Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens

    30 jaar terug geïntrigeerd door de fotografie. Tijdgebrek was toen de spelbreker. Vandaag neem ik de draad weer op en zet ik schuchtere stappen in de complexe wereld van het "digitale" tijdperk.
    Nikon D7000 aangeschaft met lens Nikkor 18-105 mm. Een telelens (zoom) staat op het verlanglijstje maar ook de macrofotografie spreekt aan.
    Welke lenzen zijn de aanraders? Graag jullie advies...
    Mvg
    Eric
    Nikon D7000 - AF-S Nikkor 18-105mm - Tamron 70-300mm Di VC USD - Nikon SB 900

  • #2
    Re: welke lens

    TS,
    De Nikon 18-105 mm is wat betreft zoombereik heel erg handig.

    Bij macro wordt de foto sterk bepaald door diafragma, brandpuntsafstand en sensorformaat. Het gaat er om wat jij mooi vindt. Zie voor de link om te zien wat jij zelf mooi vindt.

    Het is ongebruikelijk om een macro-objectief als eerste aanvulling op een standaard kitlens te kiezen. En toch is het een logische keuze. Niet alleen


    Bij aankoop telelens gaat het er onder ander om welke beeldhoek jij wenst. Dat heeft te maken met onderwerp en afstand. Kan je daar iets meer aan info over verstrekken? Ook zaken als gewenste kwalitiet en lichtsterkte behoeven nadere info van jou.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: welke lens

      Met betrekking tot de telelens: Ik heb zelf een 70-300mm waar ik tevreden over ben maar....het ligt er natuurlijk wel aan wat je ermee wil....ik ben nu zelf verder aan het kijken naar een telelens met meer bereik omdat ik meer wil.
      Last edited by vinkie; 16 december 2011, 21:53.
      Nikon D7000, Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6 AF-S DX VR ED , Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED

      Comment


      • #4
        Re: welke lens

        bedankt. Ik ga deze link is grondig doornemen
        Nikon D7000 - AF-S Nikkor 18-105mm - Tamron 70-300mm Di VC USD - Nikon SB 900

        Comment


        • #5
          Re: welke lens

          Oorspronkelijk geplaatst door masterbxs Bekijk bericht
          bedankt. Ik ga deze link is grondig doornemen
          en ga eerst eens lekker aan de gang met wat je nu hebt.
          das goed spul hoor.
          succes en laat maar snel wat zien hier.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment

          Working...
          X