar heb toch ook voor de 18-200mm gekozen. Deze lens is immers ook één stop lichtsterker dan de 55-210mm.

              Jaja
              Dit begrijp ik helemaal niet...de 18-200 is al vanaf 50mm F5.6 en eindigt in 6.3 op 200mm...de 55-210 begint op 55 bij f4.5 en eindigt op f6.3.

              Waar zie je die 1 stop verschil?

              Los daarvan zou ik de 18-200 aanraden omwille van het gebruiksgemak en de prima kwaliteiten van deze lens!

              Comment


              • #8
                Re: sony nex 5

                Oorspronkelijk geplaatst door charu Bekijk bericht
                Hallo allemaal ik heb een sony nex 5 en sta op het punt om een lens sel 18200 aan te kopen of een lens sel 55210 van sony
                Van die 18-200 kan je eigenlijk geen spijt van hebben als je de iets grotere omvang en gewicht tov de 18-55 geen bezwaar vindt.
                Je kan dan nog kiezen: die 18-55 houden voor het moment dat je met een iets kleinere lens op stap wil, of verkopen om de prijs van de 18-200 wat te compenseren .

                Kijk voor de resultaten met deze lens bv. eens op :
                http://www.kurtmunger.com/sony_nex_18_200mmid237.html
                http://www.photozone.de/sony-alpha-a...563nex?start=2

                Deze lens is ondertussen trouwens af en toe ook wel tweedehands te vinden.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: sony nex 5

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Ik snap niet dat men iemand die info vraagt over een lens een dslr probeert te verkopen... Da's net de omgekeerde wereld. Goed glas kopen is vrijwel altijd interessanter dan geld in andere of meer camera's stoppen.
                  En tegen het moment dat je dan bij die dslr wat kwalitatief glas hebt, ben je goedkoper af dan met een 18-200 ? Ik geloof het niet.
                  Dat bedoel ik ook niet maar wel als je een dsrl hebt, koopt dan een zo een dure lens voor dit toestel.
                  Ik heb ook een nex-5 en een d7000 en het dure glas wordt besteed aan de nikon.
                  Indien Ts alleen een nex heeft dan is de 18-200 een goede keuze.
                  Groeten Hervé.

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony nex 5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Baziel Bekijk bericht
                    Dat bedoel ik ook niet
                    misverstandje
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony nex 5

                      Hallo,

                      Klopt, maar op 18mm heb je wel f3.5 ...
                      En buiten dat is de 18-200mm gewoon een schitterende "alles in één" lens.

                      Jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                      Dit begrijp ik helemaal niet...de 18-200 is al vanaf 50mm F5.6 en eindigt in 6.3 op 200mm...de 55-210 begint op 55 bij f4.5 en eindigt op f6.3.

                      Waar zie je die 1 stop verschil?

                      Los daarvan zou ik de 18-200 aanraden omwille van het gebruiksgemak en de prima kwaliteiten van deze lens!
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment

                      Working...
                      X