Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Set fotokonijnberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Set fotokonijnberg

    Ik heb een tijdje geleden eens een kleine workshop (3u) gevolgd rond studiofotografie.
    Nu zou ik er graag iets verder mee willen experimenteren.
    Nu had ik een set gevonden op de de site van Konijnberg: klik.

    Nu heb ik de Yongnou flits al opgezocht, en iedereen blijkt het een goede manuele flits is.
    Maar de cactus heeft hier op het forum redelijk wat tegenstanders, maar elders op internet vind ik ook een paar voorstanders.

    Nu lees ik wel dat de RF-602 bedrijfszekerder is, maar ik ben niet zot van ebay-bestellingen. En hier in "te koop" zie je ze niet vaak passeren blijkbaar.

    Is de set van de YN-460II en de cactus dus een goede set, of zijn er betere alternatieven (die hier in de vlaamse winkels te vinden zijn)?

    Dank je!
    Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

  • #2
    Re: Set fotokonijnberg

    Gewoon de flitser en de triggers op eBay kopen

    ik was er ook niet voor te vinden, maar ondertussen al een boel succesvolle bestellingen gedaan hoor

    Ik heb hier en hier besteld
    -=_-__________________________________________________ __-_=-
    Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
    -=_-__________________________________________________ __-_=-

    Comment


    • #3
      Re: Set fotokonijnberg

      Oorspronkelijk geplaatst door T-General Bekijk bericht
      Gewoon de flitser en de triggers op eBay kopen
      ik was er ook niet voor te vinden, maar ondertussen al een boel succesvolle bestellingen gedaan hoor
      uw link:
      1. WORLDWIDE SHIPPING. (Except China, Belgium, Luxembourg, Italy, and Croatia)
      Daarbij komt er nog 2 dingen:
      1) ik wacht niet graag lang
      2) ik koop "liever" in eigen land.
      Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Set fotokonijnberg

        Oorspronkelijk geplaatst door Niki VK Bekijk bericht

        Nu lees ik wel dat de RF-602 bedrijfszekerder is, maar ik ben niet zot van ebay-bestellingen. En hier in "te koop" zie je ze niet vaak passeren blijkbaar.

        Is de set van de YN-460II en de cactus dus een goede set, of zijn er betere alternatieven (die hier in de vlaamse winkels te vinden zijn)?
        da's een redelijk goede prijs, vermits konijn in deze periode geen verzendingskosten aanrekent... maar ik zou 't niet doen. Omwille van de Cactus trigger... ze willen gewoon hun stock kwijt...

        inderdaad, de meeste eigenaars van RF602's vinden die goed... en dus verkopen ze die niet... nog beter is de phottix strato II (maar duurder)

        de cactus V4 werkt op een minder betrouwbare golflengte, zou ik niet nemen...

        wat is je bezwaar betreffende ebay?

        china is't goedkoopst... pakweg 50€ voor een flits en RF602 triggers, verzending gratis.
        maar 't duurt een 4tal weken...

        UK iets duurder... flits met verzending ca. 39€ en triggers ca. 30€...
        snelle levering (meeestal binnen de week...)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Set fotokonijnberg

          Oorspronkelijk geplaatst door Niki VK Bekijk bericht
          uw link:
          1. WORLDWIDE SHIPPING. (Except China, Belgium, Luxembourg, Italy, and Croatia)
          Daarbij komt er nog 2 dingen:
          1) ik wacht niet graag lang
          2) ik koop "liever" in eigen land.
          da's niet correct... je moet je niets aantrekken wat er in de uitleg staat...

          klik maar eens op de tab shipping and handling...


          Shipping and handling
          Item location: Shen Zhen, China
          Shipping to: Worldwide
          Excludes: Hong Kong, Taiwan, China, Aruba, Greece, Italy, Mauritius

          Quantity:Change country:

          Shipping and handling
          To
          Service
          Estimated delivery*
          Free shipping Belgium Economy Int'l Postage
          Between 11-23 business days
          Seller ships within 1 day after receiving cleared payment .
          * Estimated delivery dates - opens in a new window or tab include seller's handling time, and will depend on shipping service selected and receipt of cleared payment - opens in a new window or tab. Delivery times may vary, especially during peak periods.


          en dat van eigen land... misschien ga je ook liever in eigen land op verlof... da's je goed recht!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Set fotokonijnberg

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            da's een redelijk goede prijs, vermits konijn in deze periode geen verzendingskosten aanrekent... maar ik zou 't niet doen. Omwille van de Cactus trigger... ze willen gewoon hun stock kwijt...

            inderdaad, de meeste eigenaars van RF602's vinden die goed... en dus verkopen ze die niet... nog beter is de phottix strato II (maar duurder)

            de cactus V4 werkt op een minder betrouwbare golflengte, zou ik niet nemen...
            Dank U, dat is wat ik wou weten

            Over het binnenlands kopen, graag heb ik de mogelijkheid om naar een winkel te stappen of te bellen als iets mij niet aanstaat. Nu is chinees geen probleem, maar de telefoonrekening loopt op om naar china te bellen.
            Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Set fotokonijnberg

              Oorspronkelijk geplaatst door Niki VK Bekijk bericht
              Nu is chinees geen probleem, maar de telefoonrekening loopt op om naar china te bellen.
              gelukkig is er email... je zou verstelt staan hoe interessant ebay is als support mechanisme.

              je koopt iets en het arriveert als DOA (death on arrival)

              je mailt de verkoper en je zegt dat het niet werkt... ze antwoorden: "stuur het terug en we testen het en sturen je dan een nieuw"
              dan antwoord jij: "neen, dit is jouw verantwoordelijkheid, ik ga je een negatieve feedback geven!" (daar zijn ze als de dood voor!)
              en zij antwoorden "sorry, sorry, dat je een slecht product gekregen hebt, we sturen je zo snel mogelijk een nieuw toe! wil je aub. een goede feedback nalaten?"

              't is een spel...

              en als ze het niet doen... dan open je een complaint bij paypal... en die betalen je zowiezo terug...

              je hebt weinig te verliezen, enkel hier op letten:

              koop bij gerenomeerde ebay winkels (veel positieve transfers)
              wacht met je feedback tot je zeker weet dat het goed werkt
              Als het langer als 4 weken duurt, vraag om terugbetaling en geef ze dan nog een week respijt...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Set fotokonijnberg

                Wel jammer dat Fotokonijnenberg wel de Yongnuo flitsers verkoopt maar niet de triggers.
                Dan hadden ze daar een leuke set prijs van kunnen maken. In Nederland zijn er wel een aantal winkels die deze RF602 triggers verkopen zoals Cameranu en fotoshopaalten. maar dan kosten ze wel €40,- Je krijgt dan wel vaak 2 jaar garantie.

                Comment


                • #9
                  Re: Set fotokonijnberg

                  Vraagje - als je zo'n RF-602 setje voor Canon koopt op ebay (bv bij die UK-based verkoper - http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISA...e=STRK:MESE:IT), is deze dan gebruiksklaar als remote shutter of moet je hier/bij ebay verkoper nog ergens zoeken naar een extra kabeltje. Zou deze set graag gebruiken op een Mark IV.

                  Alvast bedankt!
                  Fotograaf uit winterslaap ;-)
                  7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

                  Comment


                  • #10
                    Re: Set fotokonijnberg

                    Oorspronkelijk geplaatst door Haspengouw Bekijk bericht
                    Vraagje - als je zo'n RF-602 setje voor Canon koopt op ebay (bv bij die UK-based verkoper - http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISA...e=STRK:MESE:IT), is deze dan gebruiksklaar als remote shutter of moet je hier/bij ebay verkoper nog ergens zoeken naar een extra kabeltje. Zou deze set graag gebruiken op een Mark IV.
                    neen, die kabeltjes zitten daar tegenwoordig niet meer bij... vroeger wel! apart kopen!
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Set fotokonijnberg

                      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      neen, die kabeltjes zitten daar tegenwoordig niet meer bij... vroeger wel! apart kopen!
                      ze zitten er nog bij maar je moet er specifiek achter die kits zoeken en in de specs / package contents kijken
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Set fotokonijnberg

                        Op http://www.cameranu.nl kan je ze natuurlijk ook nog altijd bestellen, die triggers...
                        Canon EOS 500D, glas & licht

                        Comment


                        • #13
                          Re: Set fotokonijnberg

                          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                          ze zitten er nog bij maar je moet er specifiek achter die kits zoeken en in de specs / package contents kijken
                          Meer specifiek - achter welke specs moet ik op zoek gaan - Canon RS-80n3 kabel?

                          Edit: deze advertentie http://www.ebay.com/itm/Wireless-Fla...-/110787456115 vermeldt Mark IV en zoomt op specifiek kabeltje. Hongkong based dus ik neem aan geen tax-probleem.

                          Bij Aalten fotoshop schrijven ze het er expliciet bij dat die kabel (extra 6,5 euro) nodig is. De hele set kost daar 46 euro verzending inclusief.
                          Last edited by Haspengouw; 5 januari 2012, 12:20.
                          Fotograaf uit winterslaap ;-)
                          7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

                          Comment


                          • #14
                            Re: Set fotokonijnberg

                            Oorspronkelijk geplaatst door Haspengouw Bekijk bericht
                            Meer specifiek - achter welke specs moet ik op zoek gaan - Canon RS-80n3 kabel?

                            Edit: deze advertentie http://www.ebay.com/itm/Wireless-Fla...-/110787456115 vermeldt Mark IV en zoomt op specifiek kabeltje. Hongkong based dus ik neem aan geen tax-probleem.

                            Bij Aalten fotoshop schrijven ze het er expliciet bij dat die kabel (extra 6,5 euro) nodig is. De hele set kost daar 46 euro verzending inclusief.
                            yep, dat is een setje met kabel!

                            die dingetjes blijven aanmerkelijk goedkoper als je ze in china koopt... alleen duurt het wat langer...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Set fotokonijnberg

                              Besteld in China dan maar - 39 euro voor één transmitter met 2 receivers én een shutter release-kabel , daarvoor kan een mens al eens twee weken wachten...
                              Fotograaf uit winterslaap ;-)
                              7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

                              Comment

                              Working...
                              X