Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

    Ik had een vraagje in verband met het kopen van een nieuw fototoestel. In 2007 had ik een Nikon D50 gekocht met kitlens (18-55mm geloof ik). Ik ben altijd héél erg tevreden geweest met dit toestel en had het op de kop kunnen tikken op Sint Lukas kunstacademie toen ik nog fotografie volgde. Nu is deze Nikon D50 al enkele maanden stuk en ben ik dus op zoek naar een volwaardige vervanger voor mijn geliefde camera.

    Ten eerste wil ik even vermelden dat mijn budget niet meer zo breed is als toen Ik zit namelijk op kot in Leuven momenteel en zoals jullie wel kunnen vermoeden is dit best een dure grap. Mijn budget ligt rond de 500 à 600 euro. Nu is mijn vraag dus welke camera interessant zou kunnen zijn als ik een even goed toestel als mijn oude Nikon D50 wil , maar dus met het budget van maximum 650 euro zit. Men heeft mij altijd verteld dat de Nikon D50 nieuw 1000 euro kostte , dus ik besef dat ik misschien aan kwaliteit ga moeten inboeten door mijn budget. Of is dit niet het geval? Tot nu toe leek mij de Pentax K-r wel interessant , maar ik had graag de mening gehoord van mensen die er waarschijnlijk een pak meer van kennen.

    Hier is een linkje met de specificaties van de Nikon D50 http://www.vergelijk.be/digitale_cam...0/specs.rhtml#

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

    Voor dat geld kan u zich een Nikon D90 aanschaffen, en dan gaat u er serieus op vooruit.
    Wees daar maar zeker van.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

      In jouw geval zou ik gaan voor een D3100 of D5100.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Voor dat geld kan u zich een Nikon D90 aanschaffen, en dan gaat u er serieus op vooruit.
        Wees daar maar zeker van.
        ik heb ook jaren met een D50 gewerkt, een D90 is een mooie stap vooruit, en je gebruikt je lens van de D50... 18-55mm...
        makkelijk overstappen, veel betere kwaliteit en mogelijkheden.

        je vindt ze voor minder als 600€: click

        wat is er precies aan de hand met je D50?
        Last edited by d_oracle; 22 december 2011, 08:31.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

          misschien een mooie gelegenheid over te stappen naar een Canon)(.
          mits je niet tè veel Ni... lenzen hebt.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            misschien een mooie gelegenheid over te stappen naar een Canon)(.
            mits je niet tè veel Ni... lenzen hebt.
            grt,bouk.
            Tja, dat zou echt een stap achteruit zijn.
            Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een D90 in dit geval, flinke stap voorwaarts!
            In ieder geval in het gebruiksgemak
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

              Als je camera al enkele maanden stuk is, mag ik daaruit afleiden dat je niet al te veel en intensief fotografeert ? Ook het werken met de kitlens (die van Nikon is niet al te fameus) wijst in die richting .
              Misschien zou je in de richting van een goede compact kunnen denken. Die heb je in die prijsklasse zonder moeite, en je hebt bovendien een camera die je altijd bij je kunt hebben. Later, wanneer je afgestudeerd bent en veeeel centjes verdient kun je dan investeren in een goede body en een paar dito lenzen.
              't Is maar een denkpiste...

              Ik heb, ondanks de D40 en D7000 en kilo's glas en metaal allerhande steeds een klein compactje bij me (Nikon L16), en denk erover om een betere compact (met optische zoeker) te kopen.
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

                D5100 of D90, in beide gevallen ga je er énorm op vooruit
                Vergelijk zelf de specificaties eens om te kiezen...
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  D5100 of D90, in beide gevallen ga je er énorm op vooruit
                  Vergelijk zelf de specificaties eens om te kiezen...
                  hm dat kleine LCD schermpje bovenaan op de camera missen (D5100) lijkt mij een stap achteruit.
                  D90
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

                    Gaan voor de D90En je zal zeer tevreden zijn geloof me

                    grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

                      yep d90 zonder twijfel
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

                        D90 een goed toestel ....gewoon doen krijg je geen spijt van
                        Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door AnneDoodstil Bekijk bericht
                          ... In 2007 had ik een Nikon D50 gekocht met kitlens (18-55mm geloof ik). Ik ben altijd héél erg tevreden geweest met dit toestel ...
                          Nu is deze Nikon D50 al enkele maanden stuk en ben ik dus op zoek naar een volwaardige vervanger voor mijn geliefde camera...
                          Alvast bedankt!
                          Je geliefde camera is stuk.
                          Je bent student, zwemt niet in het geld.
                          Je wil een volwaardige vervanger.

                          Er zijn verschillende opties.
                          Als volwaardige vervanger zie ik er direct 2, die je budget niet te erg gaan aantasten.
                          1- koop terug een Nikon D50, de kidlens heb je al. Je kan je oude baterij nog steeds gebruiken als reserve.
                          Richtprijs, van het Duitse wissen.nikonpoint.de, is 130 euro, is in België vast voor minder op de kop te tikken.

                          2- koop de opvolger van de D50, de D70/70s, prima camera, de kidlens van de D50, doet het heel goed op, de D70/70s.
                          Bovendien is de kidlens van de D70 heel erg goed voor de amateur fotograaf, koop deze erbij als je ze tesamen met de camera voor een zacht prijsje kan krijgen.
                          Je kan de baterij van de D50 ook op de D70/70s gebruiken.
                          Richtprijs is 165 euro, in België ligt de prijs vast lager.

                          Je spreekt niet om een trapje hoger te gaan,
                          maar dit kan uiteraard.
                          Koop in dit geval een tweedehandse D90.

                          Je hebt echt niet meer nodig dan één van bovengenoemde camera's,
                          als je met één van deze camera's goed leert omgaan, zal je fraaie foto's maken,
                          want bedenk het is niet de camera die de foto's maakt, 't is de fotograaf.

                          Succes bij je keuze.
                          Nikon D7000, en wat glas.
                          http://blog.seniorennet.be/pacha/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door pacha Bekijk bericht
                            koop de opvolger van de D50, de D70/70s, prima camera, de kidlens van de D50, doet het heel goed op, de D70/70s.
                            De D70 of D70S is niet de opvolger van de D50. De D50 is samen met de D70S uitgekomen. Heeft bovendien iets betere ruisprestaties, dus D70(S) is geen vooruitgang.

                            De D90 is een prima opportuniteit op dit ogenblik. En dan kan je weer heel wat jaren verder.
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

                              De D90 lijkt mij inderdaad wel wat. Een vriendin van me heeft zich die ook aangeschaft tijdje geleden en ze is daar altijd enorm tevreden over geweest. Misschien moet ik haar maar eens vragen of ik deze eens een uurtje mag testen . De lens van mijn Nikon D50 heb ik nog steeds en dat zou inderdaad handig zijn om dan mijn budget aan een nieuwe body te geven waarop ook die lens past.

                              Mijn Nikon is niet zomaar kapot gegaan trouwens. Ik ben enkele maanden geleden in een zwaar auto-ongeluk terecht gekomen en mijn camera had minder geluk dan ikzelf. Er zat toen een andere lens op (van een vriend) die helaas ook stuk is. Of de accu nog werkt weet ik eigenlijk niet goed.

                              Diegene die zei of ik niet heel erg intens fotografeerde heeft eigenlijk wel een punt. Ik was misschien aan het denken om zo'n compact fototoestel te kopen in de aard van die Nikon 1 serie (V1 en V1 geloof ik). Maar uiteindelijk ben ik dan een beetje bang dat ik wat teleurgesteld ga zijn met zo'n fototoestel als ik de Nikon D50 gewoon ben? Of is dit iets wat ik me maar inbeeld? Wat mij een beetje stoort aan de compacte toestellen is dat deze vaak geen optische zoeker hebben. Lukt scherpstellen op een LCD scherm even goed als met een optische zoeker ?

                              Ook heb ik wel wat ervaring met andere lenzen op de nikon. De 18-55mm lens was de enige die echt van mij was , de andere lenzen konden we altijd lenen op school. Op dit moment ben ik heel erg aan het overwegen om mezelf de Nikon D90 aan te schaffen.
                              Alvast héél erg bedankt voor jullie reacties ! Jullie zijn echt een grote hulp.

                              Comment

                              Working...
                              X