Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 50mm 1.4 defecte af ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 50mm 1.4 defecte af ???

    deze lens vorige maand 2dehands gekocht
    lens vorige week nog gebruikt en werkte perfect

    toen ik deze gisteren op mijn 1DIII zette hoor ik het autofocus motortje wel werken maar lens totaal out of focus , en nog geen klein beetje

    manueel focussen gaat wel nog.
    google leert mij dat het blijkbaar een gekend probleem is bij deze lenzen

    zijn er hier die dit probleem ook al voorgehad hebben en dit laten herstellen hebben ? zoja wat was de prijs , ik wil weten of het sop de kool wel waard is om deze lens te laten herstellen

  • #2
    Re: canon 50mm 1.4 defecte af ???

    Ik heb ooit zo'n lens overgekocht voor €100 en zelf hersteld. Nieuwe AF module kost dikke €100. Soms kan het ook zonder nieuwe AF module maar hoe, dat ga ik niet verklappen. Stuur me een privéberichtje als je wil dat'k er eens naar kijk.

    Comment


    • #3
      Re: canon 50mm 1.4 defecte af ???

      wil het wel voor 100 overkopen lol voor filmen

      Mijn tamron 70-200 had een deffecte zoom en kostte me 230 euro om te repareren

      Comment


      • #4
        Re: canon 50mm 1.4 defecte af ???

        Ik weet niet of je die lens zelfs nog wel manueel kunt focussen als de AF kapot is?
        Ik vond een paar links naar manieren om ze zelf te herstellen:

        Here is a sped up video of me fixing my beautiful Canon lens. It actually took me about 1.5hrs to complete. I used this webpage as a guide. http://www.fotomo...



        Wel vervelend als een recent gekochte 2de hands lens het zo snel begeeft, je begint dan altijd wat te twijfelen of er al een probleem was, maarja, niet veel aan te doen als ze eerst wel werkte..
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

        Comment


        • #5
          Re: canon 50mm 1.4 defecte af ???

          thanks for the links oermens

          had ondertussen nog wat opzoekwerk gedaan want autofocusproblemen zijn blijkbaar een plaag bij deze lens. heb er de zonnekap opgedraaid en een keer van de camera gehaald en terug opgezet en is terug in orde nu
          naar het schijnt is het best de zonnekap er altijd te laten opzitten

          Comment


          • #6
            Re: canon 50mm 1.4 defecte af ???

            Heb je geluk! Kon veel slechter zijn of de motor stuk door overbelasting met die kromme lens barrel.

            Comment


            • #7
              Re: canon 50mm 1.4 defecte af ???

              Oorspronkelijk geplaatst door markymark Bekijk bericht
              thanks for the links oermens

              had ondertussen nog wat opzoekwerk gedaan want autofocusproblemen zijn blijkbaar een plaag bij deze lens. heb er de zonnekap opgedraaid en een keer van de camera gehaald en terug opgezet en is terug in orde nu
              naar het schijnt is het best de zonnekap er altijd te laten opzitten
              Een plaag? Het is de eerste keer dat ik ervan hoor. De 50mm 1.4 is lange tijd mijn go to lens geweest. Heb nooit iets gemerkt.
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: canon 50mm 1.4 defecte af ???

                Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                Een plaag? Het is de eerste keer dat ik ervan hoor. De 50mm 1.4 is lange tijd mijn go to lens geweest. Heb nooit iets gemerkt.
                Roep er niet op. Mijn 50/1.4 heeft ook 2 jaar probleemloos gewerkt, maar toen begon ze ook AF problemen te krijgen.
                De lens is gerepareerd, maar een half jaar later was het weer van dat. Heb nu een 50/1.8 die wel blijft werken.
                Canon zou toch echt eens een betere versie moeten maken van die 50/1.4.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: canon 50mm 1.4 defecte af ???

                  Mijn 70_200 F/4 IS L is binnen voor hetzelfde probleem. Het kost me ongeveer 270 Euro om een onderdeel van +/- 70 euro te vervangen. Koerier, werkuren en BTW incl.
                  Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 50mm 1.4 defecte af ???

                    voorlopig focust de lens weer maar ga dit weekend eens een paar testjes doen , laat er de zonnekap steeds opzitten nu , had gelezen op het net dat de lens met de zonnekap op beduidend minder problemen geeft (fingers crossed)

                    Comment

                    Working...
                    X