Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief mee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • statief mee?

    Binnenkort voor zes weken naar Down Under
    Ik zou graag m'n statief meenemen maar dit is nogal zwaar (manfrotto, stalen model).
    Het kan nog wel bij m'n bagage zonder over de toegelaten kgs te komen.

    Iemand ervaring?

    mvg

  • #2
    Re: statief mee?

    Moeilijk te zeggen aangezien we niet weten hoeveel je bagage weegt

    Welke maatschappij? Wat is je toegelaten gewicht?
    Laat een deel kleren thuis en doe ginder een keer meer de was....
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: statief mee?

      Oorspronkelijk geplaatst door Yebo Bekijk bericht
      Binnenkort voor zes weken naar Down Under
      Ik zou graag m'n statief meenemen maar dit is nogal zwaar (manfrotto, stalen model).
      Het kan nog wel bij m'n bagage zonder over de toegelaten kgs te komen.

      Iemand ervaring?

      mvg
      Uiteraard ga je dat statief meezeulen, hoe ga je daar anders een deftige landschapsfoto maken ?
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: statief mee?

        Dikwijls op reis geweest zonder... zou het NOOIT meer doen...
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: statief mee?

          Ik heb een behoorlijk licht en compact Benro statief en heb het bijna altijd mee. Op de fiets, met de auto en met vakantie. Past prima in mijn handbagage bij een vliegvakantie. Zou niet zonder weg gaan..
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: statief mee?

            Stel mij ook die vraag : mijn rugzak (Kata 3N1-33) is 32 cm breed; 23,5 cm diep; en 46 cm hoog.

            Maar een fotorugzak met daarin pakweg 8 kg body & glas met daaraan bengelend 2 kg Gitzo-carbon van 54 cm (68 cm incl. de kop) ... geraakt dit nog doorheen de handbagage van bvb SN Brussels Airlines in B.flex economy ??
            De afmetingen zijn dan max. 40 cm breed, 23 cm diep en 55 cm hoog voor 12 kg.

            Maar als ik daar aankom en iemand zegt "njet" heb ik wel een probleem ...

            Voor sportartikelen zoals ski's en golftassen zijn er uitzonderingen, maar voor fotorugzakken en statieven ...

            Iemand ervaring ? Zijn er alternatieven ?
            Master the craft, and the art will follow.
            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

            Comment


            • #7
              Re: statief mee?

              Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
              Stel mij ook die vraag : mijn rugzak (Kata 3N1-33) is 32 cm breed; 23,5 cm diep; en 46 cm hoog.

              Maar een fotorugzak met daarin pakweg 8 kg body & glas met daaraan bengelend 2 kg Gitzo-carbon van 54 cm (68 cm incl. de kop) ... geraakt dit nog doorheen de handbagage van bvb SN Brussels Airlines in B.flex economy ??
              De afmetingen zijn dan max. 40 cm breed, 23 cm diep en 55 cm hoog voor 12 kg.

              Maar als ik daar aankom en iemand zegt "njet" heb ik wel een probleem ...

              Voor sportartikelen zoals ski's en golftassen zijn er uitzonderingen, maar voor fotorugzakken en statieven ...

              Iemand ervaring ? Zijn er alternatieven ?
              Die tas zal geen probleem zijn, dat statief weet ik zo nog niet, lijkt me dat je die niet mee kan nemen als handbagage
              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
              Our English website: www.kaichitravel.com
              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

              Comment


              • #8
                Re: statief mee?

                Inderdaad is die fotorugzak geen probleem. Maar een los statief is dat naar alle waarschijnlijk wel. Kun je het statief niet in de normale bagage stoppen of in ieder geval in een goede hoes?
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: statief mee?

                  Meenemen

                  Statief sowieso bij ingecheckt bagage doen.
                  Ik haal gewoon de kop eraf en dan past het geheel in een grote valies.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: statief mee?

                    Ik twijfel ook telkens over mijn statief meenemen of niet.
                    Tot nu toe heb ik me telkens kunnen 'behelpen' met stenen op elkaar stapelen, lukt verrassend goed
                    Nikon Df

                    Comment


                    • #11
                      Re: statief mee?

                      Bedankt voor de raad allemaal !
                      De grote valies zal voor mij zijn i.p.v. voor mijn vrouw
                      Master the craft, and the art will follow.
                      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

                      Comment


                      • #12
                        Re: statief mee?

                        ach ja, ik neem gewoon heel de zwik mee

                        Bedankt voor de respons

                        MVG

                        Comment


                        • #13
                          Re: statief mee?

                          hagertje...

                          je hebt al dat mooi glas in je verzameling...
                          het is groot, zwaar, lomp, je moet er voorzichtig mee zijn en je betaalt er veel geld voor...
                          waarom dan die problemen met die 3 kg extra die ervoor zorgt dat je je niet moet behelpen maar je gewoon mooie foto's kan nemen....
                          www.aeri-photography.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: statief mee?

                            Een groot statief is beter. Maar zwaar en lomp ...

                            Landschapsfoto's lukt ook met iets dergelijks. Timer-ontspanner gebruiken...
                            Statief zal zeker en vast een body en mediumlens kunnen dragen. Een zware tele zou ik er niet opzetten...

                            Hebt er een die er op lijkt en heb hem altijd bij ...
                            Mijn zware Gitzo neem enkel mee als ik weet dat ik mijn 120-400mm lang nodig heb. Bijvoorbeeld een airshow.
                            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: statief mee?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                              hagertje...

                              je hebt al dat mooi glas in je verzameling...
                              het is groot, zwaar, lomp, je moet er voorzichtig mee zijn en je betaalt er veel geld voor...
                              waarom dan die problemen met die 3 kg extra die ervoor zorgt dat je je niet moet behelpen maar je gewoon mooie foto's kan nemen....
                              Twee redenen:
                              1. Op reis neem ik normaal gezien 2, max 3 lenzen mee
                              2. Als ik samen met de vrouw op reis ga, moet ik ergens de kerk in t midden houden. Ik wil de reis voor haar ook als een ontspanning houden, dus dat impliceert dat ik niet om de haverklap een kwartier tijd kan uittrekken om een foto te nemen.
                              Thuis is natuurlijk wat anders, maar een reis is nog altijd geen fotoreportage...
                              Nikon Df

                              Comment

                              Working...
                              X