Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

af probleem 24-105!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • af probleem 24-105!

    Beste mensen

    Om een of andere reden begint de af van mijn 24 105 f4 l usm problemen te krijgen...

    Als ik inzoom gebeurt het dat deze niet automatisch meer wil focussen.
    Hierdoor moet ik dan eerst eventjes manueel focussen en dan werkt de AF wel weer.

    Aangezien ik veel partyfotografie doe, waar alles vlug moet gaan heeft dit al verscheidene keren mijn geïrriteerd.

    Wat kan hiermee aan de hand zijn?
    Het licht niet aan de body volgens mij, De 5d mark II focust perfect samen met de 70-200 f2.8 is

    iemand ideeën?

    edit: woeps! verkeerd! Moest deze in objectieven posten.
    Last edited by micn; 21 december 2011, 11:29.
    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

  • #2
    Re: af probleem 24-105!

    [Mod-LesC]Verplaatst van Camera's naar Objectieven.[/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: af probleem 24-105!

      Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
      ..........

      Om een of andere reden begint de af van mijn 24 105 f4 l usm problemen te krijgen..

      iemand ideeën?
      staat het knopje wel in de juiste stand..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: af probleem 24-105!

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        staat het knopje wel in de juiste stand..?
        grt,bouk.
        De stand van het knopje kan je uit je exif halen. Maak een foto met het knopje in af-stand en 1 in zonder. En vergelijk de exif. Zo kan je weten of het schakelaartje niet dect is, of slecht contact geeft. Je kan best de exif uitlezen met DPP van canon.
        Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

        Comment


        • #5
          Re: af probleem 24-105!

          Er zijn er wel meer met dit probleem bij dit objectief....een beschadigde of gebroken flatcable in het objectief kan oorzaak zijn. Dama(ander bd lid) heeft onlangs zijn 24-105 objectief opgestuurd ter herstelling.Daar rekende men 250 euro herstelkosten dacht ik. Voor je ze op stuurt kan je eens proberen om de contactpunten te kuisen op body en op objectief...het kan ook best een voor de hand liggende oplossing zijn. Heb ook de 24-105 ....en tot nu toe nog nooit een probleem mee gehad
          Last edited by RUPSELKOPKE; 21 december 2011, 12:04.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: af probleem 24-105!

            Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...



            kijk hier :-)

            Comment


            • #7
              Re: af probleem 24-105!

              Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
              Beste mensen

              Om een of andere reden begint de af van mijn 24 105 f4 l usm problemen te krijgen...

              Als ik inzoom gebeurt het dat deze niet automatisch meer wil focussen.
              Hierdoor moet ik dan eerst eventjes manueel focussen en dan werkt de AF wel weer.

              Aangezien ik veel partyfotografie doe, waar alles vlug moet gaan heeft dit al verscheidene keren mijn geïrriteerd.

              Wat kan hiermee aan de hand zijn?
              Het licht niet aan de body volgens mij, De 5d mark II focust perfect samen met de 70-200 f2.8 is

              iemand ideeën?

              edit: woeps! verkeerd! Moest deze in objectieven posten.
              Heb je alleen problemen als de lichtomstandigheden slecht zijn? Je hebt hier natuurlijk wel te maken met een f/4 objectief. Je 2.8 zoom heeft dan natuurlijk een voordeel. Ook is het makkelijker om met een tele objectief contrast te meten, aangezien je bent ingezoomd tov een standaard zoom. Je 24-105L heeft veel meer gedetailleerde beeldinformatie (zeker op de groothoekstand) om focus uit af te lezen.
              Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

              Comment


              • #8
                Re: af probleem 24-105!

                Oorspronkelijk geplaatst door Daan B Bekijk bericht
                Heb je alleen problemen als de lichtomstandigheden slecht zijn? Je hebt hier natuurlijk wel te maken met een f/4 objectief. Je 2.8 zoom heeft dan natuurlijk een voordeel. Ook is het makkelijker om met een tele objectief contrast te meten, aangezien je bent ingezoomd tov een standaard zoom. Je 24-105L heeft veel meer gedetailleerde beeldinformatie (zeker op de groothoekstand) om focus uit af te lezen.
                Staat je focus op AI SERVO ?
                ONE SHOT blijft langer werken bij weinig licht.

                Je kan er evt ook een externe flitser op zetten en de IR beam gebruiken (niet de flits dus).

                Comment

                Working...
                X