Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Concertfotografie

    Hey, ben al een tijdje bezig met concertfotografie, ik heb namelijk goede licht sterke lenzen waar misschien nog primes bij mogen. Maar eerst wil ik overstappen naar een betere camera, mijn canon 500d schiet volgens mij wat te kort bij weinig licht.

    Ik dacht zoals de meeste aan de duurste aankoop: 5d mark ii
    Maar ben maar een student dus moet er hard voor werken, weet iemand anders een goed alternatief voor een camera?

    Groeten

  • #2
    Re: Concertfotografie

    Een tweede hands 50D.
    Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

    Comment


    • #3
      Re: Concertfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door epson777 Bekijk bericht
      Hey, ben al een tijdje bezig met concertfotografie, ik heb namelijk goede licht sterke lenzen waar misschien nog primes bij mogen. Maar eerst wil ik overstappen naar een betere camera, mijn canon 500d schiet volgens mij wat te kort bij weinig licht.

      Ik dacht zoals de meeste aan de duurste aankoop: 5d mark ii
      Maar ben maar een student dus moet er hard voor werken, weet iemand anders een goed alternatief voor een camera?

      Groeten
      Ik zou toch eerst eens een f/1.8 lens proberen, bvb de 85mm f/1.8 of de 50mm f/1.8 of misschien nog korter naargelang de afstand die je ervan af staat. Deze lenzen gaan volopen meer winst geven dan een andere camera.
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: Concertfotografie

        5D
        5D mk2
        60D
        7D
        1Dmk3
        1Dmk4
        allemaal goede opties!

        maar ik zou ook eerst eens kijken naar lensjes met f1.8-f2
        bv 35mm f2
        en 85mm (of50mm) f1.8 afhankelijk van je stijl.

        Comment


        • #5
          Re: Concertfotografie

          Een 50D geeft ook veel ruis ...

          Ik zou gaan voor een 2e hands 1D MIII (+- 1300 euro), zeker als je concerten doet waar de artiesten veel en snel bewegen.

          Voor statische concerten of concerten in heel donkere zalen zou ik voor de 5D MII gaan.

          t Hangt volgens mij dus vooral af van het soort muziek dat je wil fotograferen ...

          Een 85 mm f1.8 is zeker niet slecht, maar het gebrek aan kunnen zoomen kan wel lastig zijn.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Concertfotografie

            Nog iets : ik weet niet of je voor een site of magazine werkt of niet (en dus 'accreditaties' hebt), maar bv een 1D MIII of 5D MII met batterijgreep en 70-200 kan je moeilijk verborgen houden ...

            Een 500D met 85 mm kan je ms gemakkelijker 'binnensmokkelen'.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Concertfotografie

              @ ts

              heb indertijd ook de overstap gemaakt van 500d naar 50d, maar was meer voor degelijkheid van de body (zit ook geregeld in de modder/4x4), is toch weer een stapje hoger...

              of de 50d echt zoveel beter is voor concerten?

              ik zou precies even doorsparen en gaan voor een 2dehands 7d (+-900euro) of 5dII (+-1300euro)
              en dan kan je zonder problemen op iso 1600 nog foto's maken, of zelfs iso3200 voor webgebruik

              qua lenzen, kan je de 85 f1.8 ook zeker overwegen, prijs/kwaliteit

              Marc
              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

              Comment


              • #8
                Re: Concertfotografie

                Als ik me niet vergis is de sensor van de 7D dezelfde als die van de 500D.

                Met mijn 500D heb ik ook al redelijke concertfoto's gemaakt.

                Aan de zoekende autofocus van de 5D MII heb ik me wel al geergerd, vooral als t heel donker is.

                De 1D MIII is bliksemsnel, maar niet zo goed op hoge Iso.
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Concertfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door epson777 Bekijk bericht
                  Ik dacht zoals de meeste aan de duurste aankoop: 5d mark ii
                  Maar ben maar een student dus moet er hard voor werken, weet iemand anders een goed alternatief voor een camera?

                  Groeten
                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Aan de zoekende autofocus van de 5D MII heb ik me wel al geergerd, vooral als t heel donker is.

                  De 1D MIII is bliksemsnel, maar niet zo goed op hoge Iso.
                  Dat alternatief bestaat...
                  als je het echt belangrijk vindt... dan zou je kunnen switchen...
                  Nikon D700... biedt beide... zowel goede snelle focus (51 focuspunten) als hoge ISO's...

                  een Nikon D3s is natuurlijk helemaal het beste toestel hiervoor, maar niet voor ieders budget...
                  Last edited by d_oracle; 21 december 2011, 11:22.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Concertfotografie

                    Jup, je bent beter af om te beginnen eerst een deftige lenzen collectie aan te leggen dan een nieuwe body aan te schaffen. Is ons ook gezegd geworden door de mannen van Canon en Nikon (studeer zelf op hoge school momenteel).
                    Maar als je toch voor een body wilt gaan, zou ik sneller voor een 5D II kiezen dan een 7D. Heb ze allebei vergeleken (weliswaar op dpreview, maar is een degelijk website) en daar merk je duidelijk dat de 5D II beter tot zijn recht komt op hoge ISO. Nu, blijkbaar zoals ik net hoorde heeft de 5D II problemen met scherpstellen in donkere omstandigheden. Heb me daar ook al veel vragen over zitten stellen of me dat geen parten gaat spelen want doe zelf ook veel optredens in slecht belichte jeugdhuizen.
                    Maar ja het zijn overwegingen die je moet maken, neem ik een snellere (goedkopere) body maar meer ruis op hoge ISO of ga ik voor een tragere (duurdere) met aanvaardbare ruis op hoge ISO.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Concertfotografie

                      TS heeft al een goeie lens, de 70-200. t Zou te gek zijn om op Nikon over te schakelen en de 70-200 aan een belachelijke prijs van de hand te doen.

                      Aan een foto kan je trouwens niet zien of hij met Canon of Nikon genomen is ...

                      Ik zou aanraden ook de 24-70 te kopen en evt een lichtgevoelige 35 mm,50 mm of 185 mm.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Concertfotografie

                        Ik heb onlangs voor dezelfde hartverscheurende keuze gestaan. Alleen ging het bij mij over een 450D en geen 500D. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 7D omdat de 5DII me op vlak van ruis een grotere winst zou opleveren, maar ik had het gevoel dat ik met de 5DII verloor op àlle andere vlakken.
                        En omdat ik niet enkel concert doe, ben ik gegaan voor de veelzijdigheid van de 7D. De FF zal dan voor (veel) later zijn.
                        Bij de eerste concerttest met de 7D merk ik tov de 450D een enorme winst op.

                        Ik geef het maar mee om je pro's en contra's aan te vullen

                        Succes ermee!
                        Jwain
                        -----------------
                        www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Concertfotografie

                          Hey allemaal, merci alvast voor de reactie.

                          Ik werk voor een site en doe wel grote optredens zoals, The Vaccines maandag nog in de AB. Mijn lenzen collectie is op het moment cava, maar een 85 f1.8 wil ik er nog wel bij hebben.

                          Maar ik heb nu een crop camera en met die 85 scheelt dat ook al weer. En de meeste concerten vind ik dat ik te kort schiet qua iso. Maar als de 5dmii echt traag is waarom koopt iedereen die dan? enkel voor de hoge iso?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Concertfotografie

                            Ja ...
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Concertfotografie

                              en de MP count, en het feit dat het de goedkoopste full frame is van het merk....

                              zelf nikongebruiker maar goed... het is en blijft een degelijk toestel... met zoals elke andere camera goede punten en beperkingen...
                              www.aeri-photography.be

                              Comment

                              Working...
                              X