Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste DSLR - advies graag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste DSLR - advies graag

    Hallo

    Graag had ik me wat verdiept in de wereld van de fotografie. Ondertussen heb ik al wat opzoekingswerk gedaan en ben tot de beslissing gekomen een 550D te kopen. (475 euro)

    Graag had ik een advies gehad ivm de lens. M'n budget is 800 euro max. voor toestel en lens. (dus een lens van 350 euro max.)

    De bedoeling is hoofdzakelijk reisfoto's en familiefoto's, geen macro of superzoom.
    Welke lens zouden jullie aanraden in deze prijsklasse?

    Bedankt alvast voor advies!

    Misschien de Tamron 17-50mm F 2,8
    of SIGMA 17-70mm F 2,8-4

    Terie
    Last edited by Terie; 19 december 2011, 23:59.

  • #2
    Re: eerste DSLR - advies graag

    Oorspronkelijk geplaatst door Terie Bekijk bericht
    ........

    Misschien de Tamron 17-50mm F 2,8
    of SIGMA 17-70mm F 2,8-4
    kom je een eind mee.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: eerste DSLR - advies graag

      Ik heb de Sigma 17-70 2.8-4.5 HSM, de oudere versie, dus niet gestabiliseerd. Dit is een prachtig stuk glas, optisch geen absolute top, maar deze lens is geweldig polyvalent. De zoom range is interessant, 17-70 komt bij Nikon op 26-105, bij Canon op 27-112 equivalent. De lichtsterkte is ook OK. En voor close up werk (geen echte macro 1:1, maar 1:2.3 voor de oude en 1:2.7 voor de nieuwe versie) ook lekker.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #4
        Re: eerste DSLR - advies graag

        Oorspronkelijk geplaatst door Terie Bekijk bericht
        Hallo

        Graag had ik me wat verdiept in de wereld van de fotografie. Ondertussen heb ik al wat opzoekingswerk gedaan en ben tot de beslissing gekomen een 550D te kopen. (475 euro)

        Graag had ik een advies gehad ivm de lens. M'n budget is 800 euro max. voor toestel en lens. (dus een lens van 350 euro max.)

        De bedoeling is hoofdzakelijk reisfoto's en familiefoto's, geen macro of superzoom.
        Welke lens zouden jullie aanraden in deze prijsklasse?

        Bedankt alvast voor advies!

        Misschien de Tamron 17-50mm F 2,8
        of SIGMA 17-70mm F 2,8-4

        Terie
        Een goede keuze, alhoewel ik zou opteren voor een allroundlens om mee te starten.
        50mm is leuk, maar voor een reis misschien wel iets te kort
        Er is een lopende actie voor een 18-200mm bij Canon (wel 399 Euro, www.pch.be ) en dit zou voor jouw betekenen dat je inderdaad rond de 800 Euro blijft zitten.

        persoonlijk vind ik de 50 EUro meer wel een betere investering dan je basislens waar je binnen de kortste keren een uitbreiding voor wil ...

        mijn ged8
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: eerste DSLR - advies graag

          Oorspronkelijk geplaatst door Terie Bekijk bericht
          Hallo

          Graag had ik me wat verdiept in de wereld van de fotografie. Ondertussen heb ik al wat opzoekingswerk gedaan en ben tot de beslissing gekomen een 550D te kopen. (475 euro)

          Graag had ik een advies gehad ivm de lens. M'n budget is 800 euro max. voor toestel en lens. (dus een lens van 350 euro max.)

          De bedoeling is hoofdzakelijk reisfoto's en familiefoto's, geen macro of superzoom.
          Welke lens zouden jullie aanraden in deze prijsklasse?

          Bedankt alvast voor advies!

          Misschien de Tamron 17-50mm F 2,8
          of SIGMA 17-70mm F 2,8-4

          Terie

          Bij de Canon 550D kun je zeker mooie foto's maken, doet weinig tot niets onder van de huidige 600D.

          Ik zelf heb een Nikon D7000, maar ik heb wel de Sigma 17-70mm lens. En ik ben hier zeer tevreden over. Je noemt 2 goede lensen op. Alleen gaat de Tamron net wat scherper uit de hoek komen. Maar de Sigma trekt ook heel scherp. ik koos voor iets meer mm. Waar ik geen spijt van heb. Want het de Sigma en Tamron zijn beide zeer goed.
          http://xstreamdigital.be

          Comment


          • #6
            Re: eerste DSLR - advies graag

            Ik kan alleen maar zeggen dat als je de sigma 17-70 neemt neemt dan de nieuwe versie met OS. Heb deze ook en is een goede start-allround lens. Als je echt supermateriaal wil dan neem je een 17-55 2.8 maar dat is boven je budget.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: eerste DSLR - advies graag

              Bij makro is vanaf woensdag een aanbieding van de eos 550 met 2 zoomlenzen .Is nu wel niet mijn eerste keus van winkel, maar is misschien wel mooi om te starten .

              Comment

              Working...
              X