Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

    Oorspronkelijk was ik van plan een 50mm 1.8 aan te kopen maar toen realiseerde ik me dat, omdat ik een crop-camera heb, ik vaak al redelijk ver van mijn onderwerpen zal moeten gaan staan. Zeker omdat ik me een prime zou willen aanschaffen waar ik all round wat mooie foto's mee kan maken (bv. op vakantie).

    Nu had ik eens naar alternatieven gezocht voor op een crop-camera en kwam ik uit op de volgende lenzen, al is het moeilijk een keuze te maken.
    Mijn voorlopige keuze zou de 35mm zijn omdat deze de beste reviews krijgt op het internet.Weet er iemand raad? Heeft er iemand hier ervaring mee?

    - Canon EF 35mm f/2 (voorlopig mijn voorkeur)
    - Canon EF 28mm f/1,8 (optisch mindere kwaliteit?)
    - Sigma EF 30mm f/1,4 (twijfelachtige reputatie?)

  • #2
    Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

    zou gaan voor de 35mm, deed het in de analoge tijd ook al goed.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

      op de eerste plaats zou ik ook de 35 f/2.0 nemen
      tweede plaats de sigma 30 f/1.4. De sigma presteerd nog heel goed als je een goeie exemplaar te pakken krijgt.
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

        canon 35mm was fantastische lens en is voor een prikkie te koop, heb ze wel voor 130-150 euro vaak gezien. Zelf een gekocht voor 160 en weer verkocht. 28mm 1.8 heb ik niet gebruikt

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

          De Sigma 30mm 1.4 is een betaalbare low light lens, lichtsterk, scherp in het centrum, stevig gebouwd en snelle AF.
          Maar de hoeken worden nooit echt goed, voor algemeen gebruik is ze dus niet zo geschikt (ik gebruik ze wel voor actiefotos bij somber weer).

          De Canon 28mm 1.8 heeft volgens testen dezelfde nadelen.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

            Ok bedankt allemaal,

            ik zal dan toch bij mijn eerste keuze blijven; de 35mm 2.0!

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

              Die 35 mm F/2 is al meer dan 20 jaar oud. Ben benieuwd of er binnenkort een update voor in de plaats komt.
              Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
              Canon powershot s120

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Fritzer Bekijk bericht
                Die 35 mm F/2 is al meer dan 20 jaar oud. Ben benieuwd of er binnenkort een update voor in de plaats komt.
                deze dan:

                Is the Canon EF 35mm f/1.4L USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  deze dan:

                  Is the Canon EF 35mm f/1.4L USM Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

                  grt,bouk.
                  tja...ongeveer 't zelfde...alleen 1000 euro duurder
                  Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                  Canon powershot s120

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

                    lol fiat panda is ook ongeveer hetzelfde als een ferrari

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                      lol fiat panda is ook ongeveer hetzelfde als een ferrari
                      De vraag ging duidelijk over lenzen in de betaalbare categorie.
                      Het is m.i. niet het moment om met patserige praat de forumleden tot overdreven uitgaven aan te zetten, er staan elke dag meer L-lenzen in "Aangeboden".

                      Veel "meer dan 20 jaar oude" lenzen presteren nog steeds zeer goed, zeker als je hun prijs in aanmerking neemt.

                      En een Fiat Panda is veel handiger om achteruit de berg op te rijden, dit terzijde .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

                        De 35/2 is een uitstekende lens. Qua beeldkwaliteit doet hij niet veel onder voor de 35L. Op somige flakken doet hij het zelfs beter (fringing bijvoorbeeld). De 35L heeft wel een betere bouw, snelle en stille USM AF en gaat tot 1.4. Maar hij is dan ook fors duurder. Ik zelf verwacht eerder een 35L update dan een 35/2 update. 2e hands zou je een 35/2 voor rond de 150 euro wel moeten kunnen vinden.
                        Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

                          is die 35mm f2 te vergelijken in snelheid (scherpstellen) met een 50mm f1.8 of toch al met de 50 f1.4, 85 f1.8 met USM?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            is die 35mm f2 te vergelijken in snelheid (scherpstellen) met een 50mm f1.8 of toch al met de 50 f1.4, 85 f1.8 met USM?
                            Meer met de 50 1.8... qua snelheid en geluid (buzzzzzzz)
                            Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF 35mm f/2 Lens of Canon EF 28mm f/1.8 Lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                              is die 35mm f2 te vergelijken in snelheid (scherpstellen) met een 50mm f1.8 of toch al met de 50 f1.4, 85 f1.8 met USM?
                              Nee. De Sigma 1.4 30mm heeft een snellere AF en is m.i. aantrekkelijker. Tweedehands ook niet veel duurder dan een f2.0 35mm
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X