Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies op keuze Eos 550D/Sigma 17-50-2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies op keuze Eos 550D/Sigma 17-50-2.8

    Ik ben al een paar weken aan het studeren om een opvolger te vinden voor mijn Pentaxje uit 1982 (Super A). Het feit dat ik geen concreet budget in gedachten heb, het beste wil, en hem voor alles wil gebruiken (familie, vakantie, koers, natuur, ...), etc. maakt de keuze er niet gemakkelijk op. Uiteindelijk heb ik de snob in mij zoveel mogelijk proberen te onderdrukken en kom ik op de volgende combinatie:

    Canon Eos 550D, aan een scherpe prijs bij Konijnen (479)
    Sigma 17-50/2.8 OS, rond de 600

    Dan ben ik met 1200 gesteld.

    Wat denken jullie? Camera upgraden naar de 60D voor de betere focus en betere snelheid? Ik heb geen zin om lenzen beginnen mee te zeulen, vandaar de keuze voor een goede zoom.

    Alvast bedankt,
    CP.

  • #2
    Re: Advies op keuze Eos 550D/Sigma 17-50-2.8

    In de Canon 550D zit een prima beeldsensor. In de 600D zit dezelfde sensor, de software erachter is wel beter. Verschil is niet wereldschokkend.

    Heb je wel eens aan de Tamron 17-50 mm/2.8 VC gedacht? Uit mijn eigen ervaring blijkt dat die wat scherper tekent dan de genoemde Sigma.

    Ook kan je denken aan de Sigma 17-70 mm OS, één van de besten met dat bereik.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Advies op keuze Eos 550D/Sigma 17-50-2.8

      Ah, ik dacht dat het verschil enkel in de display zat.

      Uit testen op het net maak ik op dat de Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS net iets beter is dan de Tamron (de non VC versie), mogelijks gelijk aan de Canon EFS versie die weer > 2 honderd euro duurder is en een poverder finish zou hebben (voor zijn forse prijs).
      De Sigma 17-70 zou optisch minder zijn (?), en is denk ik ook geen continue f2.8.

      Ik denk dat ik met de 550D/Sigma aan een straffe prijs-kwaliteit zit. Of ga ik me ergeren dat ik geen goede aktie combinatie heb?


      EDIT: mmm, met die Tamron ben ik met 900 euro gesteld. Dat is scherp.
      Last edited by Checkerpig; 18 december 2011, 15:53.

      Comment


      • #4
        Re: Advies op keuze Eos 550D/Sigma 17-50-2.8

        of een 60D met een sigma 17-70 OS 2.8/4, zeker niet slecht
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Advies op keuze Eos 550D/Sigma 17-50-2.8

          Het verschil tussen een brandpuntsafstand van 50 mm en 70 mm lijkt niet groot te zijn maar kan met name bij een wat gekaderd protret een totaal ander resultaat geven.

          Als portretfotografie één van je fotografische takken van sport is dan zou ik er voor zorgen dat je een brandpuntsafstand hebt van een stukje voorbij de 50 mm. (op een crop camera)
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Advies op keuze Eos 550D/Sigma 17-50-2.8

            http://darwinwiggett.wordpress.com/2...#comment-10734

            misschien helpt dit iets...
            Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
            Canon powershot s120

            Comment


            • #7
              Re: Advies op keuze Eos 550D/Sigma 17-50-2.8

              Merci. Verdorie, ik weet het niet meer. Paralysis by analysis noemt zoiets...

              Een 60D met Tamron zou ook op ongeveer dezelde prijs komen...
              Een 7D met een vaste lens...

              CP.

              Comment

              Working...
              X