Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Set 10 tot 200mm zoom vs prime

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Set 10 tot 200mm zoom vs prime

    Ik ben volledig nieuw in de 'hobby', werk op dit moment nog met een Canon S45 en heb mijn zinnen volledig op een DSLR gezet (600D, 650D in feb of een koopje 2ehands).

    Ik heb 2 sets lenzen samengesteld die mijn noden volledig dekken. Hier Canon modellen, maar kan net zo goed Sigma ea zijn.

    Zoom:
    Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM
    Canon EF 24-70mm F/2.8L USM
    Canon EF 70-200mm F/4L IS USM

    Prime + UW:
    Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM
    Canon EF 28mm f/1.8 USM
    Canon EF 50mm F/1.4 USM
    Canon EF 100mm F/2.0 USM
    Canon EF 200mm F/2.8L USM II

    De prijs van deze sets zijn vrijwel identiek (2600 tov 2500€).

    Het doel is gezinsfoto's, ihb het actieve zoontje, en alles wat ik tegenkom op mijn natuurwandelingen, die voortaan iets gerichter zullen zijn op fotografie.
    Foto's met sterke focus op het onderwerp en mooie bokeh en ultra-wide perspectief spreken me het meeste aan. Dieren heel wat minder. Ik wil me ook wagen aan HDR.

    Jullie mening over bereik en snelheid van de lenzen voor mijn doelstellingen?
    Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

  • #2
    Re: Set 10 tot 200mm zoom vs prime

    Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
    Het doel is gezinsfoto's, ihb het actieve zoontje, en alles wat ik tegenkom op mijn natuurwandelingen, die voortaan iets gerichter zullen zijn op fotografie.
    Foto's met sterke focus op het onderwerp en mooie bokeh en ultra-wide perspectief spreken me het meeste aan. Dieren heel wat minder.
    ik mis een goede portret lens... een 85mm f1.4...

    en een standaardlens... zoiets als een 35mm f1.8 (op fullframe is dat een 50mm)
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops