Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

    Ik heb hier even wat rondgezocht maar kom er niet uit...

    Voor een (toekomste) 60D zoek ik een 50mm equivalent. Met de bekende standaard 50mmF1.8 kom ik toch op 80mm uit hé? Moet ik dan een 30mm hebben? Zoja, welke worden er aangeraden?

    CP.

  • #2
    Re: Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

    sigma 30mm f1.4 (enkel voor crop)
    canon 35mm f2 (ook voor full frame)

    Comment


    • #3
      Re: Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      ........
      canon 35mm f2 (ook voor full frame)
      das een goeie.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        das een goeie.
        grt,bouk.
        ?



        Verder kan je hier, hier of hier en ook hier terecht
        ::: Flickr :::

        Comment


        • #5
          Re: Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

          Merci, ik had die links pas door nadat ik mijn berichtje gepost had.

          Een 30/f2 zou iets kunnen zijn. Maar ik heb begrepen dat die niet schitterend is en dat er door Canon wel eens een nieuwe uitgebracht mag worden. Echt goedkoop vgl met de 50/1.8 is die ook niet
          CP.

          Comment


          • #6
            Re: Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

            Zonder enige twijfel canon 24mm 1.4 ii. Maar dan moet je wel diep in de buidel tasten ...
            Anders de sigma moet goed zijn.
            Canon 35mm 2 heb ik met veel plezier gebruikt en kun je voor rond 150 euro 2de hands kopen

            Comment


            • #7
              Re: Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

              Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
              Zonder enige twijfel canon 24mm 1.4 ii. Maar dan moet je wel diep in de buidel tasten ...
              Anders de sigma moet goed zijn.
              Canon 35mm 2 heb ik met veel plezier gebruikt en kun je voor rond 150 euro 2de hands kopen
              TS heeft het over een 50 mm equivalent. Daar hoort die 24 II ni bij. (38mm)
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

                Canon 28 1.8. Heb ik persoonlijk gebruikt en vond die toch wel beter dan de 35 2.0, die ik
                ook een tijdje heb gebruikt. Dit is 45 mm en dus heel dicht in de buurt van de 50 mm.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Canon 28 1.8. Heb ik persoonlijk gebruikt en vond die toch wel beter dan de 35 2.0, die ik
                  ook een tijdje heb gebruikt. Dit is 45 mm en dus heel dicht in de buurt van de 50 mm.
                  Niet zo lang geleden zocht je een 28 1.8, heb je die ondertussen dan terug al verkocht ?
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    Niet zo lang geleden zocht je een 28 1.8, heb je die ondertussen dan terug al verkocht ?
                    Ik heb ongeveer een jaar geleden me eens de 28 1.8 aangeschaft voor straatfotografie,
                    maar dat beviel me helemaal niet. Daarvoor gebruik ik veel liever de 85 1.8. Maar nu is
                    er dit jaar een huwelijk in de familie en is me gevraagd om wat sfeerfoto's te maken. En
                    daarvoor zocht ik dus opnieuw de 28 1.8. Het kan verkeren, dus.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

                      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                      Ik heb ongeveer een jaar geleden me eens de 28 1.8 aangeschaft voor straatfotografie,
                      maar dat beviel me helemaal niet. Daarvoor gebruik ik veel liever de 85 1.8. Maar nu is
                      er dit jaar een huwelijk in de familie en is me gevraagd om wat sfeerfoto's te maken. En
                      daarvoor zocht ik dus opnieuw de 28 1.8. Het kan verkeren, dus.
                      Tja, een lens moet u liggen hé, das naar gelang het soort fotografie dat je doet. Is persoonlijk zoiets.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke "50mm" prime voor een Canon crop camera?

                        Ik heb er ook wel eens aan gedacht om een 28 f1.8 te kopen.
                        reviews vallen me alleen een beetje tegen: http://www.photozone.de/canon-eos/15...review?start=2

                        ik neig er meer naar om een 35 f 2.0 te kopen, aangezien die 2e hands idd redelijk goedkoop zijn (1e hands trouwens ook): http://www.photozone.de/canon-eos/15..._2_50d?start=1
                        Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                        Canon powershot s120

                        Comment

                        Working...
                        X