Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fisheye samyang 8mm f3.5 MF of sigma 10mm f2.8 EX DG HSM voor canon ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fisheye samyang 8mm f3.5 MF of sigma 10mm f2.8 EX DG HSM voor canon ?

    Ik ben van plan een fisheye-objectief aan te schaffen maar ben aan het twijfelen welke weet iemand misschien of de samyang en sigma veel verschil hebben want de ene kost 280 euro meer en is de samyang beter in prijskwaliteit ? Ervaringen, tips ?

    Grtz

  • #2
    Re: Fisheye samyang 8mm f3.5 MF of sigma 10mm f2.8 EX DG HSM voor canon ?

    Oorspronkelijk geplaatst door laurens thys Bekijk bericht
    Ik ben van plan een fisheye-objectief aan te schaffen maar ben aan het twijfelen welke weet iemand misschien of de samyang en sigma veel verschil hebben want de ene kost 280 euro meer en is de samyang beter in prijskwaliteit ? Ervaringen, tips ?

    Grtz
    Ik heb er zelf eentje sinds deze zomer en gebruik hem in combinatie met een Canon 500D. Ik moet zeggen dat ik heel enthousiast ben! Prijs/kwaliteit is het echt TOP! OK, er zit inderdaad wat CA in de foto's maar voor die prijs neem ik dat er graag bij. Een lens waar ik al veel plezier aan gehad heb en zal blijven hebben!

    Comment


    • #3
      Re: Fisheye samyang 8mm f3.5 MF of sigma 10mm f2.8 EX DG HSM voor canon ?

      Ik heb de samyang 8mm en die is gewoon super. die doe ik nooit weg, en een hele goede kwaliteit voor zijn geld.
      Geen AF maar moet dit voor een 8 mm ? er staat een mooie schaal op tot 3 meter voor het manueel focussen .
      en de bouwkwaliteit is prachtig , veel beter dan mijn andere lenzen van tamron en sigma .
      Ik zou er nu ook niet echt meer voor uitgeven dan nodig is, want een 8mm zie ik meer als een fun lens , leuke effecten , maar je maakt best mooie portretten met een andere lens.

      Comment

      Working...
      X